Narrow your search
Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Sexuality and occupational therapy. : Strategies for persons with disabilities.
Author:
ISBN: 9781569003084 1569003084 Year: 2012 Publisher: Bethesda AOTA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Als je kind het zelf niet kan : praktische handleiding voor de dagelijkse activiteiten van een kind met een motorische handicap ten gevolge van een hersenbeschadiging.
Authors: --- ---
ISBN: 9031308528 Year: 1988 Publisher: Utrecht Bohn, Scheltema en Holkema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek, dat een combinatie is geworden van een leesboek en een naslagwerk, is informatie te vinden over de handicap en worden adviezen gegeven voor de meest voorkomende praktische problemen. Het zijn geen pasklare oplossingen, maar keuzemogelijkheden en suggesties die voor ouders en kind de dagelijkse gang van zaken gemakkelijker maken. Vijf therapeuten hebben hun kennis en ideeën op papier gezet en een journalist kreeg alle ruimte voor zijn inbreng als ouder. Een zesde therapeut heeft het geheel geïllustreerd met duidelijke plaatjes.


Book
Developmental dyspraxias and related motor disorders. Neural substrates and assessment
Author:
ISBN: 9072008103 Year: 2007 Publisher: Amsterdam : Suyi Publicaties,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Occupational therapy for physical dysfunction
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781975152413 Year: 2021 Publisher: Philadelphia, Pa Wolters Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Designed to help students become effective, reflective practitioners, this fully updated edition of the most widely used occupational therapy text for the course continues to emphasize the &;whys&; as well as the &;how-tos&; of holistic assessment and treatment. Now in striking full color and co-edited by renowned educators and authors Diane Powers Dirette and Sharon Gutman, Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Eighth Edition features expert coverage of the latest assessment techniques and most recent trends in clinical practice. In addition, the book now explicitly integrates &;Frames of Reference&; to help students connect theories to practice and features a new six-part organization, thirteen all-new chapters, new pedagogy, and more.


Book
Leerboek plezier in bewegen voor ieder kind : een praktisch leerboek voor begeleiders die werken met kinderen met ontwikkelingsachterstanden op motorisch en/of gedragsmatig gebied in sport- en beweegsituaties
Authors: --- ---
ISBN: 9789082252927 Year: 2018 Publisher: Stichting Special Heroes Nederland : Arnhem,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volksdans met gehandikapten
Author:
Year: 1980 Publisher: Antwerpen Volksdanscentrale

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Krukken geen bezwaar - Spel : leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs : een praktijkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789080531635 Year: 2010 Publisher: Hoogvliet Luk Tut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.


Book
Krukken geen bezwaar : leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs: een praktijkboek
Authors: ---
Year: 2000 Publisher: Hoogvliet Luc Tut Producties v.o.f.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Krukken geen bezwaar : leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs : een praktijkboek.
Authors: ---
ISBN: 9789080531611 Year: 2010 Publisher: Hoogvliet : Luk Tut,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.


Book
DCD-hulpgids voor leerkrachten : Achtergrond en adviezen bij de motorische coördinatiestoornis
Author:
ISBN: 9789077671535 Year: 2015 Publisher: Huizen PICA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan ooit krijgen leerkrachten te maken met zorgleerlingen. Het is, zeker in het kader van Passend Onderwijs, de taak van leerkrachten om al deze kinderen met hun individuele behoeften op een passende manier les te geven. Onder de zorgleerlingen valt ook het zogenaamde onhandige kind. Het kind dat zich minder vanzelfsprekend kan bewegen en daardoor wordt belemmerd in het spelen, leren en zichzelf verzorgen. Het kind dat extra veel moeite en energie moet opbrengen voor vaardigheden die zijn of haar klasgenoten automatisch lijken te ontwikkelen. Het gaat hier over de leerlingen met DCD, developmental coordination disorder, een stoornis in de motorische coördinatie. Om een leerling met DCD adequaat te kunnen begeleiden in de klas, heeft een leerkracht meer achtergrondinformatie over de stoornis nodig. In de DCD-Hulpgids voor leerkrachten wordt deze informatie op een heldere manier beschreven en toegelicht met veel voorbeelden uit de praktijk. De praktische adviezen voor algemene en meer specifieke situaties worden als mogelijk helpende ideeën aangereikt, met als doel dat het kind met DCD positievere resultaten kan behalen op de schoolse vaardigheden.

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by