Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Goesting in leren en werken
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Behoud van talent
Authors: ---
ISBN: 9789044124644 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fit for the future : handvatten voor tokomstbestendig HRM-beleid
Authors: ---
ISBN: 9789462156081 9462156085 Year: 2018 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet


Book
Visies en disciplines in onderwijs en opvoeding: werken aan onderwijs en opvoeding
Author:
ISBN: 9051896611 Year: 1997 Publisher: Utrecht Lemma


Book
Leren van elkaar : samenwerking tussen scholen en bedrijven
Authors: ---
ISBN: 9051305354 9789051305357 Year: 2006 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting


Book
Goesting in leren en werken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128666 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het project (GoLeWe - Goesting in Leren en Werken werkten 7 hogescholen, 2 universitaire onderzoekscentra en 5 middelbare scholen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. Het beeld dat deze projectpartners voor ogen hebben, is dat jongeren er zin in hebben om naar school te gaan en te leren. En later als ze afgestudeerd zijn: zin hebben en voldoening vinden in hun werk.Het Vlaamse woord 'goesting' drukt uit dat je zin in iets hebt vanuit je hart (je gevoel gaat er naar uit), je handen (die al gaan kriebelen) en vanuit een buikgevoel (een verlangen). Het hoofd volgt dan ook: je bent dan ook mentaal ingesteld op de dingen waarvoor je goesting hebt. Als je goesting hebt in je leren en werken, dan ben je gemotiveerd en enthousiast en zit je in je flow. Jongeren moeten hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatschappij en in het werkveld. Jongafgestudeerden moeten werk vinden dat aansluit bij hun eigen mogelijkheden, motivatie en ambities. Het boek behandelt themas omtrent de overgang naar hoger onderwijs, leren in het hoger onderwijs en samenwerking tussen hoger onderwijs en werkveld. Het inspireert onderwijsverantwoordelijken, coördinatoren, begeleiders, leraren en docenten van middelbaar en hoger onderwijs en verantwoordelijken van bedrijven en organisaties die overtuigd zijn van het belang van een nauwere samenwerking tussen onderwijs en werkveld


Book
Competent van schoolbank naar werkvloer : competentiegerichte leeropdrachten voor professionele bachelors office management PWO-Project 2005-2008
Authors: ---
ISBN: 9789054875130 Year: 2008 Publisher: Brussel Academic and Scientific Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat zijn de beroepsuitwegen en tewerkstellingskansen van een afgestudeerde bachelor office management? Hoe zit het met de verloning? Waarom is het een knelpuntberoep? Welke competenties en taken vindt het beroepenveld de belangrijkste? Welke afstudeerrichting biedt het meeste perspectief? Hoe speel ik in het opleidingsprogramma in op wat de arbeidsmarkt vraagt? Welke werk- en evaluatievormen gebruik ik hiervoor? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in Competent van schoolbank naar werkvloer, het eerste boek in Vlaanderen dat de werelden van 'onderwijs' en 'werk' daadwerkelijk dichter bij elkaar brengt voor administratieve beroepen. INHOUD 1. Inleiding 2. Methodologie 3. Omgevingsanalyse: onderwijs - werk 4. Van competenties naar beroepsproducten 5. Van beroepsproducten naar leeropdrachten 6. Algemeen besluit en aanbevelingen 7. Lijst afkortingen 8. Bibliografie 9. Bijlagen


Book
Duaal leren in Vlaanderen : kansen en gevaren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789492944405 Year: 2019 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een duaal onderwijssysteem combineren leerlingen per week één tot twee dagen les op school met drie tot vier dagen opleiding op de werkvloer. In dit boek bekijken we de invoering van duaal leren in het Vlaamse secundair onderwijs met een kritische blik. We doen hiervoor beroep op de beschikbare economische en sociologische internationale wetenschappelijke literatuur. De volgende vragen komen aan bod: (1) Suggereren de cijfers van jeugdwerkloosheid in Vlaanderen dat de invoering van duaal leren noodzakelijk is? (2) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op de arbeidsmarktintrede van de leerlingen en hun latere loopbaan? (3) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op ongekwalificeerde uitstroom? En op de doorstroom naar het hoger onderwijs? (4) In welke mate is de Vlaamse context geschikt om van duaal leren een succes te maken? (5) Welke kritische kanttekeningen kunnen geplaatst worden bij het huidige Vlaamse voorstel? (Informatie van de uitgever)


Book
Talent in elke student : werkboek voor studenten : handleiding voor talentgerichte begeleiding in het hoger onderwijs : werkboek voor studenten
Author:
ISBN: 9789033498336 9789462922341 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het hoger onderwijs is het competentiegericht opleiden reeds een aantal jaar de norm: we verwachten van studenten een bepaald niveau van competenties vooraleer zij zich op de arbeidsmarkt kunnen begeven. Werken aan competenties zorgt dus voor de professionele ontwikkeling van studenten.Maar naast deze professionele ontwikkeling gaan er steeds meer stemmen op om aandacht te hebben voor de persoonlijke ontwikkeling van studenten door hun talenten te stimuleren.De aandacht voor talenten is de laatste jaren enorm toegenomen, eerst in de psychologie en de bedrijfswereld, maar stilaan ook in het onderwijs. Het overkoepelende uitgangspunt bij een dergelijke talentgerichte visie is: vertrekken vanuit wat iemand niet kan, heeft een negatieve invloed op die persoon; vertrekken vanuit wat iemand wel kan, heeft een positieve invloed.Met dit boek krijg je als docent of opleidingsteam zicht op de meerwaarde en de mogelijkheden van talentgerichte begeleiding. Bovendien is het mogelijk om - passend bij de opleidingsspecifieke context en noden - methoden en werkvormen uit te kiezen die talentontwikkeling bij studenten stimuleren.De fiches met werkvormen zijn eveneens apart te verkrijgen als een werkboek waarmee de studenten aan de slag kunnen.Bron : http://www.acco.be


Book
Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt : met verslag van de commissie [...]
Authors: ---
ISBN: 905130014X Year: 1988 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by