Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De media-tsunami
Author:
ISBN: 9077575146 Publisher: Utrecht Faculteit Communicatie & Journalistiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Media --- Azië --- Verslaggeving --- Mediatisering


Book
In de lichtkring van de publiciteit is het licht soms vals : kanttekeningen bij de wisselwerkingen in de driehoek "media, organisaties en samenleving"
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Olympic media : inside the biggest show on television
Author:
ISBN: 9780415772518 Year: 2008 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Juridische PR : hoe media te gebruiken om uw rechtszaak te beïnvloeden ?
Author:
ISBN: 9789089744173 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De media spelen tegenwoordig een grote rol bij juridische geschillen. Media hebben niet alleen invloed op de reputatie van personen en organisaties; media kunnen daadwerkelijk ook de uitkomst van juridische geschillen beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan het publiekelijk tot schikking dwingen van uw opponent, het werven van getuigen of juist het onder druk zetten van potentiële getuigen van de tegenpartij en het indammen van claims wegens aansprakelijkheid. Daarom zetten het OM en enkele advocaten sinds een paar jaar media in om juridische geschillen te beïnvloeden. Nu is er voor het eerst ook een concrete handleiding beschikbaar voor juristen, communicatiespecialisten en hun cliënten, van individu tot multinational. In dit boek staat het Media/Trial?-programma centraal: een volwaardig systeem van communicatiemiddelen die helpen bij het winnen van juridische geschillen. Het bestaat uit drie aspecten: strategievorming voor juridische PR, tactieken voor de omgang met media en het organisatorische aspect van uw juridische PR. Het is evenzeer relevant voor strafrechtelijke als civiele procedures, zowel in eerste aanleg, hoger beroep als cassatie. Kortom, het Media/Trial?-programma biedt u een concrete handleiding bij het opstellen van het PR-plan dat specifiek bij uw juridische situatie past. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Hoe zet je jezelf te kijk : schandalen: hoe ontstaan ze en wat maakt ze zo aantrekkelijk
Author:
ISBN: 9789025435530 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Laten we eerlijk zijn: we kunnen allemaal genieten van een goed schandaal. Hoe belangrijker de persoon (een astronaut, een president!) en des te schokkender de details (een luier, een sigaar!), des te beter. Maar hoe kan het dat ze in die positie terecht komen, en waarom hebben we er zóveel plezier van, terwijl we geen seconde aarzelen ze te veroordelen ?Vlijmscherp en geestig ontrafelt Laura Kipnis enkele dramatische gevallen om te laten zien wat schandalen te zeggen hebben: over de mensen die erin terecht komen, maar ook over ons. Wraak, verraad, liefde en waanzin: het zijn de menselijke emoties die we allemaal kennen, maar zelden zo breed uitmeten dat de hele wereld op tv zit mee te smullen. In Hoe word je een schandaal vormen de misdragingen van onze prominenten het uitgangspunt voor een vlijmscherpe analyse van onze eigen zwakheden.


Book
De Togakamer : over de medialisering van het recht
Author:
ISBN: 9789402108583 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Brave New Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gaan rechtspraak, advocatuur en openbaar ministerie om met journalist, camera, microfoon, internet en social media ? Wat betekent de medialisering van onze maatschappij voor de communicatie rondom rechtszaken en andere juridische kwesties ? Met welke strategie laveer je langs de valkuilen en benut je de kansen van de voortschrijdende openbaarheid ? In De Togakamer worden deze kwesties op heldere en inzichtelijke wijze behandeld. Bron : http://www.bol.com


Book
Mediahype
Author:
ISBN: 9052601321 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Aksant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An introduction to political communication
Author:
ISBN: 0415307074 0415307082 9780415307079 9780415307086 Year: 2003 Publisher: London Routledge


Book
De mediatisering van de Vlaamse politiek
Author:
ISBN: 9789033495502 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de relatie tussen media en politiek. De centrale stelling is dat de politiek in sterke mate is gemediatiseerd en dat dit belangrijke gevolgen heeft voor de manier waarop politiek vandaag wordt bedreven. Tegelijk neemt de auteur afstand van het beeld van de almachtige media. Het boek minimaliseert de politieke impact van de media niet, maar wil veeleer een kader aanreiken om die rol beter te begrijpen. Mediatisering betekent in de eerste plaats dat de politiek zich structureel heeft aangepast aan de media en haar logica. Om dit proces te beschrijven voor de Vlaamse casus steunt de auteur op het theoretisch kader waarin mediatisering wordt opgevat als een vierfasenmodel. In een eerste fase zijn de media de belangrijkste bron van informatie geworden voor burgers om zich te informeren over politiek; in een tweede fase zijn de media onafhankelijk geworden van de politiek; in een derde fase bepalen de media autonoom hoe ze hun berichtgeving over politiek invullen; in een vierde fase passen politieke actoren en instituties hun politiek gedrag aan de media en haar logica aan. Deze laatste en meest cruciale fase impliceert dus ook een invloed op het werk van politici en het beleid dat ze voeren. Voor elke fase zal op basis van onderzoek en actuele voorbeelden worden aangetoond in welke mate de Vlaamse politiek gemediatiseerd is.Bron : http://www.acco.be

La télévision et la guerre : déformation ou construction de la réalité ? Le conflit en Bosnie (1990-1994)
Authors: --- ---
ISSN: 13784099 ISBN: 280413718X 9782804137182 Year: 2001 Volume: *1 Publisher: Bruxelles: De Boeck et Larcier,

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by