Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Arbeidsmotivatie --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt
Choose an application
Comparative education --- Onderwijskunde --- Samenleving --- Talenten --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs en arbeidsmarkt ; Nederland --- Onderwijs en maatschappij --- Permanente vorming --- Talent --- Nederland --- Kust
Choose an application
Personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- HRM (human resource management) (themawoord fictie) --- arbeidsmarkt --- HRM (human resource management) --- bedrijfskunde --- Arbeidsmarkt ; Nederland --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Travail Arbeid --- Emploi Tewerkstelling --- Changement Verandering --- Personnel management
Choose an application
450.4 --- onderwijs (ler) --- opvoeding (ler) --- leermoeilijkgheden --- Nederland: onderwijs: geschiedenis --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- onderwijs: cultuuroverdracht --- onderwijs: kinderparticipatie --- onderwijsverniewing --- ontwikkelingspsychologie --- opvoedkunde --- antropologie --- kinderpsychologie --- onderwijs --- opvoeding --- sociologie --- 008 --- 159.987 --- 371 --- 37 --- 301 --- Sociology of education
Choose an application
School management --- Onderwijsvernieuwing --- Secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Leren --- Werken --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Buitenland --- #KVHB:Bedrijfsleven --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 371.1 --- Vlaanderen --- arbeidsmarkt --- bedrijven --- onderwijs --- samenwerking --- scholen --- stages --- Arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie --- Beroepsopleiding (onderneming-school, onderwijs en arbeidsmarkt, onderwijs en bedrijfsleven) --- Onderwijssociologie --- Stage
Choose an application
In het project (GoLeWe - Goesting in Leren en Werken werkten 7 hogescholen, 2 universitaire onderzoekscentra en 5 middelbare scholen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. Het beeld dat deze projectpartners voor ogen hebben, is dat jongeren er zin in hebben om naar school te gaan en te leren. En later als ze afgestudeerd zijn: zin hebben en voldoening vinden in hun werk.Het Vlaamse woord 'goesting' drukt uit dat je zin in iets hebt vanuit je hart (je gevoel gaat er naar uit), je handen (die al gaan kriebelen) en vanuit een buikgevoel (een verlangen). Het hoofd volgt dan ook: je bent dan ook mentaal ingesteld op de dingen waarvoor je goesting hebt. Als je goesting hebt in je leren en werken, dan ben je gemotiveerd en enthousiast en zit je in je flow. Jongeren moeten hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatschappij en in het werkveld. Jongafgestudeerden moeten werk vinden dat aansluit bij hun eigen mogelijkheden, motivatie en ambities. Het boek behandelt themas omtrent de overgang naar hoger onderwijs, leren in het hoger onderwijs en samenwerking tussen hoger onderwijs en werkveld. Het inspireert onderwijsverantwoordelijken, coördinatoren, begeleiders, leraren en docenten van middelbaar en hoger onderwijs en verantwoordelijken van bedrijven en organisaties die overtuigd zijn van het belang van een nauwere samenwerking tussen onderwijs en werkveld
Arbeidsmotivatie. --- Motivatie --- Onderwijs en arbeidsmarkt. --- Onderwijs. --- leren leren --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- leerstijlen --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- studiesysteem --- studiemethoden --- motiverend onderwijs --- schoolverlaters --- schoolloopbaan --- leermotivaties --- didactische werkvormen --- Higher education --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiekeuze --- hoger onderwijs --- motivatie --- studiekeuze --- werkplekleren --- 489.5 --- samenwerking opleiding-werkveld --- studeren --- studie --- Communicatievaardigheden --- Levenslang leren --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Werkplekleren --- 489 --- Hoger onderwijs --- levenslang leren --- communicatievaardigheden --- overgang secundair onderwijs naar hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Arbeidsmotivatie --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- competentiegericht onderwijs --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Secundair onderwijs --- Overgang --- Leren leren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- ICT-vaardigheden --- Didactiek --- Provincie West-Vlaanderen --- Relatie onderwijs - werkveld --- Studiemethode
Choose an application
Wat zijn de beroepsuitwegen en tewerkstellingskansen van een afgestudeerde bachelor office management? Hoe zit het met de verloning? Waarom is het een knelpuntberoep? Welke competenties en taken vindt het beroepenveld de belangrijkste? Welke afstudeerrichting biedt het meeste perspectief? Hoe speel ik in het opleidingsprogramma in op wat de arbeidsmarkt vraagt? Welke werk- en evaluatievormen gebruik ik hiervoor? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in Competent van schoolbank naar werkvloer, het eerste boek in Vlaanderen dat de werelden van 'onderwijs' en 'werk' daadwerkelijk dichter bij elkaar brengt voor administratieve beroepen. INHOUD 1. Inleiding 2. Methodologie 3. Omgevingsanalyse: onderwijs - werk 4. Van competenties naar beroepsproducten 5. Van beroepsproducten naar leeropdrachten 6. Algemeen besluit en aanbevelingen 7. Lijst afkortingen 8. Bibliografie 9. Bijlagen
didactiek --- competenties --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- office management --- hoger onderwijs --- management assistant --- 005.91 --- beroepsopleiding --- werkgelegenheid --- 489.1 ) Studiegidsen hoger onderwijs --- bachelor --- office managment --- studiegidsen --- studievoorlichting --- 489.4 --- E080576.jpg --- Niet-universitair hoger onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- administratief management --- office management. --- hoger onderwijs. --- Office management. --- Hoger onderwijs. --- Management --- Study and teaching --- Flanders (Belgium) --- Banks and banking --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- competentiegericht onderwijs --- Office management --- Secretariaatsbeheer
Choose an application
In een duaal onderwijssysteem combineren leerlingen per week één tot twee dagen les op school met drie tot vier dagen opleiding op de werkvloer. In dit boek bekijken we de invoering van duaal leren in het Vlaamse secundair onderwijs met een kritische blik. We doen hiervoor beroep op de beschikbare economische en sociologische internationale wetenschappelijke literatuur. De volgende vragen komen aan bod: (1) Suggereren de cijfers van jeugdwerkloosheid in Vlaanderen dat de invoering van duaal leren noodzakelijk is? (2) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op de arbeidsmarktintrede van de leerlingen en hun latere loopbaan? (3) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op ongekwalificeerde uitstroom? En op de doorstroom naar het hoger onderwijs? (4) In welke mate is de Vlaamse context geschikt om van duaal leren een succes te maken? (5) Welke kritische kanttekeningen kunnen geplaatst worden bij het huidige Vlaamse voorstel? (Informatie van de uitgever)
Ervaringsleren --- Praktijklessen --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Deeltijds onderwijs --- onderwijssociologie --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.2A472 --- Enseignement Onderwijs --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- secundair onderwijs --- arbeidssociologie --- Vlaanderen --- 371 --- Onderwijs en economie --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- School management --- Didactic strategies --- leren
Choose an application
In het hoger onderwijs is het competentiegericht opleiden reeds een aantal jaar de norm: we verwachten van studenten een bepaald niveau van competenties vooraleer zij zich op de arbeidsmarkt kunnen begeven. Werken aan competenties zorgt dus voor de professionele ontwikkeling van studenten.Maar naast deze professionele ontwikkeling gaan er steeds meer stemmen op om aandacht te hebben voor de persoonlijke ontwikkeling van studenten door hun talenten te stimuleren.De aandacht voor talenten is de laatste jaren enorm toegenomen, eerst in de psychologie en de bedrijfswereld, maar stilaan ook in het onderwijs. Het overkoepelende uitgangspunt bij een dergelijke talentgerichte visie is: vertrekken vanuit wat iemand niet kan, heeft een negatieve invloed op die persoon; vertrekken vanuit wat iemand wel kan, heeft een positieve invloed.Met dit boek krijg je als docent of opleidingsteam zicht op de meerwaarde en de mogelijkheden van talentgerichte begeleiding. Bovendien is het mogelijk om - passend bij de opleidingsspecifieke context en noden - methoden en werkvormen uit te kiezen die talentontwikkeling bij studenten stimuleren.De fiches met werkvormen zijn eveneens apart te verkrijgen als een werkboek waarmee de studenten aan de slag kunnen.Bron : http://www.acco.be
studentenbegeleiding --- competenties --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Begaafdheid --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Leerlingbegeleiding --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- Begeleiding(Coaching) --- Talenten --- 489 --- 489.52 --- #PBIB:+110.71 --- 371.048 --- 371.13 --- 489.4 --- talentgericht onderwijs --- talenten --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Hoger onderwijs; algemeen --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- PXL-Music 2015 --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Talent --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Labour market --- Sociology of education --- Emploi --- Enseignement --- Onderwijs --- Werkgelegenheid --- 371.047 <493=393> --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:014.GIFTSOC --- #SBIB:316.334.2A320 --- #eLINK --- #ECO:01.03:economie arbeidsmarkt werkgelegenheid werkloosheid --- 371.014.21:65 --- #C9206 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Dagelijks leven --- 37 --- 331.622 --- 331.86 --- 658.386 --- Onderwijs gericht op arbeid. Differentiatie in de opleiding t.a.v.toekomst. Onderwijstructuren. Onderwijssystemen. Onderwijstypen --m.b.t.toekomst--Nederlandstalig België --- Onderwijs en economie --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt --- onderwijs en opvoeding --- arbeidsmarkt, vraag en aanbod - arbeidsmarkt, spanningen - arbeidsreserve - arbeidspotentieel --- vakopleiding - beroepsopleiding - beroepsvorming (zie ook 37, etc.) --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- 371.047 <493=393> Onderwijs gericht op arbeid. Differentiatie in de opleiding t.a.v.toekomst. Onderwijstructuren. Onderwijssystemen. Onderwijstypen --m.b.t.toekomst--Nederlandstalig België --- Occupational training --- Belgium
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|