Listing 1 - 10 of 174 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eén van de eerste kunstenaars die zich realiseerde dat Superman een icoon was geworden in onze maatschappij was Andy Warhol. In 1961 schilderde hij deze held tussen andere bijna tot leven gekomen stripfiguren als Batman, Popeye en Dick Tracey. "... de enige artiest die precies op de juiste manier de media van zijn tijd weet te gebruiken", schreef Mark Brusse later over zijn ontmoetingen met Warhol tussen 1965 en 1967. (Ik zit hier al weer langer dan ik dacht, De Bezige Bij, 1974). Melle stelt de status van de held ter discussie. Morrelt aan de rol die de media voor de held in gedachten had, zonder zich te laten beperken door de regels van De Cultuur. Schuwt niet om Wonder Woman Jean Cocteau te laten citeren, om superman in een scène van de T.V.-soap Dallas mee te laten spelen of om de schrijver Pavese in een Gispen-stoel neer te zetten. Media werd multi-media. Cultuur werd zap-cultuur. Melle weet zich op alle kanalen te manifesteren. Ik zit in ieder geval te kijken, meteen vanaf de eerste uitzending.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 174 | << page >> |
Sort by
|