Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Non-profit organisaties. --- Sociale marketing. --- Sponsoring.
Choose an application
management --- Organization theory --- non-profitsector --- leidinggeven --- #GBIB:SMM --- Non-profit organisaties(#KVHB) --- verpleegkundig management --- non-profit --- Organisatieleer
Choose an application
. van: Marketing for nonprofit organizations (1975)
Marketing. --- Nonprofit organisaties. --- Applied marketing --- Non-profit organisaties(#KVHB) --- 658.8 --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Non-profitorganisaties --- Marketing --- Non-profitorganisatie --- Financiewezen
Choose an application
Steeds meer organisaties en lokale besturen omarmen intervisie als belangrijke leer- en werkvorm voor professionele werkers. Leden van het managementteam, andere leidinggevenden, mw'ers, verpleegkundigen, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers en anderen nemen geregeld de tijd voor reflectie op hun eigen professioneel handelen. Ook wordt de methode vaker toegepast als onderdeel binnen een traject voor management- en leiderschapsontwikkeling.Intervisie is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij medewerkers een beroep doen op collegas om mee te denken over persoons- en functiegebonden vraagstukken en knelpunten uit de eigen werksituatie. Er wordt met andere woorden geleerd van ervaringen. Veel diensten en teams beschikken immers over een reservoir van niet gearchiveerde en dus ook niet gebruikte ervaringskennis, of 'knowhow'. Intervisie maakt het precies mogelijk die onaangeboorde ervaringswijsheid te ontsluiten en vruchtbaar te maken.De auteur zoomt eerst in op de relatie tussen leren en reflecteren en de intervisie als reflectieve leervorm. Vervolgens besteedt hij aandacht aan aanverwante werk- en leervormen, zoals coaching, supervisie, werkoverleg, e.a. Daarna biedt hij een basisconcept en grondstructuur aan voor het intervisieleren en leest u welke stappen deel uitmaken van een begeleid traject. In het laatste hoofdstuk gaat de auteur in op de thema's vervolmaking en meesterschap: wat verstaan we onder deskundigheid, vakmanschap, adequaat professioneel gedrag, professionaliteit. Hij sluit af met enkele aanbevelingen hoe u op weg kunt gaan naar het bereiken van 'meesterschap'
Business management --- Didactic strategies --- Personnel management --- #SBIB:35H511 --- Organisatieleer --- Kwaliteitzorg --- Professionalisering --- Non-profit organisaties --- Intervisie --- Inte --- Reflectie - Reflecteren --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Kwaliteitszorg --- Reflectie --- Coaching --- Supervisie --- Werkoverleg --- Knowledge management --- Data processing --- Management --- Communication in management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Inte. --- Intervisie. --- Kwaliteitzorg. --- Non-profit organisaties. --- Organisatieleer. --- Professionalisering. --- Reflectie - Reflecteren. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur.
Choose an application
#SBIB:309H2812 --- #SBIB:316.8H30 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- welzijnsmarketing --- Sociology of social welfare --- 061.55 <492> --- Non-profit organisaties--Nederland --- 061.2 --- $?$88/7 --- 361.03 --- 061.55 <492> Non-profit organisaties--Nederland --- #GBIB:IDGP --- Applied marketing --- 364.4 --- 658.8
Choose an application
Accounting --- Financial statements --- Nonprofit organizations --- 061.55 <73> --- 657.3 --- 657.3 Budgets. Estimates. Closure of accounts. Business records. Balances --- Budgets. Estimates. Closure of accounts. Business records. Balances --- 061.55 <73> Non-profit organisaties--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Non-profit organisaties--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- History --- Accountancy --- Firms and enterprises --- United States --- United States of America
Choose an application
De Belgische non-profitsector is de laatste 20 jaren in volle beweging op het vlak van accountancy-, management- en audithervormingen. Zo werden verenigingen en stichtingen hervormd (wet 2 mei 2002) waarbij de boekhouding en audit grondig werden aangepast aan de regels voor ondernemingen (KB 26 juni 2003 en KB 19 december 2003). Deze hervorming is de voedingsbodem voor een verbetering van de financiële communicatie, het aanbieden van bedrijfseconomische inzichten en het moderniseren van het toezicht en de subsidieverstrekking.De gevolgen voor de non-profitsector liggen voor de hand: er ontstaat een enorme behoefte aan professionalisering, ondersteuning en dus ook onderwijs in het bijzonder aan leidinggevenden. Die aanzienlijke behoefte blijkt ook uit de verhouding van de ca. 15.000 accountingprofessionelen in het Belgisch bedrijfsleven en de weinige professionelen die tot het overheids- of non-profitpersoneel behoren. Daarenboven wordt de behoefte nog aangewakkerd door de blijkbaar zeer heterogene en gebrekkig voorbereidende boekhoudhervormingen door verschillende wetgevers, het weinig inzicht hebben in de specifieke karakteristieken van hoe non-profitinstellingen georganiseerd zijn en waar ze naar streven, alsmede een algemeen gebrek aan passende accountancyexpertise.Dit handboek biedt een antwoord op de snelgroeiende behoeften van professionalisering in de non-profitsector. Bron : http://www.dekeure.be
Nonprofit organizations --- Associations sans but lucratif --- Accounting --- Law and legislation --- Comptabilité --- Droit --- 657 --- accountancy --- non-profitsector --- secteur non marchand --- non-profit organisaties --- Non-profitorganisaties ; financiering --- 657 Accountancy --- Accountancy --- non profit sector --- boekhouden (accountancy) --- Non-profitsector --- België --- Professionalisering --- Auditing --- Boekhoudrecht --- Audit
Choose an application
organisatiecultuur --- non-profitsector --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- Social welfare methods --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Organisation Organisatie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Prise de décision Beslissen --- Problèmes Problemen --- Non-profit organisaties(#KVHB) --- organisatietheorie --- management in de welzijnsinstelling --- agologie --- communicatie in organisaties --- organisatiepsychologie --- 65 --- 361.03 --- 37.013 --- 65.012 --- 65.013 --- Organisatieleer --- non-profitorganisaties --- Organisatieleer. --- non-profitorganisaties. --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
welzijnswerk --- leidinggeven --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Social psychology --- innovaties --- gezondheidszorg --- gezondheid --- kwaliteit --- welzijn --- Sociology of social welfare --- Kwaliteitszorg --- Leidinggeven --- Management --- sociale welzijnszorg --- management in de welzijnsinstelling --- opleiding in organisaties --- organisatieontwikkeling --- management --- kwaliteitsbewaking --- 65.012.4:061.55 --- Leidinggeven : non-profit organisaties --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Welzijnszorg : kwaliteitszorg --- 361.03 --- 658.5 --- 658.37 --- 65.012.3 --- Leidinggeven. --- Gezondheidszorg. --- Sociale welzijnszorg. --- #gsdbP
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|