Listing 1 - 10 of 204 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Many contemporary composers and music critics say in an offhand way that all music written in the past quarter century is about music-that it is reflexive and self-referential in some significant sense. It is music in search of an understanding of itself. This book tries to deepen the understanding of music about music as well as music itself in four ways. First, it puts music's own self-understanding onto an equal footing with philosophical aesthetics of music. It subjects pieces of music about music to close, detailed analysis, and puts the statements about the nature of music that emerge fr
Music -- Philosophy and aesthetics. --- Music. --- Musical analysis.
Choose an application
Choose an application
Music --- muzieksociologie --- Philosophy and aesthetics. --- Music - Philosophy and aesthetics.
Choose an application
La place ambiguë de la musique dans la culture universelle a donné lieu à une multitude d'interprétations contradictoires sur son sens. Un vaste éventail de ces contradictions culmine dans la méthode phénoménologique, qui est l'outil le plus adéquat pour s'approcher du sens ultime de la musique.
Phenomenology and music --- Music --- Music--Philosophy and aesthetics
Choose an application
Music --- Philosophy and aesthetics --- Music - Philosophy and aesthetics
Choose an application
Music --- Philosophy and aesthetics. --- Philosophy and aesthetics --- Music appreciation --- Music - Philosophy and aesthetics.
Choose an application
The Ikhwan al-Safa (Brethren of Purity), the anonymous adepts of a tenth-century esoteric fraternity based in Basra and Baghdad, hold an eminent position in the history of science and philosophy in Islam due to the wide reception and assimilation of their monumental encyclopaedia, the Rasa'il Ikhwan al-Safa (Epistle of the Brethren of Purity). This compendium contains fifty-two epistles offering synoptic accounts of the classical sciences and philosophies of the age; divided into four classificatory parts, it treats themes in mathematics, logic, natural philosophy, psychology, metaphysics, and theology, in addition to didactic fables. --Book Jacket.
Music --- Philosophy and aesthetics --- Philosophy and aesthetics. --- Music - Philosophy and aesthetics
Choose an application
La musique, disait Strawinsky, est inexpressive par essence. Elle n'exprime ni les idées ni les émotions humaines ; elle n'exprime qu'elle-même. Le sens et la beauté de la musique sont essentiellement musicaux : ils se trouvent dans les arrangements des sons dans le temps ; toute autre "signification" de la musique est extra-musicale, et par là non-musicale. Aussi ce sens et cette beauté sont-ils inhérents à l'objet musical, c'est-à-dire à un objet qui n'existe qu'au présent, dans la mobilité, l'instantané, l'éphémère. En cela la musique se rapproche de la vie et constitue ainsi un objet merveilleux permettant à l'homme de se réconcilier avec le temps, d'où ce pouvoir infaillible qu'elle a, lorsqu'on lui prête l'oreille, de susciter la joie. De l'inexpressivité de la musique à l'inexpressivité du réel, et vice versa ; de la joie musicale à la joie de vivre, et inversement.
Music --- Musique --- Philosophy and aesthetics --- Philosophie et esthétique --- Philosophie et esthétique --- Music - Philosophy and aesthetics
Listing 1 - 10 of 204 | << page >> |
Sort by
|