Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De verzamelde materialen omvatten het domein van de natuurhistorie, de kunst, het vervoer, de archeologie, de mode, de letters, wetenschap en techniek, de oorlog, de muziek, de fotografie en mens en cultuur.
Museology --- Netherlands --- kinderboeken --- kunsteducatie --- musea --- verzamelingen --- 908.2 --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Verzamelen --- 623 --- Musea --- Musea (Parijs) --- kunsteducatie. --- kinderboeken. --- Musea (algemeen). --- museumcollecties. --- verzamelingen. --- Musea (algemeen) --- museumcollecties --- Reni, Guido.
Choose an application
Haal een museum in school wordt beschreven hoe het werken met door kinderen zelf gemaakte musea een plek kan krijgen binnen het onderwijs. Haal een museum in school is ontleend aan en gericht op de praktijk. Maar het is tevens een pleidooi voor onderwijs waarbinnen kinderen zelfstandig kunne handelen en respect leren krijgen voor elkaar.
458.3 --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- excursies --- musea --- onderwijsstrategieën --- 458.9 --- 471.45 --- 477 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Muzische vorming --- LO --- Museumbezoek --- Museums ; kinderen --- School en museum --- 474.59 --- Schoolmusea --- schoolreizen en werkweken --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Musea --- Kunstzinnige opvoeding --- Museum --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
Thema 1 : het museum van mezelf ; thema 2 : de strijd om de gouden bezem ; thema 3 : er was eens ; thema 4 : hieha gezond ; thema 5 : ik ben geen bangerik ; thema 6 : pissebedden pretpark ; thema 7 : de fanfare van pili poli
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- geïntegreerd onderwijs --- schoolboeken --- Bang zijn --- Bodemdieren (Kriebeldieren) --- Dieren op de boerderij --- Eenden --- Gezondheid --- Heksen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Kruiden --- Landen --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Spoken --- Voeding --- Wereldoriëntatie --- Verkeer --- weer --- 476 --- verkeer --- 476.11 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Tijd --- Ruimte --- Weer --- Natuur --- Techniek --- #BSCH: vak: Wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: Wereldoriëntatie. --- 476. --- Bang zijn. --- Bodemdieren (Kriebeldieren). --- Dieren op de boerderij. --- Eenden. --- Gezondheid. --- Heksen. --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen). --- Kruiden. --- Landen. --- Musea (Museumbezoek, School en museum). --- Spoken. --- Voeding. --- Wereldoriëntatie. --- geïntegreerd onderwijs. --- lager onderwijs. --- leerboeken. --- schoolboeken. --- verkeer. --- wereldoriëntatie. --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen. --- Lager en basisonderwijs. --- Wereldoriëntatie; algemeen. --- Didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie.
Choose an application
Dit boekje laat zien hoe je met kinderen en kunst creatief aan de slag kunt. Maand na maand krijg je een thema aangereikt en vind je suggesties om een kunstwerk vol inspiratie te bespreken en de indrukken creatief te verwerken. Informatie over de kunstenaar en het kunstwerk, een stukje beeldbeschouwing en een fijne muzische opdracht, zorgen gedurende het hele schooljaar voor een creatieve toets!
477 --- kunsteducatie --- dramatische expressie --- didactiek --- musea --- Musea --- 477.6 --- beeldende vorming --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Kunst --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- Museumbezoek ; kinderen --- Musea en educatief werk --- Beeldende vorming --- 447.6 --- 908.2 --- Expressie --- Handvaardigheid --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Kunsteducatie --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Museumbezoeken --- Kunstzinnige vorming --- Beeldopvoeding --- Kunstenaars --- Kunstwerken --- Museumbezoek --- Beeldeducatie --- Kunstenaar --- Kunstwerk --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Het boek biedt leerkrachten, die de verbinding tussen beeldende kunst en tekenen-handvaardigheidslessen willen leggen, een duidelijk houvast. Naast een beschrijving of een verslag, zijn inzichtelijke stappenplannen opgenomen
musea --- Didactics of the arts --- tentoonstellingen --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- didactiek --- Didactics of primary education --- kinderen --- 458.9 --- 477 --- 477.6 --- Kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Tentoonstellingen --- Kunstzinnige vorming --- Museumbezoek --- Tentoonstelling --- Museumbezoek ; kinderen --- School en museum --- Tentoonstellingen ; basisonderwijs --- 458.3 --- plastische opvoeding: didactiek lagere school --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Musea --- Lager onderwijs --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Museum --- Beeldeducatie
Choose an application
Wil je alles weten over het museum en wat er te beleven valt? In dit boek lees je meer over wie er allemaal werken en over soorten musea. Mag je een kunstwerk aanraken? Wat is een catalogus? Kun je in een museum ook iets anders doen dan kijken naar wat er tentoongesteld wordt? Op deze en vele andere vragen krijg je een antwoord. Zoals in alle Willewete boeken vind je ook in dit boek een leuk liedje en opdrachten, een grote uitklappagina en een miniquiz, zodat je een echte expert wordt.
Museology --- museology --- musea (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- Musea --- Kunst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- PXL-Education 2013 --- jeugdliteratuur: tot 6 jaar --- prenten-, fotoboeken --- school --- 908.2 --- Informatieve prentenboeken --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Kunst ; verhalen --- Musea ; verhalen --- Tentoonstellingen ; verhalen --- 476.13 --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- museumboek voor kinderen --- kunst --- musea --- kunsteducatie. --- kinderboeken.
Choose an application
In de digitale samenleving van tegenwoordig worden we zowel thuis als op het werk steeds meer geconfronteerd met een enorme toename van informatie in allerlei vormen, op diverse informatiedragers en via verschillende informatiekanalen. Vragen die hierdoor een nieuwe dimensie krijgen zijn onder andere: Hoe weet je welke informatie je nodig hebt?, hoe weet je waar je de juiste informatie kunt vinden?, hoe verwerf je informatie? hoe selecteer je informatie? en hoe verwerk je geselecteerde informatie?Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van de rol van informatie in de samenleving. Het vormt een samenhangend geheel waarbinnen vijf aspecten te onderscheiden zijn, die onafhankelijk van de context toegepast moeten kunnen worden:- Het vertalen van de informatiebehoefte in een informatievraag- Het kunnen identificeren van geschikte informatiebronnen- Het kunnen hanteren van de benodigde technologie- Het kunnen verwerken van de benodigde informatie- Voortdurende evaluatie bij elke stap in het procesInformatievaardigheden is bestemd voor studenten van alle opleidingen binnen het hoger en wetenschappelijk onderwijs, zowel in de propedeuse als in de hoofdfase. Het boek nodigt uit zelfstandig en actief de weg te leren vinden in de steeds groter wordende informatiestroom. Informatievaardigheden zijn met name bij nieuwe onderwijsvormen zoals 'PGO' en 'leren leren' van wezenlijk belang.
Information retrieval --- internet --- media --- bibliotheken --- archieven --- informatievaardigheden --- Bibliotheek --- Informatievaardigheden. --- 031 --- 454.52 --- Bibliotheken --- Competenties --- Informatiebronnen --- Informatievaardigheden --- Internet --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- 001.891 --- 002 --- #A0408A --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- informatie --- informatiebronnen --- informatiekunde --- zoekstrategieën --- 303 --- Informatiemaatschappij --- competenties --- hoger onderwijs --- informatieverwerking --- leren leren --- musea --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- informatie en documentatie --- methoden van de sociale wetenschappen --- 02
Choose an application
In Kameleon, Kompas en Piramide voor het zesde leerjaar worden dezelfde thema's uitgewerkt. 1. Welkom - 2. Wij zijn allemaal wereldburgers - 3. We zijn bedreigd - 4. Handel en wandel - 5. Zevenmijlslaarzen - 6. stromen van letters en beelden - 7. Mensen en dingen getuigen - 8. Zoveel grond, we doen er iets mee - 9. Een blik op oneindig.
Orthopedagogics --- 371.67 --- 373.3 --- 474.21 --- Aarde --- Begin van het schooljaar --- Contractwerk --- Energie --- Handel --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Reizen --- Wereld --- 475.2 --- 475.4 --- 476.1 --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Recht; België --- 475.0 --- contractwerk --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: wiskunde --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Voor iedereen die fan is van het werk van Thé Tjong-Khing - en voor de vele anderen die dit vanaf nu zeker nog zullen worden - is er heel goed nieuws: het vierde taartenboek is er! In het woordloze kijk- en zoekboek ?Kunst met taart? bewijst mevrouw Hond dat ze meer kan dan alleen maar overheerlijke taarten bakken. Ze schildert het portret van meneer Hond, die fier poseert. Met taart, natuurlijk! Mevrouw Hond vindt boeken over grote kunstenaars heel interessant. Ze heeft er een hele collectie van in haar atelier. Op een keer is ze zo moe dat ze tijdens het lezen in een diepe slaap valt. Ze droomt dat ze haar schilderij in het museum mag tentoonstellen, maar dat het daar gestolen wordt door een [lees meer] dief in een zwart-wit gestreept pak. Daarop zet een groepje vrienden van mevrouw en meneer Hond de achtervolging in. Ze komen van het ene prachtige kunstlandschap in het andere terecht, maar zelf letten ze daar niet op. De dieren willen vooral de boef snel te pakken krijgen, zodat ze het schilderij aan mevrouw Hond kunnen teruggeven. Dat zorgt voor grappige toestanden en veel kijkplezier, want net zoals in de andere taartenboeken werden ook in dit avontuur meerdere kleine verhaaltjes verwerkt.Met dit prachtige kijk-, vertel- en zoekboek heeft topillustrator Thé Tjong-Khing opnieuw een meesterwerk afgeleverd. De prenten zijn bijzonder knap. Ze zitten vol kleine reproducties van en verwijzingen naar bekende werken van wereldberoemde kunstenaars zoals Rodin, Van Gogh, Magritte, Picasso, Mondriaan, Da Vinci, Beckmann, Munch en vele andere. Maar Thé Tjong-Khing heeft er zijn eigen, heel herkenbare toets aan gegeven. Op de schutbladen staan de namen van de kunstenaars vermeld. Ook dit is origineel gedaan: aan de hand van kleine pictogrammen met details uit hun werken heeft Thé deze artiesten ?ingelijst?. ?Kunst met taart? biedt (kleine) kinderen een schitterende allereerste kennismaking met kunst. Iedere keer opnieuw zullen ze het spannend vinden en andere dingen ontdekken en bewonderen in de kleurrijke prenten. Die werden afgedrukt op dubbele pagina?s en zitten boordevol details. Een volwassene kan het kind hier en daar wat meer uitleg geven, wat dan weer ongetwijfeld heerlijke vertelmomenten zal opleveren. Het verhaal begint echter niet binnenin het boek. Wie aandachtig kijkt, die merkt het wel ...Veroniek de VisserPluizer
Dutch literature --- picture books --- visual arts [discipline] --- illustrations [layout features] --- kunst (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Boekillustratie --- Ontluikende geletterdheid --- Kunst --- Diefstal --- Prentenboeken zonder tekst --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Schilderkunst --- Prentenboek 3+ --- Zoekboeken --- prentenboeken --- kunst --- kunst met kinderen --- Jeugdboeken --- Fiction --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- JB TJON --- dieren --- diefstal --- zoeken --- schilderkunst --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- kijk- en zoekboek --- kunsteducatie --- schilders --- Prentenboeken zonder woorden --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Prentenboek
Choose an application
Kitoko is geadopteerd. Nu krijgt zijn mama een dochter. Kitoko vraagt zich af of ze nog evenveel van hem zal houden. Terwijl mama een schilderij herstelt, dwaalt Kitoko rond in het museum. Hij valt in slaap en vliegt recht naar Afrika. In zijn droom vindt hij zijn zusje Ayosha. Samen trekken ze door de woestijn, het woud, de grasvlakte,& Kitoko is niet bang als zijn zus bij hem is. Plots wordt haar huid bleker. Is ze nog zijn zusje? Ben je familie als je niet op elkaar lijkt?
Dutch literature --- schilderkunst (themawoord fictie) --- adoptie (themawoord fictie) --- gezin (themawoord fictie) --- zelfvertrouwen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Adoptiekinderen --- Broers en zussen --- Zwarten --- Blanken --- Kunsten --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Adoptie --- Identiteit --- Schilderkunst --- Gezinnen --- Zelfvertrouwen --- Oorlogstrauma --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Jeugdboeken --- Fiction --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- adoptie --- Afrika --- broers en zussen --- zwangerschap --- musea --- prentenboeken --- JB FRAN --- MAD-faculty 18 --- PXL-Education 2018 --- kinderboekillustratie --- voorleesboek --- vanaf 5 jaar --- zelfvertrouwen --- familierelaties --- Adoptiekind --- Zwarte mensen --- Blanke --- Kunst --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Tekenkunst --- Ouderenzorg --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education --- Africa
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|