Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
This book explores the relationship with time in early childhood by arguing for the valuing of slow pedagogies and slow knowledge. Alison Clark points to alternative practices in Early Childhood Education and Care that enable a different pace and rhythm, against the backdrop of the acceleration in early childhood and the proliferation of testing and measurement. Diverse approaches are explored to enable an ‘unhurried child’ and less hurried adults. Slow Knowledge and the Unhurried Child is divided in three parts. Part 1, Reasons to be slow, looks at the pressures in Early Childhood Education and Care to speed up and for children to be ‘readied’ for the next stage. The book then explores different relationships with time for young children and educators. Part 2, Slow pedagogies and practices, explore some of the forms slow practices can take including outdoors, in the studio, in everyday routines, through stories, in pedagogical documentation and in ‘slow’ research. Part 3, Moving forward, shows what a ‘timefull’ approach to ECEC can look like, whilst debating the challenges and possibilities that exist. The book serves as a catalyst for urgent discussion about the need to slow down in early childhood education and teacher education and explores case studies of where slow early childhood education are already happening. It will be a key reading for researchers, practitioners and policy-makers about the relationship with time in early childhood and the importance of taking a longer view. (Source: website Routledge)
Choose an application
Onderwijs. Filosofie. --- Opvoeding --- Enseignement. Objectifs. --- Enseignement. Philosophie. --- Education --- Onderwijs. Doeleinden.
Choose an application
Nieuwe overkoepelende methode voor de vakken psychologie & sociologie, kunstbeschouwing en filosofie in de doorstroomfinaliteit. Wij differentiëren tussen de richtingen Humane wetenschappen (HW) en Maatschappij- en welzijnswetenschappen (MWW).Inhoudsopgave:Hoofdstuk 1 - Het persoonlijk referentiekaderHoofdstuk 2 - Interpersoonlijke communicatieHoofdstuk 3 - MotivatieHoofdstuk 4 - EmotiesHoofdstuk 5 - Sociale cognitieHoofdstuk 6 - Sociaal gedragHoofdstuk 7 - Cultuur in een breed perspectiefHoofdstuk 8 - Sociale ongelijkheid en armoedeHoofdstuk 9 - Sociale structuurHoofdstuk 10 - De hedendaagse samenlevingVademecum - Onderzoeksvaardigheden
2e graad secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Mens en samenleving --- Kunstbeschouwing --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Filosofie --- Sociologie --- Psychologie --- Humane wetenschappen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- kunstbeschouwing --- Secundair onderwijs ; filosofie ; kunstbeschouwing ; sociologie ; psychologie
Choose an application
De laatste 25 jaar is intens aan onderwijsvernieuwing gedaan. Waar staan we nu? Wat willen we in de toekomst? Welke pedagogische visie moet aan de basis liggen van de toekomstige ontwikkelingen? Kan zulke visie helder geëxpliciteerd worden? Welke impact heeft zo'n visie op het beleid en de praktijk in het onderwijs? Deze vragen naar de grondslagen van opvoeding en vorming in het onderwijs vinden in dit boek een duidelijk antwoord. De auteur komt ook tot welbepaalde onderwijsopties, doordachte vernieuwingen in de vakliteratuur, een verantwoorde opbouw van onderwijsstructuren enz.
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Secundair onderwijs --- Algemeen. --- Didactische principes. --- België. --- #GSDBP --- doelstellingen --- onderwijs --- C6 --- opvoeding --- onderwijsvernieuwing --- secundair onderwijs (x) --- Z37.01 --- Z++95/08 --- #A9301A --- 450.4 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvisies --- Opvoedend onderwijs --- 083108.jpg --- Cultuurfilosofie --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijsvisie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijskunde
Choose an application
Dit boek is een poging om, over de politieke en sociale contoversen omtrent de 'types' heen, het wondere evenement te beschrijven dat zich afspeelt, allerwegen en op elk niveau, tussen leraar en leerling: twee fundamentele rollen waarin elk mens voortdurend en beurtelings optreedt. Het resultaat is een filosofie van het leraarschap, uitmondend in een spiritualiteit van dat beroep of, liever, van die roeping.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- Educational psychology --- School management --- didactiek --- psychologie --- 37.001 --- 371 --- #GBIB:SMM --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- pedagogiek --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.4 --- filosofisch onderwijs . --- leraarsschap (ler) --- 37.013 --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Pedagogie --- Pedagogische psychologie --- Scholen --- 450.41 --- D071146.jpg --- Leraren: filosofie --- Onderwijs: filosofie --- 371.3 --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- filosofisch onderwijs --- onderwijs - algemeen
Choose an application
spieken --- Sociology of education --- pedagogiek --- Education --- Philosophy. --- onderwijs --- filosofie --- persoonlijkheidsvorming --- -#GGSB: Filosofie --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GSDBP --- #gsdbF --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- 450.4 --- 450.8 --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijssociologie --- Spieken --- Onderwijs: filosofie --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371 --- 1 --- 37.03 --- Philosophy --- Verhoeven, Corn --- #GGSB: Filosofie --- Verhoeven, Corn. --- Filosofie --- Filosofie (20e eeuw)
Choose an application
Elk van deze stromingen komt in een afzonderlijk hoofdstuk aan de orde. De hoofdstukken bevatten telkens de volgende onderdelen: historisch overzicht, basisbegrippen, gehanteerde methoden, Nederlandse situatie, waardering, literatuursuggesties, bibliografie.
Educational law and legislation --- -#GSDBP --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Pedagogie --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- Verschillende pedagogische strekkingen --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Pedagogische wetenschap --- 37.001 --- Compulsory school attendance --- Education --- Education, Compulsory --- Education, Elementary --- Law, Educational --- Public schools --- School law --- Schools --- Public institutions --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Law and legislation --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën --- didactische theorieën. --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Didactische theorieën. --- #GSDBP --- Educational sciences
Choose an application
Discourse analysis, Narrative --- Psycholinguistics --- Psychological aspects --- #KVHA:Psycholinguistiek Frans --- #KVHA:Tekstlinguistiek Frans --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Linguistics --- Psychology --- Thought and thinking --- -Narrative discourse analysis --- Sciences de l'éducation --- #KVHA:Psycholinguistiek; Frans --- #KVHA:Tekstlinguistiek; Frans --- Narrative discourse analysis --- Narration (Rhetoric) --- Fiction --- Psychological study of literature --- Education --- Study and teaching --- Cognition --- Communication --- Pensée --- Aspect psychologique --- Onderwijs. Filosofie. --- Opvoeding. Filosofie. --- Opvoedkunde. Methodologie. --- Pédagogie. Recherche scientifique. --- Education. Philosophie. --- Enseignement. Philosophie. --- Pédagogie. Méthodologie. --- Opvoedkunde. Wetenschappelijk onderzoek. --- Discourse analysis, Narrative - Psychological aspects
Choose an application
Educational sciences --- General ethics --- Education --- Free will and determinism. --- Reformation. --- Philosophy. --- #GROL:SEMI-1<492> Gesc 6 --- #GGSB: Filosofie (15e & 16e eeuw) --- #GGSB: Moraalfilosofie --- #GGSB: Politieke filosofie --- #GGSB: Politieke en sociale theorieen --- 165.74 --- Erasmus --- Onderwijs : filosofie --- Opvoeding : filosofie --- -Free will and determinism --- Reformation --- Protestant Reformation --- Church history --- Counter-Reformation --- Protestantism --- Compatibilism --- Determinism and free will --- Determinism and indeterminism --- Free agency --- Freedom and determinism --- Freedom of the will --- Indeterminism --- Liberty of the will --- Determinism (Philosophy) --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Philosophy --- History --- Free will and determinism --- Filosofie (15e & 16e eeuw) --- Moraalfilosofie --- Politieke en sociale theorieen --- Politieke filosofie --- Education - Philosophy.
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen. --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Onderwijs. --- education --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Belgium --- 304 --- 37 --- Maatschappelijke vraagstukken --- Onderwijs --- Educational sociology --- Education --- Aims and objectives --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijs: toekomstperspectieven --- 450.42 --- Samenleving --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- 316.4 --- Onderwijssociologie --- #GGSB: Jongeren --- Z371 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- Z++95/02 --- #A9510A --- onderwijs en maatschappij --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- autonomie --- onderwijskunde --- #PBIB:+110.10 --- ontwikkelingen --- oriëntering --- tendensen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 450.4 --- onderwijskunde (ler) --- Onderwijs en maatschappij --- 37.014 --- Beleid --- Toekomstvisies --- Waarden --- Leefgemeenschap --- onderwijs en sociaal milieu --- schoolbeleid --- onderwijspolitiek --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:IO --- 37.013 <493> --- 37.012 <493> --- 371.014 <493> --- #A9505A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- #KVHB:Maatschappij --- BE / Belgium - België - Belgique --- 476 --- 470 --- Enseignement Onderwijs --- 371 --- 371.2 --- 371.1 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Economie van de opvoeding --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- 37 Education --- 370 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisie --- Waarde (ethiek) --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Samenlevingsvorm --- Jongeren --- Catechese (geloofsopvoeding)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|