Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
930.25
---
001.8
---
#BIBC:ruil
Choose an application
Dit boek behandelt de basisbeginselen en de praktische aspecten van het opzetten en uitvoeren van een onderzoek. Daarbij komen vragen aan de orde als: * Hoe formuleer ik mijn onderzoeksvraag? * Welke valkuilen kent het onderzoeksproces? * Wat is het verschil tussen kwantitatief en kwalitatief onderzoek? * Hoe sluit ik vooroordelen uit? * Hoe communiceer ik met de opdrachtgever over mijn onderzoek? Centraal staat in dit boek het onderzoeksproces. Elk onderzoek brengt vele keuzen, problemen en valkuilen met zich mee. Een groot aantal relatief eenvoudige problemen kan de kwaliteit van een onderzoek volledig teniet doen en elke basis aan de toepassing van meer verfijnde technieken ontnemen. Daarom ligt de nadruk in dit boek sterk op het tijdig onderkennen van mogelijkheden en risico's en het daarop afstemmen van keuzen. De hoofdstukken zijn opgezet volgens een consequent doorgetrokken didactisch model, waarbij de nadruk ligt op het onderkennen en leren hanteren van de keuzemogelijkheden en problemen die de beginnende onderzoeker in het onderzoeksproces tegenkomt. Dit model komt ook terug in de overzichtelijke indeling. Elk hoofdstuk begint met duidelijk omschreven leerdoelen, en ook worden steeds de belangrijkste begrippen samengevat. Praktijkvoorbeelden ondersteunen het voorstellingsvermogen van de student en bieden inzicht in de praktische relevantie. Elk hoofdstuk sluit af met open vragen en meerkeuzevragen. Deze derde druk is geheel herzien en geactualiseerd. Toegevoegd is een nieuw hoofdstuk met geselecteerde onderwerpen. Deze kunnen dienen ter verdieping van de stof of als voorbereiding op stage- of scriptieonderzoek. De bestaande hoofdstukken zijn nog toegankelijker gemaakt, onder andere door een beknoptere opzet, nieuwe voorbeelden en illustraties. De nadruk op een goed doordachte praktijk is gebleven. Het boek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs en voor professionals die met onderzoek te maken hebben. Doordat de antwoorden op de vragen achter in het boek zijn opgenomen, is het ook uitermate geschikt voor zelfstudie. Drs. R.P.I.J. Schreuder Peters beschikt over ruime ervaring als docent aan de Universiteit Twente en de Saxion Hogeschool in Enschede.
Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- 001.8 --- 001.81 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- techniek van de wetenschappelijke arbeid
Choose an application
1: Lire la littérature médicale:pour quoi faire après tout? - 2: La recherche biographique - 3: Faites un premier point (de quelle sorte d'article s'agit-il?) - 4: Evaluer la qualité méthodologique - 5: Les statistiques pour les non-statisticiens - 6: Les articles qui décrivent des essais thérapeutiques - 7: Les articles qui décrivens des examens de diagnostic ou de dépistage - 8: Les articles qui synthétisent d'autres articles (synthèse méthodiques et méta-analyse) - 9: Les articles qui vous disent ce qu'il faut faire (recommandations de pratique) - 10: Les articles qui vous disent combien ça coûte (analyses économiques) - 11: Les publications qui vont au-delà des chiffres (la recherche qualitative) - 12: Mettre en pratique des conclusions fondées sur les niveaux de preuve
Human medicine --- Scientific literature --- Medical literature --- Medicine --- Sciences --- Médecine --- Information services --- Use studies --- Documentation --- Documentation, Services de --- Utilisation --- Information Science --- Evidence-Based Medicine --- 001.8 --- 001.8:61 --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- 001.8:61 Methodologie in de wetenschap-:-Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie --- Methodologie in de wetenschap-:-Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie
Choose an application
1. Kenmerken van het interview 2. Vraagcategorieieën 3. Doorvraagtechnieken 4. Fasen 5. Problemen bij het afnemen van een interview 6. Uitwerking
interviewtechnieken --- Qualitative methods in social research --- Mass communications --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- 001.8 --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Interviewtechnieken. --- Journalistiek --- Methodiek. --- Interviews --- Mondelinge communicatie --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Massacommunicatie
Choose an application
Philosophy of science --- Methods in social research (general) --- 101.8 --- 001.8 --- #GROL:MEDO-303.4 --- Filosofie: methode; taalgebruik; filosofische taal --- Methodologie in de wetenschap --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- 101.8 Filosofie: methode; taalgebruik; filosofische taal
Choose an application
Alphabetical cataloguing --- 01 <07> --- 001.8 --- #KVHA:Bibliografieen --- Bibliografie als vak; methodologie. Bibliografische diensten--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Methodologie in de wetenschap --- #A9107A --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- 01 <07> Bibliografie als vak; methodologie. Bibliografische diensten--Cursussen. Instructies. Onderwijs
Choose an application
Journalism --- Feature writing. --- 001.8 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- #KVHA:Journalistiek; Engels --- Methodologie in de wetenschap --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Feature writing --- Feature article writing --- Feature story writing --- Authorship
Choose an application
Mathematical literature --- 372.851 --- 51 <036> --- 51 --- 001.8 --- Mathematics --- Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Mathematics--Gidsen. Inleidingen --- Methodologie in de wetenschap --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- 51 Mathematics --- 51 <036> Mathematics--Gidsen. Inleidingen --- 372.851 Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs)
Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|