Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
66-668-4
Study methods --- #PBIB:+105.50 --- Examens --- leren leren --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- studievaardigheden (ler) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen
Choose an application
Leeranker
Leren leren --- didactiek --- leren leren --- spellen --- 450.8 --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games
Choose an application
Leeranker
Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 --- didactiek --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games
Choose an application
#PBIB:+105.50 --- 450.8 --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren leren --- Lesvoorbereidingen --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leren --- Lesvoorbereiding --- Studeren --- studiemethode --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Methodiek van het studeren --- Didactische principes --- Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Kindergarten --- Primary education --- leerpsychologie --- basisonderwijs
Choose an application
Stapelt het werk zich steeds maar op? Kijk je aan tegen een berg to-do's en kun je er maar niet aan beginnen? Zoek je uitvluchten zoals: 'Mijn oma maakte de kachel aan met mijn rekenboek!' Kop op! Leer hoe je gemotiveerd wordt om iets af te werken. Leer de koe bij de horens vatten en zeg vaarwel tegen uitstel! En hou zo de zeurpieten op afstand!
#PBIB:+105.50 --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Studiemotivatie --- Studiebegeleiding --- Studieplanning --- Leren --- Leermoeilijkheden --- Leren leren --- 464 --- 450.8 --- leren leren --- uitstelgedrag* --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Methodiek van het studeren --- uitstellen --- Educational psychology --- Personality development --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
'Denk toch even na!' of 'Goed nadenken'' zijn uitdrukkingen waarmee we leerlingen proberen te helpen bij het oplossen van een probleem of het efficiënt uitvoeren van een taak. Maar weet een leerling hierdoor wat hij concreet moet gaan doen? In welke mate helpen deze suggesties een leerling vooruit in zijn probleemoplossingsproces? Hoe kunnen we in het algemeen een leerling aanzetten tot beter denken? Hoe slagen we erin om een leerling te leren zijn 'leren' zelf te sturen? In dit boek vindt de leerkracht het antwoord. In het Reflecto-model van Gagné spelen 'denkmannetjes' een essentiële rol. Via de metafoor van beroepen worden denkhandelingen verduidelijkt. Bijvoorbeeld: Welke denkvaardigheden en denkhandelingen moet een goede 'detective' bezitten? En welke van die vaardigheden of handelingen kunnen wij gebruiken om ons probleem op te lossen? Leerkrachten of therapeuten kunnen via deze mannetjes het denkproces van een kind verduidelijken, maar kunnen ook op een positieve manier tussenkomen wanneer het denkproces niet lukt. Leren leren met Reflecto leert de leerlingen hoe ze greep krijgen op hun denken. Hoe hun leren efficiënter kan verlopen: je aandacht richten, je geheugen inschakelen, informatie organiseren, verbanden leggen,' zijn aspecten die uitgebreid aan bod komen.
Leren leren. --- Studievaardigheden. --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiemethode --- leermethoden --- leren leren --- 450.8 --- Leerstijlen --- Leren leren --- Studiemethode --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- beroep --- denkprocessen --- leren --- studiemethode --- vaardigheid --- Probleemoplossend denken --- Reflecto --- 37.048 --- Denken --- Leren --- Methodiek --- 094394.jpg --- Studeren --- student-tutoring --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Methodiek van het studeren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- Denktraining
Choose an application
'Leeranker' reikt per leerjaar 20 leertips en 4 'praten over leren' kaarten aan die als instrumenten gebruikt kunnen worden in de klas. De bedoeling ervan is leerlingen vaardigheden en leerstrategieën bij te brengen om het eigen leerproces (bij) te sturen. Dit gebeurt aan de hand van concrete leertips, doelgerichte denkvragen die aanzetten tot zelfsturend leren, praktische handvatten voor goede reflectie en feedback.
Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 --- didactiek --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
'Leeranker' reikt per leerjaar 20 leertips en 4 'praten over leren' kaarten aan die als instrumenten gebruikt kunnen worden in de klas. De bedoeling ervan is leerlingen vaardigheden en leerstrategieën bij te brengen om het eigen leerproces (bij) te sturen. Dit gebeurt aan de hand van concrete leertips, doelgerichte denkvragen die aanzetten tot zelfsturend leren, praktische handvatten voor goede reflectie en feedback.
leerboeken --- lager onderwijs --- techniek --- Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 --- didactiek --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
'Leeranker' reikt per leerjaar 20 leertips en 4 'praten over leren' kaarten aan die als instrumenten gebruikt kunnen worden in de klas. De bedoeling ervan is leerlingen vaardigheden en leerstrategieën bij te brengen om het eigen leerproces (bij) te sturen. Dit gebeurt aan de hand van concrete leertips, doelgerichte denkvragen die aanzetten tot zelfsturend leren, praktische handvatten voor goede reflectie en feedback.
Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- didactiek --- leren leren --- spellen --- 450.8 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
'Leeranker' reikt per leerjaar 20 leertips en 4 'praten over leren' kaarten aan die als instrumenten gebruikt kunnen worden in de klas. De bedoeling ervan is leerlingen vaardigheden en leerstrategieën bij te brengen om het eigen leerproces (bij) te sturen. Dit gebeurt aan de hand van concrete leertips, doelgerichte denkvragen die aanzetten tot zelfsturend leren, praktische handvatten voor goede reflectie en feedback.
#PBIB:+105.50 --- Leren leren --- didactiek --- leren leren --- 450.8 --- spellen --- leerboeken --- lager onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Primary education
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|