Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

UGent (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

KU Leuven (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2021 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Augmented reality : mogelijkheden en meerwaarde voor merkcommunicatie
Author:
ISBN: 9076802068 Year: 2021 Publisher: Amsterdam : SWOCC,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Augmented reality (AR) is een technologie die een virtuele, digitale laag over de echte wereld heen projecteert via de smartphone, een digitaal scherm, of een AR bril. Doordat AR echter een relatieve nieuwe technologie is, is het voor veel merken en bedrijven nog onduidelijk wat precies de mogelijkheden zijn van deze technologie, hoe effectief het is om AR in te zetten en voor welke doelgroepen deze technologie geschikt is. Deze SWOCC-publicatie geeft marketing en communicatie-professionals een overzicht van de mogelijkheden en meerwaarde van AR voor merkcommunicatie aan de hand van vijf vragen:1) Wat is Augmented Reality; 2) Wat zijn de mogelijkheden van Augmented Reality voor marketingcommunicatie; 3) Wat zijn de effecten en meerwaarde van Augmented Reality voor consumenten; 4) Wie gebruiken Augmented Reality apps?; en 5) Hoe ziet de toekomst van Augmented Reality eruit? De publicatie eindigt met een checklist voor marketing en communicatieprofessionals. Deze geeft inzicht in de vraag of AR iets voor hun merk zou kunnen beteken, waar aan gedacht moet worden bij de creatieve invulling van de AR ervaring en waar rekening mee moet worden gehouden in de uitvoering.


Book
Succes met storytelling op sociale media
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789076802350 Year: 2021 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen, en daarom zien we in de communicatiepraktijk verhalen vaak verschijnen op sociale media. Hoe vertel je op sociale media een verhaal dat mensen willen horen en doorvertellen? Een verhaal waarmee een merk erin slaagt om consumenten te boeien, betrekken en binden? Kortom, een succesvol verhaal dat engagement oproept? In deze publicatie gaan we op zoek naar het antwoord op de overkoepelende vraag: Welke factoren dragen bij aan het succes van verhalen die merken delen op sociale media?

Listing 1 - 2 of 2
Sort by