Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ICO-ON is een ondersteunende publicatie voor begeleiders en lerarenteams in secundaire scholen die werk willen maken van interculturalisering van hun onderwijsaanbod. De map bestaat uit opdrachten waarmee secundaire scholen aan interculturalisering kunnen werken. De map biedt concrete werkvormen aan die met het hele team of met een deel van het team kunnen worden uitgevoerd.
intercultureel onderwijs --- Teaching --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- 484.6 --- secundair onderwijs --- didactiek --- 025089.jpg --- Intercultureel onderwijs: didactiek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0
454.23 --- Onderwijskund, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Onderwijskunde, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Didactische principes --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leertheorieën --- Curriculumontwikkeling --- Leerdoelen --- Inclusief onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Evaluatie --- Intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- inclusief onderwijs --- 370 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- gender --- 371 --- onderwijstechnologie --- armoede --- 370.02 --- onderwijskunde --- krachtige leeromgeving --- Multiculturalism --- Children with social disabilities --- Meertaligheid --- Leerproces --- Leertheorie --- Leerdoel --- Internationalisering --- Inclusie --- Maatwerk --- werkvormen en leeractiviteiten --- leeromgevingen --- leren --- instructie --- curriculum --- interculturaliteit --- multiculturaliteit --- geïntegreerd onderwijs --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden. 'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen. Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.(Bron: www.academiapress.be)
Onderwijskunde - Geïntegreerd onderwijs - Intercultureel onderwijs. --- diversiteit --- Teaching --- didactiek --- competenties --- Onderwijskunde --- Leeromgevingen --- Diversiteit --- Leren --- Instructie --- Curriculum --- Meertaligheid --- 454.6 --- 454.23 --- 454.8 --- Interculturaliteit --- Multiculturaliteit --- Gender --- inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijssystemen --- onderwijstechnologie --- PXL-Central Office 2016 --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leerproces --- Internationalisering
Choose an application
Inventaris van bestaande initiatieven, portretten en tips om een tutoringproject op te zetten, dat kinderen en jongeren van allochtone afkomst en/of kansarme leerlingen dezelfde slaagkansen en doorstromingsmogelijkheden geeft als hun leeftijdgenoten.
Research on teaching --- Didactic strategies --- mentoren --- didactische werkvormen --- Flanders --- Tutorbegeleidingssystemen --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Onderwijs ; Vlaanderen. --- Onderwijs ; begeleiding. --- Migrantenkinderen onderwijs. --- 484.6 --- hoger onderwijs --- lerarenopleidingen --- tutoring --- didactiek --- 081730.jpg --- Leerlingbegeleiding: allochtonen --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Tutoring --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Nederland --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- Onderwijs: intercultureel --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 159.95 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Argumentatieleer --- Argumentation [Théorie de l' ] --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Raisonnement --- Reasoning --- Redenering --- Solution de problèmes --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- Multicultural education --- 37 Education --- Education --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Education--Echanges internationaux --- Educational exchanges --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Opvoedkundige uitwisselingen --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- United States --- Educational exchanges - United States
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Multicultural education. --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Culture and youth --- Culture et jeunesse --- Cultuur en jeugd --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Jeugd en cultuur --- Jeunesse et culture --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Youth and culture --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Schools --- Cultural activities
Choose an application
CLIM-Wijzer is een algemene handleiding die op een duidelijke en overzichtelijke wijze de didactische principes uitlegt van werken met CLIM. Er worden ook heel wat voorbeelden, tips en schema's gegeven. CLIM-Wijzer zorgt dus voor een eerste en tegelijk grondige kennismaking met CLIM, terwijl de themahandleiding (in het pakket zelf) concrete toelichting geeft bij het thema in kwestie.
Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- coöperatief leren --- groepswerk --- intercultureel onderwijs --- 484.6 --- secundair onderwijs --- didactiek --- 2e graad l.o. --- 485.6 --- Handboek/cursus --- cooperative learning --- handboek --- intercultureel --- Leren --- multicultureel --- wereldoriëntatie --- multicultureel onderwijs (ler) --- Intercultureel onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- SO (secundair onderwijs)
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|