Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Mission impact : breakthrough strategies for nonprofits
Author:
ISBN: 9780470449806 Year: 2010 Publisher: West Sussex : John Wiley & Sons,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nonprofit and business sector collaboration : social enterprises, cause-related marketing, sponsorships, and other corporate-nonprofit dealings
Authors: ---
ISBN: 9780789019936 Year: 2003 Publisher: New York : Best Business Books,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Management voor non-profit-organisaties: kritische aantekeningen ten behoeve van de gedachtenwisseling over het leidinggeven in organisaties zonder winstoogmerk
Author:
ISBN: 9014032544 Year: 1987 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing voor non-profit organisaties
Authors: --- ---
ISBN: 9014028946 Year: 1980 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

. van: Marketing for nonprofit organizations (1975)


Book
Intervisie : hefboom voor kwaliteit
Author:
ISBN: 9782509013521 Year: 2012 Volume: *57 *27 Publisher: Brussel Brussel Politeia Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer organisaties en lokale besturen omarmen intervisie als belangrijke leer- en werkvorm voor professionele werkers. Leden van het managementteam, andere leidinggevenden, mw'ers, verpleegkundigen, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers en anderen nemen geregeld de tijd voor reflectie op hun eigen professioneel handelen. Ook wordt de methode vaker toegepast als onderdeel binnen een traject voor management- en leiderschapsontwikkeling.Intervisie is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij medewerkers een beroep doen op collegas om mee te denken over persoons- en functiegebonden vraagstukken en knelpunten uit de eigen werksituatie. Er wordt met andere woorden geleerd van ervaringen. Veel diensten en teams beschikken immers over een reservoir van niet gearchiveerde en dus ook niet gebruikte ervaringskennis, of 'knowhow'. Intervisie maakt het precies mogelijk die onaangeboorde ervaringswijsheid te ontsluiten en vruchtbaar te maken.De auteur zoomt eerst in op de relatie tussen leren en reflecteren en de intervisie als reflectieve leervorm. Vervolgens besteedt hij aandacht aan aanverwante werk- en leervormen, zoals coaching, supervisie, werkoverleg, e.a. Daarna biedt hij een basisconcept en grondstructuur aan voor het intervisieleren en leest u welke stappen deel uitmaken van een begeleid traject. In het laatste hoofdstuk gaat de auteur in op de thema's vervolmaking en meesterschap: wat verstaan we onder deskundigheid, vakmanschap, adequaat professioneel gedrag, professionaliteit. Hij sluit af met enkele aanbevelingen hoe u op weg kunt gaan naar het bereiken van 'meesterschap'


Book
Oog voor de doelgroep : marketing voor welzijns- en andere non-profitorganisaties
Author:
ISBN: 9036800080 Year: 1987 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus


Book
Handboek non-profitsector accounting
Authors: ---
ISBN: 9789048611881 Year: 2011 Volume: *18 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Belgische non-profitsector is de laatste 20 jaren in volle beweging op het vlak van accountancy-, management- en audithervormingen. Zo werden verenigingen en stichtingen hervormd (wet 2 mei 2002) waarbij de boekhouding en audit grondig werden aangepast aan de regels voor ondernemingen (KB 26 juni 2003 en KB 19 december 2003). Deze hervorming is de voedingsbodem voor een verbetering van de financiële communicatie, het aanbieden van bedrijfseconomische inzichten en het moderniseren van het toezicht en de subsidieverstrekking.De gevolgen voor de non-profitsector liggen voor de hand: er ontstaat een enorme behoefte aan professionalisering, ondersteuning en dus ook onderwijs in het bijzonder aan leidinggevenden. Die aanzienlijke behoefte blijkt ook uit de verhouding van de ca. 15.000 accountingprofessionelen in het Belgisch bedrijfsleven en de weinige professionelen die tot het overheids- of non-profitpersoneel behoren. Daarenboven wordt de behoefte nog aangewakkerd door de blijkbaar zeer heterogene en gebrekkig voorbereidende boekhoudhervormingen door verschillende wetgevers, het weinig inzicht hebben in de specifieke karakteristieken van hoe non-profitinstellingen georganiseerd zijn en waar ze naar streven, alsmede een algemeen gebrek aan passende accountancyexpertise.Dit handboek biedt een antwoord op de snelgroeiende behoeften van professionalisering in de non-profitsector. Bron : http://www.dekeure.be


Book
Leren organiseren: handleiding voor de praktijkwerker in de probleemoplossende methoden en technieken
Author:
ISBN: 9024411424 Year: 1984 Publisher: Baarn Nelissen


Book
Leiderschap, kwaliteit en verandering in gezondheids- en welzijnsvoorzieningen.
Author:
ISBN: 9053505431 Year: 1996 Publisher: Leuven : Garant,

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by