Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek zijn de formuleerproblemen en -fouten waarmee hbo-studenten in de praktijk worstelen. Alle voorbeeld- en oefenzinnen in het boek zijn authentiek, het betreft echte fouten die studenten van alle opleidingsjaren hebben gemaakt. Het boek behandelt beknopt de basistheorie voor het schrijven van een goede zakelijke zin op hbo-niveau. (Bron: covertekst)
Choose an application
Nederlands --- Dutch language --- Grammar --- grammatica --- spraakkunst --- taalbeschouwing --- * 837.1 --- 837.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Taalbeschouwing --- Nederlands 836.1 --- Nederlands 837.1 --- Nederlandse spraakkunst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Spraakkunst; algemeen * --- Spraakkunst; algemeen --- Grammatica --- Nederlandse taalkunde --- departement Lerarenopleiding 11 --- didactiek van het Nederlands
Choose an application
Dit boek behandelt de meest gebruikte termen en begrippen uit de traditionele grammatica. Ze worden helder uitgelegd en toegelicht met herkenbare voorbeelden. De toepassing van de termen en begrippen uit het boek kan worden geoefend met behulp van het oefenprogramma Gramma op de bijgeleverde CD-ROM. Daarmee is er in feite sprake van een complete doe-het-zelfcursus praktisch ontleden. Van vrijwel elke paragraaf kan de stof afzonderlijk geoefend worden.
Didactics of Dutch --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Grammar --- Grammaire --- 803.93 --- 801.5 --- #KVHA:Grammatica; Nederlands --- grammatica --- Nederlands --- * 837.1 --- Grammatica --- Nederlands 837.1 --- Nevenschikking --- Onderschikking --- Woordsoorten --- Zinsdelen --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- (zie ook: zinsontleding) --- Contains audio-visual material --- Nederlandse taal --- 801.5 Grammatica --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- grammatica. --- Néerlandais (Langue) --- Grammatica. --- Grammatik. --- Niederländisch.
Choose an application
Onze taal is het Nederlands, en daar gaat het over in dit boek. Van het Oudnederlands van heel lang geleden (dat toen helemaal niet oud was!) tot het moderne Nederlands dat vandaag in Nederland, Vlaanderen, Suriname, en op Aruba en de Nederlandse Antillen wordt gesproken. Daartussen zit het Middelnederlands, uit de tijd dat veel worden langer en alle bedden korter waren. (Bron: covertekst)
Dutch literature --- Nederlands --- Taalwetenschap --- Taalbeschouwing --- Taal --- 640 Taal --- geschiedenis --- taal --- taalkunde --- Alfabet --- Geschiedenis --- Middelnederlands --- Nederlands 837 --- Oudnederlands --- Rijmen --- Spreekwoorden --- Woorden --- 801 )* NEDERLANDSE TAALKUNDE --- alfabet --- letters --- linguïstiek --- spreekwoorden --- synoniemen --- 043616.jpg --- Nederlands: taalbeschouwing --- 684.94 --- 837 --- 937 --- Van Leeuwen, Joke --- boekillustraties --- taalgebruik --- Moderne taalkunde --- het boek, boekillustratie --- Moderne taalkunde * --- moderne taalkunde --- Nederlandse taal. --- Linguïstiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Spraaktechnologie
Choose an application
Wat was ook weer een oorzakelijk voorwerp? Wat is getalscongruentie? In dit boek kan de geïnteresseerde leek de grammaticale begrippen vinden zoals die in de Nederlandse taalkunde algemeen gangbaar zijn. Ook is er een hoofdstuk met taalkundige adviezen (grammaticale kwesties, spellingskwesties, gebruik van woorden en uitdrukkingen), voorafgegaan door een uiteenzetting over dialect, sociolect en standaard, over 'fout' en 'goed - en over wie dat uitmaakt.
Dutch language --- Grammar. --- Nederlandse taal --- Grammatica. --- Grammar --- (03)81'36 --- Nederlands --- spraakkunst (grammatica) --- 801.5 --- 803.93-5 --- 803.93 --- 803.93-5 Nederlands: grammatica --- Nederlands: grammatica --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Naslagwerken spraakkunst --- Nederlands 837.1 --- Nevenschikking --- Onderschikking --- Woordsoorten --- Zinsdelen --- (zie ook: zinsontleding) --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language - Grammar.
Choose an application
De auteur belicht het spellingonderwijs vanuit verschillende invalshoeken. Hij besteedt niet alleen aandacht aan het leerstofaanbod, de didactiek, maar ook aan recente visies op onderwijs in het algemeen en spellingonderwijs in het bijzonder. Hij laat zien dat de heftige discussie rondom de aanpassing van spelling niet een verschijnsel is dat excusief is voor onze tijd. Hij bespreekt effectieve en minder effectieve werkvormen bij spelling. Hij laat zien hoe de opbouw van de leerstof kan verschillen bij recente taalmethodes, geeft aanwijzingen voor het construeren van eigen, valide en betrouwbare spellingtoetsen en gaat ook niet voorbij aan de sms- en chattaal. Natuurlijk krijgen ook de leermiddelen en het remediëren van spellingproblemen ruim aandacht in dit boek.
Nederlands --- Spelling --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch --- Orthography --- Schrijfvaardigheid --- Spelling ; basisonderwijs --- Spelling ; onderwijs --- lager onderwijs --- spelling --- 475.24 --- didactiek --- dyslexie --- zorgverbreding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.2 --- Didactiek --- Spellingonderwijs --- 474.2 --- Basisonderwijs --- Spelling: basisonderwijs: didactiek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Nederlands 837.1 --- Dyslexie --- Evaluatie (Beoordeling) --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Spraakkunst; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Dit boek behandelt de grammaticale structuur van de Nederlandse zin. Dat gebeurt aan de hand van de ontleding in zinsdelen, die stuk voor stuk een bespreking krijgen. Niet alleen de onderlinge relaties tussen de zinsdelen, maar ook de inwendige structuur van de constituentej krijgt aandacht. Bij de behandeling van de woordvolgorde wordt de syntactische benadering aangevuld mlet overwegingen van pragmatisch-communicatieve aard. Behalve van de enkelvoudige zin en van de zinsconstituenten biedt het boek ook een overzicht van de samengestelde zin, met speciale aandacht voor de types bijzinnen. Met het oog op de didactische bruikbaarheid wordt systematisch aandacht besteed aan technieken die kunnen helpen bij de analyse van concrete zinnen. De opbouw van de zin wordt zo inzichtelijk mogelijk gemaakt vanuit een valentietheoretisch uitgangspunt, met aandacht voor de rol van referentie en predicatatie. Het boek is in de eerste plaats als studieboek bedoeld in de eerste cyclus van taal- en vertaalopleidingen. (Bron: covertekst)
Dutch language --- Grammar. --- Sentences. --- Nederlandse taal --- grammatica. --- zinsleer. --- Grammatica. --- Zinsleer. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- 803.93-56 --- 803.93-56 Nederlands: syntaxis; semantiek --- Nederlands: syntaxis; semantiek --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Sentences --- * 837.4 --- Nederlandse syntaxis --- 837.4 --- spraakkunst (ler) --- Grammatica --- Lexicon --- Nederlands 837.4 --- Nederlands --- Semantiek --- Syntaxis --- Woordvolgorde --- Zinsontleding --- Nederlands: grammatica --- Nederlands: zinsleer --- Nederlands: zinsontleding --- 81'36 --- spraakkunst (grammatica) --- zinsbouw --- #KVHA:Grammatica; Nederlands --- 643 Taalzorg --- #A0012A --- (zie ook: zinsontleding) --- Spraakkunst (grammatica) --- Zinsleer --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Zinsleer (taalkunde) --- Logopedie --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- SYNTAXE --- Taalkunde
Choose an application
Nederlands. --- Spraakkunst. --- Taalkunde. --- Nederlands --- Dutch language --- 803.93 --- Academic collection --- #A0006A --- 643 Taalzorg --- taalkunde --- woordenboeken --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- dictionnaires --- #KUPV:EC --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Conversation Gesprek --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Linguistique Taalkunde --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- #KVHA:Taalbeheersing; Nederlands --- taalwetenschappen --- * 837 --- * 837.1 --- Grammatica --- Klankleer --- Morfologie --- Nederlands 837 --- Semantiek --- Spelling --- Stijl --- Woord --- Taal --- 803.931 --- 837 --- Nederlands : taalkunde --- Nederlands ; geschiedenis --- Nederlandse grammatica --- E090436.jpg --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: Nederlands --- moderne taalkunde Nederlands --- (zie ook: zinsontleding) --- Moderne taalkunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit oefenboek hoort bij het Handboek Spraakkunst, maar kan er ook los van gebruikt worden. Het richt zich tot iedereen die de traditionele spraakkunst wil inoefenen. Dat betekent dat het vooral gaat om oefeningen in het benoemen van de woorden naar de woordsoort (woordleer) en het ontleden van zinnen in zinsdelen (zinsleer). Daarnaast zijn er ook oefeningen in het ontleden van constituenten en oefeningen in verband met algemene verschijnselen, zoals de woordvolgorde. Van alle oefeningen zijn de correcte oplsossingen te vinden op de website van de uitgeverij, zodat dit werkboek uiterst geschikt is is voor zelfwerkzaamheid.
Nederlandse spraakkunst. --- Spraakkunst. --- Nederlandse taal --- Grammatica --- Oefeningen. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- Nederlandse spraakkunst --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers. --- Composition and exercises. --- Manuels pour allophones --- Composition et exercices --- departement Lerarenopleiding 07 --- handboeken secundair onderwijs --- spraakkunst --- 837.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands --- RELKT-140023 --- RELLT-SEA --- Spraakkunst --- gratis exemplaar --- oefeningen --- spraakkunst (grammatica) --- 485.1 --- 800.11 --- Handboek/cursus --- Nederlands 837.1 --- Nederlands, grammatica --- constituenten --- handboek --- nevenschikking --- samentrekking --- secundair onderwijs --- woord --- zinsontleding --- spraakkunst (ler) --- Nederlandse spraakkunst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Spraakkunst; algemeen * --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Spraakkunst; algemeen --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In dit boek worden alle aspecten van de spellingdidactiek op een overzichtelijke wijze behandeld. Na een inleidend hoofdstuk over het Nederlandse spellingsysteem, gaat het boek uitvoerig in op de verschillende strategieën die kinderen hanteren bij het schrijven van een woord. Vanuit dit theoretische kader wordt aangegeven hoe het spellingonderwijs moete worden vormgegeven.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- spelling --- Didactics of primary education --- Spelling ; basisonderwijs --- Spelling ; didactiek ; ba.o. --- #KVHB:Spelling --- Nederlands --- didactiek --- 471.41 --- 475.24 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Spelling --- Taal --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- basisonderwijs --- dyslexie --- spellingproblemen --- spellingzwakke kinderen --- werkwoordsspelling --- 475.25 --- Nederlands; ba.o --- Spellingdidactiek --- Spelling: didactiek lagere school --- Taal en verbale expressie --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Evaluatie --- Kinderen --- Werkwoordsspelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding --- 475.2 --- Nederlands 837.1 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Spraakkunst; algemeen --- Spelling ; didactiek ; ba.o --- Kind --- Werkwoordspelling --- Spellingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|