Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dans l'esprit des cinéphiles, le cinéma italien est étroitement lié à une filmographie historiquement figée à la deuxième moitié du XXe siècle. Cet ouvrage veut mettre en exergue une production cinématographique actuelle en se focalisant sur les filmographies d'Emanuele Crialese, Matteo Garrone et Paolo Sorrentino. Leurs oeuvres, hétérogènes mais unies par un engagement artistique évident, font partie d'un cinéma postmoderne désormais européen.Le coeur de ce livre exploite leurs longs métrages comme des réservoirs sociologiques qui nous éclairent sur les changements sociétaux visibles dans nos pays occidentaux. Une partie de ce livre est consacrée aux réactions de la critique française, parfois encore (trop) liée à un cinéma italien patrimonial.
Cinéma italien --- Cinéma -- Italie --- Appréciation --- Motion pictures, Italian --- Appreciation
Choose an application
Federico Fellini's script for perhaps the most famous unmade film in Italian cinema, The Journey of G. Mastorna (1965/6), is published here for the first time in full English translation. It offers the reader a remarkable insight into Fellini's creative process and his fascination with human mortality and the great mystery of death. Written in collaboration with Dino Buzzati, Brunello Rondi, and Bernardino Zapponi, the project was ultimately abandoned for a number of reasons, including Fellini's near death, although it continued to inhabit his creative imagination and the landscape
Motion pictures, Italian. --- Fellini, Federico --- Criticism and interpretation.
Choose an application
Septième long-métrage réalisé par Nanni Moretti, Journal intime (Caro diario, 1993) est le premier dans lequel le cinéaste apparaît sous les traits d’un personnage qui porte son nom. Le film est-il pour autant une autobiographie, une autofiction, un documentaire ? Un film-bilan qui, se terminant sur l’épilogue rejoué de la lutte de Moretti contre la maladie, se présenterait comme le film de la sérénité enfin acquise ? Au coeur de cet ouvrage, on trouvera bien sûr l’acteur-cinéaste, sa mise en scène, la construction de l’identité multiple qu’il déploie dans son récit, le regard moral qu’il porte sur ses contemporains. Mais au-delà de l’auteur Moretti, si célébré par la critique française, c’est son univers qu’on se propose d’aborder ici selon des axes variés – littéraire, narratologique, esthétique, sociologique, musical – ainsi que par le biais de questions d’intertextualité, d’études de genre et de réception.
Motion pictures, Italian --- History --- Moretti, Nanni --- Criticism and interpretation. --- Caro diario (Motion picture)
Choose an application
This collection brings together for the first time a range of contributions aimed at a new understanding of the Italian horror cinema genre.
Horror films --- Spookfests (Motion pictures) --- Motion pictures --- Haunted house films --- Monster films --- History and criticism. --- Horror films. --- Motion pictures, Italian. --- Italian motion pictures --- Foreign films
Choose an application
Demonstrates how and why the transnational figure of the vampire was appropriated by Italian genre filmmakers between 1956 and 1975.
Vampire films --- Motion pictures, Italian. --- Italian motion pictures --- Foreign films --- History and criticism. --- Lesbian vampires in motion pictures --- Vampires in motion pictures --- Monster films
Choose an application
Choose an application
Film --- anno 1940-1949 --- anno 1950-1959 --- Belgium --- Italy --- #SBIB:309H1326 --- #SBIB:HIVA --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: genres en richtingen --- Motion pictures [Italian ] --- 1945-1960 --- Appreciation --- CINEMA ITALIEN --- BELGIQUE --- NEO-REALISME --- VIE INTELLECTUELLE
Choose an application
Film --- Italy --- Motion pictures --- Realism in motion pictures. --- Motion pictures, Italian --- Cinéma --- Réalisme dans le cinéma --- Cinéma italien à l'étranger --- Influence. --- Influence --- Cinéma --- Réalisme dans le cinéma --- Cinéma italien à l'étranger
Choose an application
Italy is more strongly influenced by the experiences of migrants than many other European countries. This includes an historically ongoing internal migration from the south to the north, which is strongly echoed in neo-realism; a mass emigration mainly to western Europe and North and South America that is connected with mafia films, among others, in Italy's collective imaginary; as well as a more recent immigration influx from the southwestern Mediterranean, which is dealt with at a film leve...
Emigration and immigration in motion pictures. --- Motion pictures, Italian --- Italian motion pictures --- Foreign films --- Motion pictures --- History and criticism. --- Cinéma --- Immigrés --- Émigration et immigration --- Et le cinéma. --- Au cinéma. --- Au cinéma
Choose an application
Motion pictures --- Cinéma --- Rossellini, Roberto, --- Interviews --- Motion pictures, Italian --- CDL --- 791.471 ROSSELLINI --- Italian motion pictures --- Foreign films --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism --- Rossellini, Roberto
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|