Narrow your search

Library

KU Leuven (267)

Arteveldehogeschool (200)

UGent (165)

UAntwerpen (145)

UCLL (121)

VUB (103)

Odisee (99)

Hogeschool Gent (98)

VIVES (91)

Thomas More Mechelen (85)

More...

Resource type

book (395)

object (55)

dissertation (18)

digital (14)

film (5)

More...

Language

Dutch (227)

English (199)

Undetermined (25)

French (7)

German (2)

More...

Year
From To Submit

2024 (5)

2023 (4)

2022 (4)

2021 (7)

2020 (5)

More...
Listing 1 - 10 of 463 << page
of 47
>>
Sort by

Book
Werkboek observatietechnieken
Authors: --- --- ---
Year: 2000 Publisher: Diegem Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Verpleegkunde --- Observatie


Book
Leren kun je observeren : hoe je zo je onderwijs kunt afstemmen op je leerlingen
Authors: ---
ISBN: 9789463868440 9463868445 Year: 2019 Publisher: Maak je eigen onderwijsboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om een ononderbroken ontwikkeling bij al de leerlingen mogelijk te maken, zoals artikel 8 van de Wet op het Primair Onderwijs (WPO) voorschrijft, kun je niet jaar na jaar op een standaardmanier lesgeven. Je moet steeds weer je onderwijs afstemmen op de leerlingen. Dit betekent o.a. dat je je eigen beelden en interpretaties van de behoeften en het functioneren van de kinderen in je team ter discussie durft te stellen om zo je eigen blinde vlekken en vooroordelen op te sporen. Geprikkeld worden door het nog niet bekende leidt tot leren. Dat is het doel van dit boek, en daarom vind je hierin veel aanknopingspunten om een uitdagende onderwijspraktijk te realiseren.Centraal staat de vaardigheid van het observeren en het in gesprek gaan met kinderen, als een breed inzetbare en praktijkgerichte onderzoekstechniek voor leraren en schoolleiders. Naast de gerichte observatie speelt met name de open observatie, die niet is gebonden aan al vooraf bedachte aandachtspunten, een belangrijke rol. In het kader van het mogelijk maken en stimuleren van die kinderlijke ontwikkeling moeten te snelle interpretaties en ?tunnelvisie? bij observaties worden vermeden. Bron: https://www.maakjeeigenonderwijsboek.nl/shop/index.php/catalog/product/view/id/465576/s/leren-kun-je-observeren-hoe-je-zo-je-onderwijs-kunt-afstemmen-op-je-leerlingen-179306-www-maakjeeigenonderwijsboek-nl/


Digital
Le fils
Authors: ---
Publisher: Z.p. Cinéart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren
Author:
Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Speuren naar ontluikende intentionele communicatie
Year: 2004 Publisher: LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Communicatie --- Observatie --- Logopedie


Digital
Welbevinden in beeld : observeren in kindercentra
Author:
Year: 2006 Publisher: SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Observatie --- Jeugdbescherming --- Kind


Book
Nijmeegse observatieschaal voor kleuters : een leerlingvolgsysteem : leerlingboekje Klimwijzer
Authors: --- --- ---
Year: 1997 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk op ontwikkeling in de onderbouw : een instrument om de voortgang in ontwikkeling van kinderen in groep 1 tot en met 4 te observeren en te stimuleren : achtergrond en handreikingen voor de praktijk
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Enschede SLO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Le fils
Authors: ---
Publisher: Z.p. Cinéart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observing children and young people : a practical guide
Authors: --- ---
ISBN: 9780826492739 Year: 2007 Publisher: London Cassell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observation is an essential skill for all who work as carers and educators of children. It is the key way to assess a child's stage of development, to assess their progress, to alert you to their needs, to plan for their teaching and to enjoy each child's unique qualities. This book has been written to guide you through the process and to become a skilled practitioner. Observing Children and Young People : is based on real observations; describes aims and objectives; illustrates methods of recording observations; provides guidance on observing children with SEN; suggests activities for promoting progress; and offers a detailed breakdown of developmental milestones. Now in its 4th edition, this is a well-established, user-friendly and invaluable guide to observation techniques for everyone working with children and young people, with new material on observation of an extended age range, from 0-16 years. It is essential reading for all CACHE, Edexcel, Open University and City & Guilds validated courses for a vast range of childcare practitioners who work in a variety of settings, including schools, nurseries, hospitals and homes. Contents will also appeal to teaching assistants, trainee and practising teachers, and those studying for foundation and undergraduate degrees in Childhood Studies.

Listing 1 - 10 of 463 << page
of 47
>>
Sort by