Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dat kinderen naast het schoolse leren ook spelen, dat ze graag spelen en dat ze ook moeten kunnen spelen, daar is vaak weinig aandacht voor. Wat is spelen, wat is het belang ervan en op welke manieren spelen ze? Leerkrachten bouwen zo een band op met de kinderen, ze leren ze beter kennen in hun ontwikkeling en leren te signaleren waar mgoelijk extra zorg nodig is. Leerkrachten leren in dit boekje ook hoe je het spelen van kinderen kunt stimuleren : door ruimte te geven, materialen beschikbaar te stellen en mee te gaan in de beleving van het kind. Het grootste deel van het boek bestaat uit een breed en rijk overzicht van allerlei manieren van spelen met veel concrete suggesties: voor de reguliere basisschool (kleuterklas en lagere school), individueel en voor een kleine of grote groep en gerelateerd aan verschillende vak- en vormingsgebieden. Steeds wordt het belang benadrukt van creativiteit en improvisatie en in elke spelcategorie wordt ingegaan op de vraag wanneer extra zorg gewenst is.
Basisonderwijs. --- Spelen. --- basisonderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- Spel --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Spel --- 474.9 --- didactiek --- 622.1 --- Basisonderwijs --- Spelactiviteiten --- Improvisatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sensomotoriek --- Sensopathisch spel --- Spelen --- 796.1 --- Didactiek --- Kenmerken --- Onderwijs --- Ontwikkeling --- 471.6 --- 477.8 --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Spel; opvoeding --- Spelen : basisonderwijs --- Spelletjes : kleuteronderwijs --- 061483.jpg --- Spelen ; basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Overige onderwerpen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelactiviteit --- 433.6 --- kind, spel en speelgoed --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Orthopedagogiek
Choose an application
33 flexibele verhaallijnen als uitgangspunt voor eigen scenario's, met concrete tips om de pop als didactisch en motiverend middel te hanteren in klas en jeugdbeweging.
Poppenkast. --- Kookboeken --- Voedingsleer. --- Kleuters. --- Dutch literature --- Theatrical science --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- poppenspel --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- 433.6 --- 794.31 --- MBE Magazijn beneden --- Poppenkast --- Poppenspel --- 792.9 --- poppenkastverhalen --- poppenspelen --- Poppenspel ; scenario's --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- Kind, spel en speelgoed --- kleuteronderwijs --- poppentheater --- poppenkast --- didactiek --- koken --- 478.4 --- 629.2 --- Aardappelen --- Basisonderwijs --- Chocolade --- Feesten --- Fruit --- Italië --- Kerstfeest --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Marokko --- Mexico --- Paasrecepten --- Paddenstoelen --- Recepten --- Rijst --- Vaderdag --- Voeding --- Gerechten --- Kinderkookboeken --- gerechten --- Gezondheidseducatie --- Algemene kookboeken --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- dramatische expressie --- 792.97 --- 477 --- Handboek/cursus --- Muzische Opvoeding --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspelen --- Poppenkastspel --- Scenario's --- Koken --- Poppenkasten --- Kookboek --- Scenario ((film)) --- Groep --- Scenario (film) --- Orthopedagogics --- 881 --- kookboek voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|