Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Jeunes filles et jeunes gens --- Jeunes gens et jeunes filles --- Jongens en meisjes --- Meisjes en jongens --- 177.6
Choose an application
Jeunes filles et jeunes gens --- Jeunes gens et jeunes filles --- Jongelingen en meisjes --- Jongens en meisjes --- Meisjes en jongens --- 177.6
Choose an application
Ethiek en mode --- Jeunes filles et jeunes gens --- Jeunes gens et jeunes filles --- Jongelingen en meisjes --- Meisjes en jongens --- Mode en ethiek --- Mode et morale --- Morale et mode --- 177.4
Choose an application
Een groep piraten vindt op een dag een mandje op zee waar een baby in ligt. Ze besluiten het meisje te houden. Zelda groeit op tot de stoerste piraat van allemaal. Prentenboek met paginagrote, kleurrijke illustraties.
Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- piraten (themawoord fictie) --- rovers (themawoord fictie) --- opgroeien (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Zeerovers --- Prentenboeken --- Prentenboek 4+ --- Piraten - prentenboek --- Vriendschap - prentenboek --- Fiction --- Jeugdboeken --- Zeerovers (Piraten) --- Meisjes en jongens --- Meisjes --- prentenboeken --- diversiteit --- Gender --- anders zijn --- Piraten --- PXL-Education 2017 --- kinderboek --- vanaf 4 jaar --- Liefde --- Thuis --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Zeerover
Choose an application
Als scholen al rekening houden met verschillen tussen jongens en meisjes blijft men vaak hangen in beelden van stereotypering. Omdat het ontwikkelingsproces van jongeren meer inhoudt, vond in Vlaanderen een uitgebreid onderzoek plaats op vele vo-scholen naar de inter- (verschillen tussen J/M) en intraseksuele verschillen (verschillen binnen de groep J en M), maar ook naar de individuele genderidentiteit en -expressie bij jongeren van 14-18 jaar. Zo wil men niet alleen een beeld geven van genoemde verschillen, maar zocht men bijvoorbeeld ook naar de oorzaak waarom jongens meer kans maken op een niet-geslaagde schoolloopbaan. De vrij wetenschappelijk geschreven hoofdstukken bevatten naast de uitkomsten (veel cijfers, tabellen, schema's) ook korte, praktische aanbevelingen voor scholen en leerkrachten. Het (Vlaamse) taalgebruik is niet makkelijk, de inhoud wordt beschreven vanuit de schoolsituatie in Vlaanderen. Het thema is actueel en belangrijk, maar dit onderzoeksverslag richt zich toch vooral op studenten onderwijskunde, bestuurders en beleidsbepalers in plaats van op gebruik op vo-scholen zelf. © NBD Biblion
433.4 --- gender --- onderwijs --- Gender --- Jongensgedrag-meisjesgedrag --- meisjes --- jongens - meisjes --- Rollenpatronen ; onderwijs --- 657 Vrouwenemancipatie --- 742 Scholieren en studenten --- 484.8 --- 454.8 --- Rollenpatronen --- Sekseverschillen --- Meisjes en jongens --- 418.1 --- Differentiatie --- Roldoorbrekend onderwijs --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics --- didactiek --- Sex --- Sociological aspects --- Seksuele rolpatronen bij kinderen --- Educational sociology --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- gedrag --- identiteitsontwikkeling --- stereotypen --- Diversiteit --- Onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Leraren --- Onderwijsstijlen --- Belgium --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- 454 --- kunsteducatie --- genderstereotypen --- rolpatronen --- identiteit --- ontwikkeling --- Puberteit --- Didactiek (algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sekseverschil --- Leraar --- Onderwijsstijl --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Boys --- Teachers --- Girls --- Education --- Secondary education --- Book
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|