Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Il peut paraître paradoxal de s'intéresser au secteur du tourisme alors que nos mobilités, même les plus basiques, sont réduites à cause de la pandémie liée au coronavirus qui a provoqué un choc mondial particulièrement brutal et profond, tant sur le plan social que dans le domaine des affaires. Au-delà d'une phase de « réanimation économique », une stratégie de sortie de crise doit être déployée dans tous les secteurs, notamment celui du tourisme, en promouvant massivement les atouts de nos destinations et offres de services auprès des clientèles nationales et étrangères qui ont besoin d'être rassurées, même si les pratiques touristiques se trouvent modifiées par cette dépression exceptionnelle. Il est donc plus que nécessaire de s'interroger sur le développement et l'avenir des territoires touristiques, mission des Organismes de Gestion de Destination (OGD) qui savent que si le « tourisme d'après » est susceptible d'être différent du « tourisme d'avant », ils doivent tout faire pour le rendre meilleur.
Tourism --- Sustainable tourism --- Tourist information centers --- Tourisme --- Tourisme durable --- Offices de tourisme --- Management --- Gestion.
Choose an application
Offices de tourisme -- France --- Tourisme -- France --- Régionalisme -- France --- Office de tourisme --- Histoire --- Tourisme --- Aspects économiques --- Régionalisme --- France
Choose an application
With tourists expecting higher levels of service, information and retail opportunities, visitor centres have become a vital component in providing access to heritage sites, historic buildings, landscapes of natural beauty and monuments. As a consequence, numerous architecturally renowned centres have been designed and built in recent years. It is perhaps no surprise that so many of these centres have been featured in architectural awards, as they not only offer a 'jewel' of a project to architects, being small in scale but high in profile, but the buildings must also respond sympathetically to a rich physical and cultural context. This book examines the global phenomenon of this relatively new, but increasingly popular, building type. The first section offers a series of essays which explore the origins and key characteristics of the visitor centre, its relationship between place and landscape, its social role, and its focus on the visitor's needs. The book's second section documents and critically analyzes 20 award-winning visitor centres across the United Kingdom which have been built over the past two decades, including the centres at The Giant's Causeway, Stonehenge, Brockholes, Rosslyn Chapel, Culloden and the Wildfowl Centre in Welney. Each building study is beautifully illustrated with photographs and architectural drawings, and includes the essential facts about the building, an experiential description and a full spatial analysis.
727 --- 727.7 --- Bezoekerscentra --- 718.4 --- bezoekerscentra --- musea --- Gebouwen voor culturele doeleinden --- Musea (architectuur) --- architectuur, geschiedenis volgens genres/doeleinden, openbare gebouwen --- Tourism --- cultural tourism --- Public buildings --- visitors' centers --- Offices de tourisme --- Architecture de loisirs --- Visitors' centers --- Architecture and tourism --- Architecture and tourism. --- Conception et construction --- Design and construction. --- Great Britain. --- Great Britain --- Conception et construction. --- Centres d'accueil des visiteurs --- Architecture et tourisme --- Centres d'accueil des visiteurs - Grande-Bretagne - Conception et construction --- Architecture et tourisme - Grande-Bretagne --- Offices de tourisme - Grande-Bretagne - 21e siècle --- Architecture de loisirs - Grande-Bretagne
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|