Listing 1 - 10 of 281 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Werken met anderstalige pubers. Tieners uit alle hoeken van de wereld. De wereld in één klas. Ik vertel hoe dat gaat. En hoe dat soms niet gaat. Hoe culturen botsen en ook verbinden. Hoe dialoog onze sleutel is. Ook al spreken we niet dezelfde taal.
Choose an application
Alfabetisering --- OKAN --- NT2
Choose an application
OKAN --- Nederlands --- NT2 --- Onderwijshervorming
Choose an application
OKAN --- Nederlands --- NT2 --- Onderwijshervorming
Choose an application
In deze bachelorproef is gezocht naar een antwoord op de vraag: ?Hoe kunnen we het leren van het Nederlands bij Syrische-Arabischsprekende ex-OKAN?ers uit de eerste, tweede en derde graad op een leuke en motiverende manier ondersteunen??. Het theoretisch kader bestaat hoofdzakelijk uit een beschrijving van OKAN en de taalmoeilijkheden die voorkomen in het Nederlands bij Syrisch-Arabischsprekende jongeren. Uit literatuurstudies, observaties en bevragingen werd nagegaan waar deze doelgroep nood aan heeft. Aan de hand van een spel in het thema voetbal wordt er geoefend op ?zichzelf verstaanbaar uitdrukken?. We besluiten dat dit een hoog functioneel spel is voor Syrisch-Arabischsprekende leerlingen uit de eerste graad van het HTISA in Gent. Het spel is gemaakt voor Syrisch-Arabischsprekende leerlingen, maar kan worden aangepast naargelang de doelgroep.
OKAN --- Nederlands --- Arabisch --- Logopedie
Choose an application
Doelstelling: Onderzoek naar het OKAN-onderwijs en de ontwikkeling van taalvaardigheid Nederlands bij OKAN-leerlingen. Middelen of methode: TASAN-testObservaties (fieldnotes)Verzameling van gegevens via de vervolgcoach van de OKAN-school Resultaten: De klaspraktijk wordt gekenmerkt door een gedifferentieerde ondersteuning van de leerkracht. De TASAN-toets blijkt een bruikbaar instrument om te peilen naar (school)taalvaardigheid, maar het blijft een momentopname.
NT2. --- Nederlands. --- OKAN. --- TASAN. --- Taalvaardigheid.
Choose an application
"Instroom" is een doelgerichte methode voor jonge anderstaligen en hun leerkrachten. De doelstellingen sluiten aan bij de Vlaamse ontwikkelingsdoelen voor OKAN. Vanuit concrete taalhandelingen worden de basisprincipes van de Nederlandse taal en essentiële woordenschat aangereikt en getraind in taakgerichte opdrachten. In Instroom 2 komen volgende thema's aan bod: overal taal, gezond & wel, binnen & buiten, communicatie, do's en don'ts en blik op de wereld.
NT2 --- OKAN --- Didactics of Dutch --- Secondary education
Choose an application
Lezen --- Lager onderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplanonderwijs --- Taalachterstand --- OKAN
Choose an application
Box 1 bevat volgende materialen:- handleiding- woordkaarten- cd-rom- verhaalplaten
NT2 --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- OKAN --- Taleninitiatie
Listing 1 - 10 of 281 | << page >> |
Sort by
|