Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Referral practices within healthcare systems are seen as a means of heightening the quality of perinatal care and lessening perinatal mortality and morbidity. Perinatal death or the birth of child with a handicap can be debilitating for a family. Since January 2002 a new referral system has been instituted within Greenland sending all at risk pregnancy to the referral hospital in Nuuk. The aim of the study was to describe the women's experience of referral by drawing on their experiences and using their voices to present referral from the women's point of view. Interviews were conducted within arrival at the referral hospital and during fieldwork over a one-year period. Interviews were conducted, recorded and transcribed. The analysis of interview data was conducted within the narrative framework, using Coping theory and resiliency tools as the theoretical base for structuring the narratives. Through their narratives the women presented their identities as mothers, community members and caretakers. Acceptance of referral was described as a tool for protecting their unborn child. With acceptance of the referral the women found an inner source of strength to deal with their own anger joy anxiety and loneliness. Their ability to accept referral was directly connected to their family and community and the support that they found therein. Siden januar 2002 har Grønland instrumenteret nye perinatale retningslinier. Disse retningslinier har til hensigt til at nedbringe mortaliteten og morbiditeten hos de nyfødte og deres mødre. Projektet tager udgangspunkt i kvindernes oplevelse af visitationen. Det belyser de udfordringer som kvinderne præsenteres for samt de redskaber kvinderne er i besiddelse af, i forsøget på at besejre disse udfordringer. Kvinderne blev interviewet ved ankomsten til modtagelsessygehuset og under feltarbejde. Interviewene blev optaget på bånd og blev transskriberet løbende. Narrrative teorier er grundlag for analysen af interviewene og coping og resiliency faktorer er de teoretiske grundprincipper for præsentation af kvindernes tanker. Igennem narrativerne fremlagde kvinderne deres oplevelse af sig selv som mødre, som medborgere og omsorgspersoner. Det at acceptere visitationen beskrives som et redskab til at beskytte deres ufødte barn. Ved at acceptere visitationen oplevede kvinderne en indre styrke, som hjalp dem til at bearbejde følelser som vrede, glæde, bekymring og ensomhed. Støtte fra deres familier og deres lokalsamfund var afgørende for deres oplevelse af tiden på modtagelsessygehuset.
Choose an application
Neonatal nursing --- methods --- Neonatal nursing --- methods
Choose an application
"The goal of the book is to provide useful clinical information to practicing perinatal nurses. A perinatal nurse assist women during their pregnancy educating about childbirth techniques, prenatal health, and what to expect throughout their pregnancy as well as how to bond and care for their baby after birth. Perinatal Nursing provides up-to-date information on best practices, standards, guidelines, etc. It is a comprehensive text for the standard of care"--
Choose an application
Choose an application
Neonatal Nursing --- trends --- trends.
Choose an application
Neonatal nursing --- Newborn infants --- Nursing
Choose an application
Neonatal nursing. --- Newborn infants --- Nursing
Choose an application
Les nouvelles infirmières diplômées, ayant effectué leur spécialisation en pédiatrie néonatalogie, peuvent débuter leur carrière au sein d'un service de néonatalogie intensive dès la fin de leur formation. C'est une spécialité complexe et le temps de formation sur le lieu de travail pour devenir autonome et compétente peut atteindre deux ans. Pourquoi ai-je l'impression, en tant que professionnelle sur le terrain, que leur intégration prend beaucoup de temps et qu'elles ne la vivent pas toujours très bien ? Ce moment est délicat et l'accompagnement diffère beaucoup selon les personnes.Objectif : Etablir un plan d'accueil, d'intégration et d'accompagnement adapté pour faciliter la transition et l'adaptation de la nouvelle engagée au sein du service et au-delà, favoriser la rétention du personnel, éviter l'épuisement des équipes accueillantes et maintenir une excellente qualité de soins.Méthodes : Treize entretiens semi-directifs ont été réalisés auprès d'un échantillon composé des dernières infirmières engagées toujours en poste, auprès d'infirmières expérimentées qui ont encadré des nouvelles et auprès de jeunes infirmières qui ont quitté le service dans l'année de leur prise de fonction. Le logiciel MAXQDA12 fut utilisé pour l'analyse thématique des données qualitatives récoltées.Résultats : Un plan écrit contenant la fixation d'objectifs, des évaluations régulières programmées, un travail en binôme avec une voire deux tutrices sont les éléments principaux nécessaires issus de l'enquête. L'intégration est délicate mais primordiale et passe par une période de socialisation, où les relations humaines et la communication sont déterminantes.Conclusion : L'encadrement tel qu'effectué ces dernières années dans ce service particulier peut être amélioré en fonction de la recherche menée et de la littérature récente sur le sujet.Limites : Les conclusions de ce mémoire concernent un service particulier et ne permettent pas de généralisation. L'échantillon est limité. Je suis actrice dans ce service tout en étant chercheuse, ce qui constitue un biais non-négligeable.
Choose an application
This innovative text for Neonatal Nurses and NICU clinicians introduces new, evidence-based care protocols proven to mitigate or reduce the profound morbidities and subsequent developmental challenges that afflict newborns in the NICU. The book reframes the concept of developmentally supportive care to trauma-informed, age-appropriate care of the hospitalized premature infant. Aimed at transforming NICU practice, the book links developmental care to quality standards and Joint Commission requirements. The text is also unique in its provision of engaging online learning activities that facilita
Neonatal nursing --- Newborn infants --- Nursing --- Methodology.
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|