Listing 1 - 10 of 138 << page
of 14
>>
Sort by

Book
De marketingmonnik van Mont Verdure
Author:
ISBN: 9077129022 Year: 2003 Publisher: Z.p. De Cavalerie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

77129-02-2


Book
De merkrolmethode : over merkportfolio's, grindbakken en kalkoenen
Authors: ---
ISBN: 9789055948628 9055948624 Year: 2012 Publisher: Schiedam Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een sterk merkportfolio zijn de merken samen succesvoller dan alleen, omdat de organisatie door het voeren van verschillende merken meer kan doen in de markt. In essentie gaat het om eenvoudige vragen, zoals wat je wel en niet kunt doen met één merk en wat het kost om verschillende merken te voeren.In werkelijkheid worden merkportfoliovraagstukken vaak complex en emotioneel en zijn de oplossingen suboptimaal. Veel analyses stranden in de grindbak van macho-beslissingen om alles om te zetten in één merk, zonder goed doordacht te hebben wat daarmee wordt weggegooid. Of wordt juist besloten om maar niets te veranderen, omdat het zo moeilijk is keuzes te maken waar iedereen gelukkig van wordt.Merkportfolio's zijn veelal niet bedacht maar organisch gegroeid door fusies en nieuwe initiatieven in de markt. De verantwoordelijken en betrokkenen voelen zich vaak sterk verbonden met hun merk en dat kan leiden tot gevoelige dilemma's - moet je aan een kalkoen vragen om beslissen over het kerstmenu ? Tegelijkertijd is het de uitdaging om juist met de kennis en expertise van deze ervaringsdeskundigen te komen tot een optimaal merkportfolio.In dit boek wordt de lezer langs de grindbakken en kalkoenen van merkportfoliovraagstukken gevoerd via de 9 stappen van de Merkrolmethode: een procesmatige aanpak om gezamenlijk en objectief te komen tot een beter merkportfolio. Deze methode is ontwikkeld in de dagelijkse praktijk van Achmea door het integreren van de theorie rond merken, merkportfolio's, marketing, waardeketens visie en strategie. De theorie wordt ondersteund met een case over de conversie van 800.000 klanten van Groene Land Achmea en PWZ Achmea naar Zilveren Kruis Achmea.Bron : http://www.bol.com


Book
Contrarian branding : stand out by camouflaging the competition
Author:
ISBN: 9789063694630 9063694636 Year: 2017 Publisher: Amsterdam BIS Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The world is busier than ever. One of the major challenges for brands is how to stand out of the competition: brands competing for market share, new brands that are being introduced, and indeed politicians fighting for attention in a crowded arena. What to make of all the brand content being thrust through the digital channels every day by those in search of a willing audience ?In the ocean of competing supply, it's easier to drown than to float to the surface. While warehouses and supermarket shelves overflow, inboxes and servers fill up and everyone has more and more choice, the question arises: What does it take for a brand to stand out ? How do brands consistently get themselves noticed in a world that has more and more to offer ? The answer is certainly not to create more and more messages. Instead, brand managers should be able to craft 'polar' brand associations. In this book, professor, top strategist and entrepreneur Roland van der Vorst shows how brands catch the eye by creating polarity. This goes further than just being different. It's a sophisticated technique to set brands apart from all other competitors in a radical way. This can be done by creating brand associations that radically split a competitive field into absolute opposites or are able to reconcile these in unexpected ways. Lightheartedly and with a wealth of examples, he describes unique ways of guaranteeing brands to create a break through. Contrarian Branding is a must for brands eager to stand out from the crowd.Bron : http://www.bol.com


Book
Aandachtsmarketing : word relevant in het leven van je klant
Author:
ISBN: 9789492528407 Year: 2019 Publisher: Amersfoort De Vrije Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aandacht is de nieuwe valuta. Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit.Hoe zorg je als marketeer dat jouw boodschap nog opvalt? Mensen geven hun schaarse aandacht alleen nog uit aan merken die hun leven verrijken. Klaas Weima laat aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk zien hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Met als resultaat minder marketingverspilling, blijere klanten en een hogere bedrijfsresultaat.- Aandachtsmarketing biedt een krachtige, eenvoudige en bewezen werkwijze om aandacht voor jouw merk te verdienen en geeft handvatten om direct aan de slag te gaan.- Zes bewezen aandachtstrekkers: Ontdek met welke zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers je aandacht voor jouw merk trekt.- Verdiende aandacht-canvas®: Ontwikkel met behulp van het Verdiende aandacht-canvas een onderscheidende en duurzame marketingstrategie.- Vijftig interviews op het hoogste niveau: Raak geïnspireerd door de verhalen van de beste marketeers van Nederland.'Prik de vele marketinghypes door en het woord ?aandacht? blijft staan. Klaas beschrijft heel knap hoe en waarom aandachtsmarketing ook jouw volle aandacht verdient. Vlot en boeiend beschreven en goed onderbouwd.' - Erik van Engelen, algemeen directeur a.i. Wildlands Zoo en marketeer of the year 2015'Aandachtsmarketing geeft een zeer interessante kijk hoe communicatie opvalt in je brein. Een aanrader voor elke marketeer die het beslissingsproces van mensen echt wil beïnvloeden.' - Annemarie Joossen, CMO Marktplaats en 2dehands.be (eBay)'Het creëren en vasthouden van mijn aandacht is met dit boek goed gelukt.' - Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business UniversiteitBron : http://www.managementboek.nl


Book
Top marketing cases Deel 1
Author:
ISBN: 9013000231 Year: 2002 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

13-00023-1


Book
Het merk is dood, leve het merk : rebranding : mislukking of meesterwerk
Author:
ISBN: 9789052616322 9052616329 Year: 2008 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voorbeelden, tips en adviezen voor managers en marketeers betreffende het veranderen van een merknaam.


Book
Power brands
Authors: ---
ISBN: 9789088030345 Year: 2013 Publisher: Hilversum Uitgeverij Lias

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

H&M, Ikea, Nespresso, Starbucks, Google, Apple. Het zijn de Power Brands van nu. De nieuwe norm in marketing. Massclusivity is hun grote kracht. Ze bieden exclusiviteit aan iedereen. In dit boek legt Marc Oosterhout op een aantrekkelijk vernieuwende manier uit hoe massclusivity deze merken groot maakt. Aan de hand van veel herkenbare voorbeelden presenteert de auteur de zeven onwrikbare principes van dit nieuwe merkdenken. Bas Haring, Margriet Sitskoorn, Ap Dijksterhuis, Victor Lamme en anderen gaven hun kritische wetenschappelijke commentaar. Het leverde een praktisch en vakinhoudelijk overtuigend boek op. Een bron van inspiratie om zelf een Power Brand te worden. Of zoals Monique Opdam, voormalig communicatiedirecteur van de Postbank het zei: In het boek Power Brands schrijft Marc Oosterhout als de Nigella Lawson van het merkdenken. Een aantrekkelijke schrijfstijl levert een toegankelijk boek vol inspiratie en merkrecepten. Je krijgt gelijk zin om met dit merk-doe-boek aan de slag te gaan.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Klantenloyaliteit : over ongelijke behandeling in het digitale tijdperk
Author:
ISBN: 9043005215 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Branding management : branding et e-branding : la marque, de l'idée à l'action
Authors: ---
ISBN: 9782744076220 Year: 2012 Publisher: Paris Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

En une décennie, Branding management s'est imposé en France comme le leader des ouvrages consacrés à la marque et à sa gestion. Synthétique et complet, il présente l'ensemble des réflexions de fond et des préconisations des meilleurs spécialistes américains et européens. Les deux auteurs, professeurs et praticiens, experts reconnus, alimentent les méthodes et débats en s'appuyant sur les exemples de quelque 500 marques, analysés comme d'authentiques 'case studies'. Véritable ouvrage de formation, le livre propose dans chaque chapitre une analyse des concepts-clés, prolongée par un résumé, des exercices et un mini cas.Cette troisième édition analyse et illustre la nouvelle réalité issue du passage du branding au e-branding. Pour les entreprises 'classiques' qui avaient déjà des marques fortes, c'est un bouleversement; pour les 'pure players', les marques seulement présentes sur le Web, ce sont des règles à inventer. Impossible d'aborder le marketing, le comportement du consommateur, la distribution ou la valeur des entreprises sans évoquer le pouvoir de la marque 'off line' ou 'on line'.Parmi les nouveautés de cette édition:- la place et le développement des marques de distributeurs,- le nouveau rôle de la distribution,- les marques de la « net economy » et des réseaux sociaux,- les liens entre marque et nostalgie,- les nouveaux rapports aux consommateurs,- la protection juridique de la marque et du nom de domaine.Bron : http://www.amazon.fr


Book
BrandingNL
Author:
ISBN: 9789491560156 9491560158 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is een volledig vernieuwde uitgave met wederom de state-of-the-art visies van ruim 60 Nederlandse professionals (waaronder Guy van Liempt, Martin de Munnik, Joris Merks, Mary Hoogerbrugge, Jan Rijkenberg). Alle aspecten van integraal modern merkmanagement komen aan de orde met zowel praktische adviezen als strategische adviezen.De onderwerpen zijn onderverdeeld in de fasen analyse, strategie, activatie en evaluatie. Naast trends worden ook trending topics behandeld als storytelling, online branding, neuromarketing en accountability.Geschikt voor marketingprofessionals, commercieel eindverantwoordelijken, ondernemers en studenten.Bron : http://www.adformatie.nl/shop

Listing 1 - 10 of 138 << page
of 14
>>
Sort by