Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Slow knowledge and the unhurried child : time for slow pedagogies in early childhood education
Author:
ISBN: 9780367508814 Year: 2023 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book explores the relationship with time in early childhood by arguing for the valuing of slow pedagogies and slow knowledge. Alison Clark points to alternative practices in Early Childhood Education and Care that enable a different pace and rhythm, against the backdrop of the acceleration in early childhood and the proliferation of testing and measurement. Diverse approaches are explored to enable an ‘unhurried child’ and less hurried adults. Slow Knowledge and the Unhurried Child is divided in three parts. Part 1, Reasons to be slow, looks at the pressures in Early Childhood Education and Care to speed up and for children to be ‘readied’ for the next stage. The book then explores different relationships with time for young children and educators. Part 2, Slow pedagogies and practices, explore some of the forms slow practices can take including outdoors, in the studio, in everyday routines, through stories, in pedagogical documentation and in ‘slow’ research. Part 3, Moving forward, shows what a ‘timefull’ approach to ECEC can look like, whilst debating the challenges and possibilities that exist. The book serves as a catalyst for urgent discussion about the need to slow down in early childhood education and teacher education and explores case studies of where slow early childhood education are already happening. It will be a key reading for researchers, practitioners and policy-makers about the relationship with time in early childhood and the importance of taking a longer view. (Source: website Routledge)


Book
Scuola in discussione : ansie pedagogiche e attese educative
Author:
Year: 1984 Publisher: Udine del Bianco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Antropia 4 : leerwerkboek : sociologie & psychologie : humane wetenschappen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789464451665 9789464451641 9789464451689 9782808137867 Year: 2022 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nieuwe overkoepelende methode voor de vakken psychologie & sociologie, kunstbeschouwing en filosofie in de doorstroomfinaliteit. Wij differentiëren tussen de richtingen Humane wetenschappen (HW) en Maatschappij- en welzijnswetenschappen (MWW).Inhoudsopgave:Hoofdstuk 1 - Het persoonlijk referentiekaderHoofdstuk 2 - Interpersoonlijke communicatieHoofdstuk 3 - MotivatieHoofdstuk 4 - EmotiesHoofdstuk 5 - Sociale cognitieHoofdstuk 6 - Sociaal gedragHoofdstuk 7 - Cultuur in een breed perspectiefHoofdstuk 8 - Sociale ongelijkheid en armoedeHoofdstuk 9 - Sociale structuurHoofdstuk 10 - De hedendaagse samenlevingVademecum - Onderzoeksvaardigheden


Book
Pedagogische visie op onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9053500359 Year: 1991 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste 25 jaar is intens aan onderwijsvernieuwing gedaan. Waar staan we nu? Wat willen we in de toekomst? Welke pedagogische visie moet aan de basis liggen van de toekomstige ontwikkelingen? Kan zulke visie helder geëxpliciteerd worden? Welke impact heeft zo'n visie op het beleid en de praktijk in het onderwijs? Deze vragen naar de grondslagen van opvoeding en vorming in het onderwijs vinden in dit boek een duidelijk antwoord. De auteur komt ook tot welbepaalde onderwijsopties, doordachte vernieuwingen in de vakliteratuur, een verantwoorde opbouw van onderwijsstructuren enz.


Book
Onderwijzen: het wonder wijzen
Author:
ISBN: 9028912800 9789028912809 Year: 1987 Publisher: Kapellen DNB/Uitgeverij Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een poging om, over de politieke en sociale contoversen omtrent de 'types' heen, het wondere evenement te beschrijven dat zich afspeelt, allerwegen en op elk niveau, tussen leraar en leerling: twee fundamentele rollen waarin elk mens voortdurend en beurtelings optreedt. Het resultaat is een filosofie van het leraarschap, uitmondend in een spiritualiteit van dat beroep of, liever, van die roeping.


Book
Tractaat over het spieken: het onderwijs als producent van schijn
Author:
ISBN: 9026304897 Year: 1980 Publisher: Baarn Amboboeken


Book
Pedagogiek in meervoud: wegen in het denken over opvoeding en onderwijs
Author:
ISBN: 9060018915 9060019776 Year: 1984 Publisher: Leiden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk van deze stromingen komt in een afzonderlijk hoofdstuk aan de orde. De hoofdstukken bevatten telkens de volgende onderdelen: historisch overzicht, basisbegrippen, gehanteerde methoden, Nederlandse situatie, waardering, literatuursuggesties, bibliografie.

Over opvoeding en vrije wil
Authors: ---
ISBN: 9026308841 9789026308840 Year: 1992 Volume: 6 Publisher: Baarn Ambo


Book
De school staat niet alleen
Author:
ISBN: 9028920587 9789028920583 Year: 1994 Publisher: Kapellen Brussel Pelckmans Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen. --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Onderwijs. --- education --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Belgium --- 304 --- 37 --- Maatschappelijke vraagstukken --- Onderwijs --- Educational sociology --- Education --- Aims and objectives --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijs: toekomstperspectieven --- 450.42 --- Samenleving --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- 316.4 --- Onderwijssociologie --- #GGSB: Jongeren --- Z371 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- Z++95/02 --- #A9510A --- onderwijs en maatschappij --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- autonomie --- onderwijskunde --- #PBIB:+110.10 --- ontwikkelingen --- oriëntering --- tendensen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 450.4 --- onderwijskunde (ler) --- Onderwijs en maatschappij --- 37.014 --- Beleid --- Toekomstvisies --- Waarden --- Leefgemeenschap --- onderwijs en sociaal milieu --- schoolbeleid --- onderwijspolitiek --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:IO --- 37.013 <493> --- 37.012 <493> --- 371.014 <493> --- #A9505A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- #KVHB:Maatschappij --- BE / Belgium - België - Belgique --- 476 --- 470 --- Enseignement Onderwijs --- 371 --- 371.2 --- 371.1 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Economie van de opvoeding --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- 37 Education --- 370 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisie --- Waarde (ethiek) --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Samenlevingsvorm --- Jongeren --- Catechese (geloofsopvoeding)

Listing 1 - 10 of 10
Sort by