Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
30-9
Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- Taalvaardigheid --- Nederlands --- 844.6 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
#ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9705A --- #KVHA:Taalbeheersing Nederlands --- AA / International- internationaal --- 653 --- E960267.jpg --- Etiquette zakenleven --- Handelscorrespondentie --- Nederlandse taal taalvaardigheid --- Solliciteren --- Handelscorrespondentie : briefwisseling, fax en e-mailverkeer. Telefoon- en telegraafcodes. --- Recepties --- Uiterlijk --- Werksfeer --- #KVHA:Taalbeheersing; Nederlands --- Etiquette ; zakenleven --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- Etiquette --- Mondelinge communicatie. --- Schriftelijke communicatie. --- Solliciteren. --- zakenleven. --- 499.3 --- Brieven --- Grammatica --- Omgangsvormen --- Presentaties --- Schrijven --- Spelling --- Spreken --- Stijl --- Telefoneren --- Vergaderen --- (zie ook: zinsontleding) --- Handelscorrespondentie : briefwisseling, fax en e-mailverkeer. Telefoon- en telegraafcodes
Choose an application
Nederlands --- Taalgebruik. --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- 803.93 -06 --- taalgebruik --- 485.1 --- Handboek/cursus --- handboek --- secundair onderwijs --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 08 --- Nederlands taalgebruik --- woordenschat --- spelling --- schrijven --- Taalzuivering --- Secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Met een grondige beheersing van het Nederlands kom je overal goed voor de dag. Deze reeks, die voortkomt uit het gekende Handboek en Werkboek Nederlands, helpt het taalgebruik van studenten hoger onderwijs terug op te krikken. Dankzij het nieuwe formaat zijn de boeken uit de reeks makkelijk te hanteren. In dit boekje leert de student zijn woordenschat uitbreiden aan de hand van verschillende thema's. De theorie wordt uitgelegd met talloze voorbeelden, en de student kan zichzelf testen met de vele oefeningen die zijn voorzien.http://www.standaardboekhandel.be
Didactics of languages --- Lexicology. Semantics --- Dutch language --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Nederlands --- Woordenschat --- lexicologie --- woordenschat --- PXL-Education 2020 --- Nederlands taalgebruik --- spelling --- Taalvaardigheid --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- Nederlandse woordenschat --- 499.4 --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Woordenschatuitbreiding
Choose an application
Literatuur is een onuitputtelijke bron voor gevarieerde taallessen. Veel docenten gebruiken literatuur voornamelijk om leesvaardigheid te trainen. Ook voor het verbeteren van andere vaardigheden is literatuur echter van onschatbare waarde. Actief met taalvaardigheid is een praktisch werkvormenboek waar de (aankomend) docent MVT en NT2 gelijk mee aan de slag kan. In één oogopslag is duidelijk wat er geoefend wordt en wat daarvoor nodig is. Actief met taalvaardigheid biedt uitkomst om op een speelse en actieve manier de leerlingen de vaardigheden luisteren, schrijven, lezen en spreken te laten oefenen. Aan de hand van genres als drama, poëzie, stripverhalen, detectives, sprookjes, autobiografie en media worden 60 werkvormen gegeven die taaloverstijgend zijn, waarbij de nadruk ligt op de productieve vaardigheden. Per werkvorm staat aangegeven vanaf welk ERK niveau deze is toe te passen. Dit varieert vanaf niveau A1 t/m C1. De uitgave past in de serie van Actief met Taal.Uit: www.coutinho.nl
Didactics of Dutch --- taalbeleid --- literatuur --- taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Interactief taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Didactische werkvormen --- Frans --- Nederlands --- Engels --- literaire genres --- NT2 --- 456.1 --- didactiek --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalvaardigheid. --- Literatuuronderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- Literaire genres --- Nederlandse taal ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid
Choose an application
De laatste jaren is er hoe langer hoe meer aandacht voor het belang van academische taalvaardigheden als essentieel onderdeel van een succesvolle studieloopbaan. Ook de problematiek van taal en diversiteit wint aan belang. In het landschap van het hoger onderwijs rijzen recent her en der projecten en initiatieven op rond taalbeleid. De Dienst voor Studieadvies/Diversiteit van de Vrije Universiteit Brussel ontwikkelde dit originele Oefenboek Academische Taalvaardigheden l. Het is een praktisch leerinstrument waarmee je als (beginnende) student hoger onderwijs meteen aan de slag kan. Het boek bestaat uit twee delen: 1. Elementgerichte oefeningen en 2. Vaardigheden. De elementgerichte oefeningen gaan over de ‘elementen’ van de taal. Je leert er je woordenschat verruimen, correcte zinnen vormen, en je krijgt sleutels aangereikt om met vaktaal om te gaan. Wat de vaardigheden betreft, leer je hoe je goede definities kunt maken, hoe je efficiënter kunt lezen, bijvoorbeeld met het oog op meerkeuze-examenvragen, hoe je omgaat met verschillende taalregisters, en heel wat meer. Bij het opstellen van de oefeningen hebben de auteurs zich zowel gebaseerd op de praktijk van studiebegeleiding en gesprekken met docenten, assistenten, trajectbegeleiders, als op een exploratie van diverse eindcompetenties binnen de academische opleidingen. Het gebruikte ‘taalmateriaal’ is onder meer afkomstig uit algemene inleidende eerstejaarscursussen van uiteenlopende opleidingen. In die zin is dit oefenboek tevens een ‘taalbad’ academisch Nederlands. Er werd dus ingespeeld op de noden en behoeften bij eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs, maar wegens het vakoverschrijdende karakter van de oefeningen kunnen zij ook nuttig zijn voor studenten uit hogere jaren, leerlingen uit het secundair onderwijs of studenten aan andere onderwijsinstellingen.
Academische leesvaardigheid.
---
Academische schrijfvaardigheid.
---
Academische taalvaardigheden.
---
Academische teksten
---
Communicatieve vaardigheden.
---
Nederlands.
---
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
---
Nederlandse taal.
---
Academische spreekvaardigheid.
---
316.772
---
Nederlands
---
communicatie
---
hoger onderwijs
---
leesvaardigheden
---
oefeningen
---
taalgebruik
---
taalvaardigheden
---
* 844.6
---
wetenschappelijke taal
---
808.1
---
844.6
---
taalvaardigheid
---
Communicatie
---
Hoger onderwijs
---
Nederlands 844.6
---
Nederlands, communicatie
---
Taalvaardigheid
---
81
---
Taal
---
Taalgebruik
---
Hoger onderwijs; Vlaanderen
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
Goed geschreven biedt een aanpak om de schriftelijke taalvaardigheid van hbo'ers te verbeteren op een andere dan de gebruikelijke manier. De studenten leren door te analyseren en te reviseren en met behulp van feedback van de docent een goede tekst op te zetten, te structureren en zorgvuldig te formuleren. Maar vooral leren ze om het schrijfproces zelf ter hand te nemen en bij te sturen voor ze het eindproduct afleveren. Hierdoor sluit deze aanpak aan bij de nieuwe onderwijsvormen in het hbo. (Bron: covertekst)
Nederlandse taal --- Zakelijke communicatie --- schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- Nederlands --- HO (hoger onderwijs) --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Higher education --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- Schrijven --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Business Dutch --- Rhetoric --- Néerlandais commercial --- Rhétorique --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:032.IO --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Zakelijk schrijven; Nederlands --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- 82.081 --- 025067.jpg --- Nederlands: stellen --- Zakelijk schrijven --- rapportage --- #BSCH: vak : Nederlands --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- 007.2 --- Schoolbooks - Didactic material --- #KVHB: Schrijfvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Taal --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Schrijfvaardigheid. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Tekst
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|