Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Didactics of higher education --- Music --- folklore --- musicians --- Didactics of the arts --- folk artists --- folklore [discipline]
Choose an application
Didactics of the arts --- muziekonderwijs --- anno 1900-1999 --- anno 1800-1899 --- Belgium --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- 486.870 --- 783 --- Muziek --- Onderwijs --- Muzikale expressie - vakdidactiek --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Essays --- Pedagogie --- Jeugd --- Cultuurbeleid --- Vlaanderen --- 20e eeuw --- België
Choose an application
William Ploegaert, directeur van de academie KADE Beeldende Kunsten van Deinze, wil vanuit zijn ruime ervaring als leraar-kunstenaar en directeur inspiratie bieden aan al wie in de toekomst wil werken aan een academie dko voor beeldende en audiovisuele kunsten. Geïnspireerd door kunstenaars en pedagogen uit verschillende perioden, staat hij stil bij hoe je dat doet: een academie ‘maken’.Hoe zet je een visie voor de academie uit die je vervolgens vertaalt in een artistiek-pedagogisch plan? Welke methode kies je als basis van je werking? Hoe organiseer je je academie in de praktijk, in het gebouw dat je ter beschikking hebt? En hoe kun je de nieuwe onderwijsdoelen evalueren bij je leerlingen?Voor al deze thema’s reikt de auteur zowel achtergrond aan als praktische verwijzingen naar regelgeving of leerplan. Met ‘checks & challenges’ nodigt hij de lezer uit om zijn eigen praktijk te bevragen en te herdenken.Dit boek wil zowel aspirant-leraren als ervaren leraren-kunstenaars en teams aansporen om tot een visie en werkvormen te komen die het dko of het onderwijzen van (de) kunst midden in de actualiteit plaatsen.
deeltijds kunstonderwijs --- Art --- kunstbeleid --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Didactics of the arts --- #SBIB:316.334.1O369 --- #SBIB:316.334.1O360 --- #SBIB:316.7C313 --- Onderwijssociologie: curricula van volwassenenvorming --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- Cultuurbeleid: regionaal
Choose an application
Methodologie --- Musique --- Muziek --- Méthodologie --- 612 --- muzische vorming --- muzikale opvoeding --- basisonderwijs --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- muzische opvoeding en -expressie --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- #BSCH: vak : muziek --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerkrachten en begeleiders in jeugd- en vormingswerk
Choose an application
Music --- School music --- 612 --- Elementary school music --- High school music --- Junior high school music --- Kindergarten --- Kindergarten music --- Middle school music --- Nursery schools --- Primary school music --- Public school music --- Handbooks, manuals, etc --- Instruction and study --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding
Choose an application
Sinds het begin van de jaren tachtig timmert Mooss aan een grondig onderbouwde kunsteducatie. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring, op systemen die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar die je niet kan vernieuwen en moeilijk kan aanpassen aan complexe situaties omdat je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek. De kern van deze publicatie bestaat uit de methodiek die indertijd door Jan De Braekeleer werd vastgelegd voor Mooss en Wisper. Ondertussen zijn we echter zowat een kwarteeuw verder en hebben we ons werkterrein en aanpak aan de veranderende tijden aangepast met een verruiming naar musea en erfgoed, gezinnen, kunsteducatieve producten, participatieprojecten en festivals.
socio-artistieke projecten --- cultureel erfgoed --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- didactiek --- Flanders --- Cultureel erfgoed --- Kunsteducatie --- educatie --- methodiek --- 612 --- S20100070.JPG --- kunstzinnige jeugdvorming --- sociaal-cultureel werk, methoden --- Erfgoededucatie --- Mooss, Leuven --- #PBIB:+116.14 --- #PBIB:+118.10 --- Erfgoed --- Kunst --- Theater --- Audiovisuele media --- Dans --- Muziek --- Beeldende kunsten --- 159.95 --- kunsteducatie --- Methodiek --- Begeleiding --- Activiteitenbegeleiding --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- 374.3 --- 374 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Erfgoed en geschiedenis : Algemeen --- methodiek. --- Educatie --- Methodiek.
Choose an application
De nieuwe OVSG-wijzer voor het basisonderwijs reikt een kader aan waarin de muzen tot leven kunnen komen, in elke klas, in elke school. Het hele schoolteam vindt hier de elementen om een visie op muzische vorming te ontwikkelen en uit te bouwen. Leren met de muzen zet de individuele leraar aan om muzisch te werken met kinderen en om daar samen van te genieten. De publicatie richt zich op de klaspraktijk en op het ondersteunende schoolbeleid.Wat betekent het wanneer muzische vorming een prioriteit is waar we als team werk van willen maken? We zoeken antwoorden op drie vragen:Waarom zijn we met muzische vorming bezig?Wat houdt een goede muzische klas- en schoolpraktijk in?Hoe geef je dit vorm in de praktijk?
leerplannen --- Didactics of sports and games --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van de kunst --- 472.3 --- Muzische vorming --- 477 --- Leerplannen --- 120147.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolwerkplannen; algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Schoolmanagement --- Onderwijsbeleid --- Basisonderwijs --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Nederland --- Kust --- Basisonderwijs. --- Muzische vorming.
Choose an application
In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- 612 --- #PBIB:+117.10 --- Kolb, David --- creatieve expressie --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- 477 --- creativiteit --- didactiek --- dramatische expressie --- 486 --- Creativiteit --- Culturele vorming --- Dramatische expressie --- Ervaringsleren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Plastische opvoeding --- Secundair onderwijs --- Bibliodrama --- Muzische en creatieve vorming --- 486.87 --- muzische vorming (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Creatieve activiteiten --- 051113.jpg --- Muzische vorming: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Creatieve vorming --- Muzische opvoeding --- 485.8 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogie --- 21e eeuw --- art appreciation --- art education
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|