Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics --- leerstoornissen --- studiemethoden --- Study methods --- #psyc:gift 1996 --- #PBIB:gift 2001 --- #PBIB:2001.3 --- Onderwijsleerstrategieën --- Studievaardigheden --- 371.39 --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren --- studiemethode --- leerpsychologie --- didactiek --- zelfstudie --- didactiek: doelstellingen --- 371.21 --- 159.95 --- 371.3 --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 370.02
Choose an application
Onderwijs is een ernstige aangelegenheid. Juist daarom is er nood aan meer humor in dat onderwijs. Want opbouwende en relativerende humor ('de lach') smeert de schoolcultuur, draagt bij tot creatief denken en bevordert het leerproces. Kwetsende of negatieve humor (de 'lagg') stelt de school dan weer in staat storingen in de schoolcultuur op het spoor te komen en bespreekbaar te maken. Dit boek bestaat uit een mix van essays, wetenschappelijke bijdragen en praktijkgerichte onderdelen die de aard, het belang en de functies van humor in het onderwijs behandelen. Het geheel wordt opgefl eurd met cartoons en gevalsbeschrijvingen. (Bron: covertekst)
Humor --- Onderwijs. --- Educational sciences --- onderwijs --- schoolcultuur --- humor --- Child development --- Child psychology --- 371.012 --- 415.3 --- 430.4 --- 846 --- Creatief denken --- Management --- Onderwijsstijlen --- Schoolcultuur --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.2 --- Onderwijs --- Humor; onderwijs --- Onderwijsleerstrategieën --- Opvoedingsstijlen --- 450.49 --- Onderwijs; algemeen --- Onderwijsstrategieën --- Opvoeding --- Schoolleven --- Humor ; onderwijs --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Uitvoerende functies --- Verzamelde opstellen --- Volkswijsheid en volkshumor * --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsleerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|