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This book focuses on the way people are developed at work; the skills that are encouraged, the way they are controlled and the implications they have for the people who possess and exercise them. Taking a critical perspective, 'Skill, Training and Human Resource Development' draws on a wide range of research and covers an array of organizational practices - from managing culture and emotional labour to job design and qualifications - and adeptly considers the implications of these for the people involved.
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Annotation Ce rapport identifie des strategies effectives pour s'attaquer aux desequilibres de competences en France.
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This report, OECD Skills Strategy Lithuania: Assessment and Recommendations, identifies opportunities and makes recommendations for Lithuania to better equip young people with skills for work and life, raise adults' and enterprises' participation in learning, use people's skills more effectively in workplaces, and strengthen the governance of skills policies.
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Skills and workforce development are at the heart of much research on work, employment and management. Policy makers and managers often consider the better development of skills to be the answer to a range of practical and policy challenges. This handbook sheds new light on all the major issues concerning skills and training today.
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Pour faire face aux exigences de qualité de services de nos concitoyens et à la maîtrise des dépenses publiques, la mobilisation des agents et le développement de nouvelles compétences et capacités d'action sont nécessaires. Dans un contexte en pleine évolution, les transformations du travail nécessitent de bien accompagner la cohérence entre l'agent et le travail qu'il accomplit, de développer des compétences appropriées pour maîtriser son poste et les relations interpersonnelles et de renforcer la maîtrise de son environnement professionnel. La compréhension du sens de sa mission impose une nouvelle vision de la formation.Pour accompagner ces compétences professionnelles indispensables à l'innovation, notre modèle de formation tout au long de la vie est profondément transformé. La digitalisation, l'interactivité, la possibilité de composer entre «présentiel» et «distanciel» permettent le développement de nouvelles formes d'apprentissages, de nouvelles expériences apprenantes.Dans cet ouvrage, la problématique de la formation des agents publics est traitée de façon pragmatique et opérationnelle: du recrutement à l'accompagnement des différentes étapes de la vie professionnelle, en passant par l'adaptation aux transformations des postes de travail et des organisations. Le passage du teaching au learning pour des agents publics exposés aux nouvelles technologies de notre société est présenté au travers de 8 études de cas, de 4 éclairages et de 3 chapitres de mise en perspective.
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