Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Basisonderwijs. --- Effectiviteit. --- Onderbouw (onderwijs).
Choose an application
Leesonderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Schrijfonderwijs --- Secundair onderwijs --- Onderbouw --- Doelen --- Onderbouw (onderwijsvorm) --- Doelstelling --- Spel
Choose an application
485.6 --- Egypte --- Griekenland --- Handboek/cursus --- Nederland --- Rome --- geschiedenis --- handboek --- prehistorie --- secundair onderwijs-onderbouw --- steentijd --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Leesprobleem --- Dyslexie --- Lezen --- Buitengewoon basisonderwijs --- Orthodidactiek --- Buitengewoon lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderbouw (onderwijsvorm) --- 2e graad lager onderwijs
Choose an application
Gevangen in een schelp gaat over de ontdekkingstocht van jonge kinderen in de wereld van de muziek. Uitgangspunt hierbij is niet de leerstof, maar de manier waarop jonge kinderen leren en zich ontwikkelen. Daarmee is het boek geschikt voor zowel het Dalton- en Montessori-onderwijs als voor het reguliere onderwijs. Het boek begint met een praktijkverhaal van een leerkracht van groep 1/ 2. Hij gaat samen met zijn leerlingen zeven weken aan de slag met het thema 'ik ben muzikant' en beschrijft dit proces mede aan de hand van uitspraken, tekeningen en foto's van de kinderen. Vervolgens bespreekt het boek de visie op ontwikkelingsgericht onderwijs en de wijze waarop de praktijk-theorie binnen de basisontwikkeling voor groep 1 t/m 4 wordt toegepast. Achtergronden en vragen zorgen voor een onderbouwing van het praktijkverhaal. Daarbij wordt ook de link gelegd tussen muziek en spel en muziek en taalontwikkeling. Gevangen in een schelp is uitgetest in de praktijk en blijkt erg aan te slaan bij docenten en kinderen. De centrale gedachte van dit boek is dat onderwijs meer kan zijn dan het belopen van vastgestelde wegen. Het gaat ook over verwondering en verbazing.
Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- muziekonderwijs --- kleuteronderwijs --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- Didactics of Kindergarten --- Muziek en taal --- muzikale opvoeding --- taalontwikkeling --- 477.7 --- basisonderwijs --- didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Portfolio's --- 471.46 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Muzikale opvoeding --- 472.6 --- Muziekonderwijs --- Muziekportfolio --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Onderbouw --- Basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- mondelinge expressie --- Onderbouw (onderwijsvorm)
Choose an application
Basisontwikkeling is een werkplan voor de onderbouw (4-8 jarigen). In hoofdstuk 1 wordt beschreven dat Ontwikkelingsgericht Onderwijs het concept achter Basisontwikkeling is. Het Ontwikkelingsgericht Onderwijs is een onderwijspedagogisch concept, geinspireerd door het Ervaringsgericht Onderwijs (Laevers) en het situatie-georienteerde onderwijs, zoals aan de orde komt in hoofdstuk 2. Andere inspiratiebronnen zijn het Ontwikkelende Onderwijs en het adaptief onderwijs. De uitgangspunten van Ontwikkelingsgericht Onderwijs worden uiteengezet. In hoofdstuk en de doelen van Basisontwikkeling aan bod. Het cirkelschema, bijgevoegd als bijlage bij het boek, laat de onderlinge samenhang en accenten op een andere manier zien. In hoofdstuk 4 worden de vijf kernactiviteiten beschreven. Dit zijn: de spelactiviteiten, de constructieve en beeldende activiteiten, de gespreksactiviteiten, de lees- en schrijfactiviteiten en de reken- en wiskundeactiviteiten. Deze activiteiten zijn verbonden aan inhouden en thema's. De rol van de leerkracht wordt in hoofdstuk 5 toegelicht, terwijl in hoofdstuk 6 het observeren, registreren en evalueren aan bod komt. HOREB (Handelingsgericht Observeren, Registeren en Evalueren) door middel van het logboek, de kinderdagboeken en het activiteitenboek worder uitgewerkt. Hoofdstuk 7 gaat in op de vraag welke organisatorische voorzieningen nodig zijn. Tenslotte wordt in hoofdstuk 8 de Basisontwikkeling Plus beschreven, een verdere verdieping en verbreding. Er wordt ingegaan op onderwijs aan kinderen die op extra ondersteuning zijn aangewezen, op de voorschoolse periode, de aansluiting met de bovenbouw en contacten met ouders.
Kleuteronderwijs --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek. --- Onderwijstechnologie. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- #PBIB:+110.40 --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- onderbouw --- basisonderwijs --- 471.4 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- kleuterschool: didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Basisonderwijs --- Basisontwikkeling --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Didactic strategies
Choose an application
Een rijk aanbod van acties om bij te dragen tot meer welbevinden en betrokkenheid. Inspelen op de taal, de cultuur en de thuissituatie vereist een bijzondere inzet maar schept ook nieuwe kansen. Gestoffeerd met concrete observaties, gespreksgegevens en inititatieven van leerkrachten. Een frisse visie en heldere principes die werkelijk houvast bieden.
Migration. Refugees --- Didactics of Kindergarten --- interculturaliteit --- kansarmoede --- allochtone jongeren --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- kleuters --- jeugdliteratuur --- #gsdbP --- Academic collection --- #KVHB:Ervaringsgericht leren --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- kansarme kleuters --- kleuteronderwijs --- migrantenkleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- allochtonen --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Intercultureel onderwijs --- Kansarmen --- Migranten --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Hoekenwerk --- Kansarme kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.49 ) * RELATIONELE OPVOEDING - K.O --- Allochtone leerlingen --- Democratisering van het onderwijs --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Migranten ; onderwijs --- 471.5 --- Zorgverbreding --- 042476.jpg --- Ervaringsgericht werken: kleuters --- Kleuters: migranten --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Migranten. --- Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Onderbouw (onderwijs). --- allochtone kleuters. --- ervaringsleren. --- intercultureel onderwijs. --- onderbouw ( groep 1 en 2 basisonderwijs ). --- zorgverbreding.
Choose an application
Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis is de perfecte voorbereiding op de kennisbasistoets rekenen-wiskunde. Het boek bevat meer dan 400 oefenopgaven, die aansluiten bij de toetsdoelen, en presenteert en bespreekt die oefenvragen per domein.Waarom kiezen voor Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis?*meer dan 400 toetsvragen op het niveau van de kennisbasistoets rekenen-wiskunde;*je kunt per onderwerp oefenen; *handige ondersteunende website met extra toets- en oefenmateriaal.In het boek komen vijf domeinen aan bod: getallen, verhoudingen, meten, meetkunde en verbanden. Je kunt je kennis van ieder onderwerp afzonderlijk toetsen, opfrissen en bijspijkeren. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis besteedt daarnaast uitgebreid aandacht aan een aantal belangrijke thema's. Dit zijn: talstelsels, priemgetallen, grootste gemene deler (GGD) en kleinste gemene veelvoud (KGV), deelbaarheid, verhoudingen vergelijken en meetkundige figuren. Het boek eindigt met een hoofdstuk over problemen oplossen en een begrippenregister waarin alle begrippen die je moet kennen zijn opgenomen. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis is speciaal geschreven voor pabo-studenten. Het boek sluit goed aan op de serie Rekenen-wiskunde in de praktijk, maar je kunt het ook prima gebruiken naast andere studieboeken rekenen-wiskunde voor de pabo. Rekenen en wiskunde in de praktijk.Online ondersteuning. Op de ondersteunende website vind je drie complete toetsen, die qua opzet vergelijkbaar zijn met de landelijke kennisbasistoets. Zo kun je kijken of je de stof voldoende beheerst om de kennisbasistoets te kunnen halen. Ook vind je op de website toelichtingen bij de opgaven in het boek.
Rekenen --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- lerarenopleiding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- didactiek --- Higher education --- 475.4 --- Getallenkennis --- Lerarenopleiding --- Meetkunde --- Meten --- 471.42 --- bewerkingen --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- meetkunde --- meten --- rekenen --- Wiskunde; ba.o. --- Cognitieve opvoeding --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Didactische werkvormen --- Geld --- Gewichten --- Maten --- Optellen(Bewerkingen) --- Rekenspelletjes --- Spiegelen --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- 1e graad lager onderwijs --- Getalbegrip --- Tellen --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 2de leerjaar lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- wiskundige initiatie --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- Delen(Bewerkingen) --- Tijd --- Verhoudingen (wiskunde) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- 5de leerjaar lager onderwijs --- 6de leerjaar lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Tafels van vermenigvuldiging --- 2e graad lager onderwijs --- Tijd / tijdsbeleving --- Delen --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Schatten --- Wiskunde; ba.o --- Lager onderwijs --- Onderbouw --- Didactiek --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Onderbouw (onderwijsvorm)
Choose an application
Dit boek beschrijft het leerproces dat kinderen doormaken als ze leren tellen en rekenen en laat zien hoe het onderwijs hiertoe kan bijdragen. Het proces wordt beschreven aan de hand van de leerstof voor de groepen 1 tot en met 4 van de basisschool, maar gaat ook inop de voorschoolse periode waarin kinderen al vaak met kleine getallen blijken te tellen en te rekenen.
Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Getalbegrip --- Gecijferdheid --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenen --- Onderbouw --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- didactiek --- wiskunde --- #PBIB:2002.1 --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- basisonderwijs --- gecijferdheid --- rekenen --- 475.4 --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- leerlijnen --- 471.42 --- Basisonderwijs --- Getallen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Rekenen tot 100 --- Wiskunde --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- aftrekken --- delen --- eerste graad --- kleuters --- ontluikende gecijferdheid --- optellen --- tellen --- vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Contains audio-visual material --- Aftrekken --- Delen --- Optellen --- Tellen --- Vermenigvuldigen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderbouw (onderwijsvorm) --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Bij scholen die met Kansrijke taal of op een andere ontwikkelingsgerichte manier werken, groeit de behoefte aan een instrument om de vooruitgang van kinderen op verschillende taalaspecten zichtbaar te maken. Werken met portfolio komt aan deze behoefte tegemoet. De kern daarvan is om naar (werk van) kinderen te kijken en met hen in gesprek te gaan over de dingen die ze hebben gemaakt. Dat gesprek verdiept de leerervaring, en geeft zicht op de betekenis die het kind geeft aan activiteiten én op wat een kind blijkbaar al kan en nog niet kan. In een goed portfolio helpen leerlijnen bij het leggen van de relatie tussen leerervaringen van kinderen en datgene wat leerkrachten gewenste ontwikkeling vinden.
taalontwikkeling --- kleuteronderwijs --- portfolio's --- kansrijke taal --- Nederlands --- taal --- reflecteren --- leerlijnen --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Handboek/cursus --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Portfolio ; basisonderwijs --- Portfolio ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Portfolio's --- Taalopvoeding --- 474.23 --- Kleuteronderwijs --- 024935.jpg --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Portfolio's: lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Didactische werkvormen --- Observeren --- Portfolio --- Observatie --- Sociaal leren --- Sport --- Basisonderwijs. --- Leerprocessen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Portfolio (onderwijs). --- Taalonderwijs. --- taalonderwijs. --- taalontwikkeling.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|