Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wat is een terrorist?Hoe voelt het om dood te gaan?Kan dit ook bij ons gebeuren?Mag ik nog lachen?Waarom blijf ik er altijd maar aan denken? Kan ik ooit nog opnieuw niet bang zijn?De hele wereld is geschokt door de aanslagen in onder meer Parijs, Brussel en Nice. Het is bijna onvermijdelijk dat ook kinderen in contact komen met beelden ervan. Maar hoe leg je zulke gruweldaden uit aan je kind? En hoe neem je hun angst weg als je eigenlijk zelf ook bezorgd bent? Psychotherapeute Lies Scaut en traumapsycholoog Erik de Soir vertrekken vanuit concrete vragen die kinderen na de aanslagen hebben gesteld. Ze tonen hoe je met je kind in gesprek kunt gaan over terreur, hoe je tijdig een trauma herkent en hoe je hun veerkracht in tijden van angst kunt versterken. De vele praktische tips maken dit boek tot een absolute must read voor ouders en leerkrachten.
Emoties. --- Kinderangsten. --- #PBIB:+105.91 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- PXL-Central Office 2016 --- kinderpsychologie --- angsten --- trauma --- terreuraanslagen --- Angsten --- Bang zijn --- Trauma --- Kinderen --- Terrorisme --- Psychology --- Angst --- Psychotrauma --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/
zelfbeeld --- kennismaking --- Social psychology --- Personality development --- zelfvertrouwen --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+105.91 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Tussendoortjes --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 417.1 --- welbevinden --- tussendoortjes --- 305.0 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Spellen --- Persoonlijkheid --- Kwaliteiten --- Coachen --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Sociale vaardigheden --- Games --- Zelfvertrouwen --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
De Team Toppers methodiek is gebaseerd op het officiële Belbin teamrolmodelDe vele werkvormen, spelen, verhalen en het Team Toppers bordspel zijn geschikt voor teams/groepen van alle leeftijden. Met de Team Toppers methodiek kunt u de Belbin teamrollen op een toegankelijke manier introduceren binnen uw organisatie. Spelenderwijs zien en ervaren dat diversiteit (anders zijn) juist bijdraagt aan het groepssucces.Bron: http://www.teamtoppers.nl/
psychologie --- organisatiepsychologie --- teamvorming --- spellen --- communicatie --- teamrollen --- Talenten --- Spelletjes --- #PBIB:+105.91 --- Spelen --- Teamspellen --- Communicatie --- 305 --- talenten --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- sociale psychologie --- Games --- Klassenmanagement --- Groepsdynamiek --- Kinderen --- Jeugd --- Talentontwikkeling --- Organisatiepsychologie --- Teamwerk --- Belbin --- Coöperatief leren --- Kwaliteiten --- Diversiteit --- Samenwerken --- Coaching --- Talent --- Kind --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Samenwerking --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Inclusie --- Maatwerk --- Bedrijfspsychologie --- Jongere
Choose an application
Sommige pubers gedragen zich alsof er een vulkaan in hen zit: een uitbarsting ligt altijd op de loer. Ruzies en conflicten zijn schering en inslag. Hoe voorkom je dat die escaleren?Pubervulkanen is een praktische gids voor ouders en hun pubers, en voor hulpverleners, docenten en andere professionals die met hen werken. Tal van oefeningen en werkbladen laten zien hoe je om kunt gaan met woede en boosheid, wat de oorzaken ervan zijn en hoe je woede veilig kunt uiten. Niet alleen pubergedrag wordt besproken, maar ook de opvoedstijlen en situaties – thuis of op school – die deze gevoelens kunnen oproepen.Pudney en Whitehouse maken de achterliggende dynamiek van conflicten inzichtelijk en laten zien hoe je met onderling begrip, steun en overleg het aantal confrontaties kunt beperken en relaties kunt verbeteren. Door beter te communiceren en anders met hun emoties om te gaan, leren pubers dat ze niet constant in de aanval hoeven te gaan en hoe ze hun woede in iets positiefs kunnen ombuigen.
adolescenten --- psychotherapie --- Developmental psychology --- agressie --- ouders-kind relatie --- #PBIB:+105.91 --- 376.42 --- Agressie --- Woede --- Puberteit --- Opvoeding --- pubers --- KHCA --- puberteit --- 433.4 --- sociaal-emotionele opvoeding --- boosheid --- secundair onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- PXL-Social Work 2017 --- emotionele problemen --- jeugdhulpverlening --- gedragsproblemen --- Driftig zijn --- Boosheid --- Pubers --- Jeugd --- Puber --- Boos zijn --- Jongere
Choose an application
Onderzoek heeft steeds vaker aangetoond dat zelfs erg jonge kinderen weinig zelfrespect laten zien als in hun levenservaring negatieve eigenschappen de boventoon voeren. In dit praktische handboek staat een schat aan leuke en gemakkelijk te leren spelletjes die zorgvuldig zijn uitgekozen om het zelfrespect van kinderen van 5 tot 11 jaar op te bouwen en vast te houden. De selectie spelletjes weerspiegelt de zeven sleutelelementen van een gezond zelfrespect - zelfkennis, ik en anderen, zelfacceptatie, onafhankelijkheid, zelfexpressie, zelfvertrouwen, zelfbewustzijn - en stimuleert tot nadenken en discussie.
spellen --- eigenwaarde --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsleer --- pedagogiek --- speltherapie --- spelactiviteiten --- #PBIB:+105.91 --- 796.1 --- Spelen --- Sociale vaardigheden --- 433.6 --- sociale vaardigheden --- Zelfvertrouwen --- zelfbewustzijn --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Respect --- Lager onderwijs --- Spel
Choose an application
Wanneer is een kind een beelddenker of een taaldenker? Met praktische adviezen en opdrachten voor kinderen, opvoeders en leerkrachten om daarmee om te gaan.Mart SeerdenOverzichtelijk boek over denken in beelden. Er zijn (grofweg) beelddenkers en taaldenkers (denkers in figuratieve beelden dan wel bewegingsbeelden en denkers in woorden). Bij de ene groep wordt er een groter beroep gedaan op de rechter hersenhelft en bij de andere groep op de linker hersenhelft. Beide wijzen van denken hebben verschillende gevolgen voor leersituaties, maar ook in praktijk- en gevoelssituaties. Gelukkig is er de laatste tijd meer kennis over denken in beelden, waardoor er meer uitleg gegeven kan worden over bepaalde aspecten ervan. Er kunnen nu tips worden aangereikt. Kinderen, maar ook hun ouders en leerkrachten kunnen aan de slag met opdrachten, waardoor ze begrip krijgen voor elkaars manier van denken. Het mooie van deze uitgave is dat er ook een praktische link gelegd wordt naar taal- en rekenonderwijs. Heel belangrijk is dat beelddenkers (die 32 beeldjes per seconde verwerken...) af en toe tijd nemen om te rusten, zich goed te concentreren, hun focus een beetje bij te stellen. Het onderwijs is in algemene zin erg gericht op taaldenkers. Goed gestructureerde heldere informatie en praktische tips. Aantrekkelijke lay-out met veel kleurenillustraties. Deels gericht op ouders, leerkrachten en kinderen vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- beeldtaal --- visualisatie --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- denken --- Orthopedagogics --- visuele communicatie --- Beelddenken --- #PBIB:+105.91 --- 464.0 --- 464 --- Leerstoornissen --- Kinderen --- Leerlingenbegeleiding --- Leerstoornissen ; kinderen --- 415.4 --- leerpsychologie --- beelddenken --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Hogere geestelijke functies --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- cognitieve didactiek --- Denkpsychologie --- Denkstrategieën --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Denkstrategie
Choose an application
Het eerste deel van dit boek bevat theoretische en praktische achtergronden over de emotie 'boosheid'. Het tweede en grootste deel bespreekt 81 spelletjes verdeeld over negen categorieën om boosheid bij kinderen onder controle te krijgen. Deze niet-competitieve spelletjes zijn geschikt voor kinderen van 5-11 jaar. Bij elk spel staan met icoontjes aangegeven de spelduur, groepsgrootte, leeftijd en of er veel of weinig gesproken moet worden. Het is vooral een praktisch boek: voor kinderen om sociale vaardigheden aan te leren en voor volwassenen om boosheid bij kinderen beter te begrijpen. De uitgave is overzichtelijk en kan gebruikt worden op school (individueel en groepsgerichte educatie), maar ook op clubs, BSO of thuis. Met pagina's om zelf aantekeningen te maken. Bevat een alfabetische lijst met spelletjes en een bibliografie van Engelse boeken.
spellen --- Didactics of sports and games --- emoties --- boosheid --- pedagogiek --- speltherapie --- spelactiviteiten --- #PBIB:+105.91 --- 796.1 --- Emoties --- Boosheid --- Sociale vaardigheden --- Speltherapie --- Spel; opvoeding --- Spel --- 433.4 --- Boos zijn --- Spelletjes --- 433.6 --- sociale vaardigheden --- boos zijn --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Kind, spel en speelgoed --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Conflicthantering --- Spelen --- Lager onderwijs
Choose an application
Ik kan het! Ik zeg wat ik voel! Ik mag anders zijn!Denk positief! Trek jouw persoonlijk EigenWijsje, jouw focus voor dat speciale moment, die dag of week. De korte krachtige zin geeft je een steuntje in de rug en versterkt je zelfvertrouwen. EigenWijsjes zijn een speelse aanzet tot een beter zelfbeeld, bewustzijn en zelfvertrouwen.Op ieder EigenWijsje staat een positieve korte krachtige zin met een bijpassend ondersteunend plaatje. Eigenwijsjes vergroten je zelfvertrouwen en helpen je om positief te leren denken.Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/eigenwijsjes/
305.8 --- 415.3 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Zelfvertrouwen --- #PBIB:+105.91 --- coaching --- sociale vaardigheden --- zelfbeeld --- zelfvertrouwen --- Spellen --- Lager onderwijs --- Coachen --- Coaching --- Positief denken --- Emotionele intelligentie --- Zelfbeeld --- Communicatie ; algemeen --- Uitvoerende functies --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Games --- Identiteit. --- Sociale vaardigheden. --- Zelfvertrouwen. --- Social psychology --- Personality development --- positief denken --- persoonlijkheidsleer --- Ontwikkelingsspelen --- Mindset --- Welbevinden
Choose an application
Soms wordt alles wat er om je heen gebeurt je te veel. Dan voel je zo veel. Je kunt het niet meer stoppen. Je kunt er bijvoorbeeld boos van worden, verdrietig of druk. Of je krijgt hoofdpijn, pijn in je oor of buikpijn.Kinderen krijgen zeer veel informatie en prikkels te verwerken. Wanneer deze prikkels op een goede manier worden gefilterd, is er niets aan de aan de hand. Een groeiend aantal kinderen blijkt echter gevoelig te reageren en raakt overprikkeld.Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen van circa 7-11 jaar, betrokken ouders, onderwijzers en/of hulpverleners. Door middel van spelletjes, opdrachten, vragen, tips en verhaaltjes kunnen kinderen ervaren en ontdekken hoe het te veel voelen en overprikkeld raken bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan.""Help... ik voel zoveel" helpt kinderen op een speelse en aansprekende manier om te gaan met hun hooggevoeligheid en te ontdekken wie ze zelf zijn. Dat maakt ze sterk en geeft zelfvertrouwen. ... Het boek is tevens een aanrader voor alle kinderen die graag wat steviger in hun schoenen willen staan." - Carla Muijsert, docent post HBO opleiding 'Kindercoach in het onderwijs' voor leerkrachten.(Bron: achterflap)
cognitieve psychologie --- Educational sciences --- HSP (hypersensitieve personen) --- psychologie --- #PBIB:+105.91 --- 415.3 --- hoogsensitieve kinderen --- gevoelens --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- emotionele ontwikkeling --- hooggevoeligheid --- kinderboek --- Hooggevoelige kinderen --- Hooggevoeligheid --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Hoogsensitiviteit --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology --- Emotie --- Emotieregulatie --- Prikkel --- Zelfvertrouwen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|