Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Media ; ethiek --- Mediakritiek --- Massamedia
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Journalistiek ; Vlaanderen --- Media ; Vlaanderen --- Mediakritiek
Choose an application
The election of Donald Trump and the great disruption in the news and social media.Donald Trump's election as the 45th President of the United States came as something of a surprise—to many analysts, journalists, and voters. The New York Times's The Upshot gave Hillary Clinton an 85 percent chance of winning the White House even as the returns began to come in. What happened? And what role did the news and social media play in the election? In Trump and the Media, journalism and technology experts grapple with these questions in a series of short, thought-provoking essays. Considering the disruption of the media landscape, the disconnect between many voters and the established news outlets, the emergence of fake news and “alternative facts,” and Trump's own use of social media, these essays provide a window onto broader transformations in the relationship between information and politics in the twenty-first century.The contributors find historical roots to current events in Cold War notions of'us'versus'them,'trace the genealogy of the assault on facts, and chart the collapse of traditional news gatekeepers. They consider such topics as Trump's tweets (diagnosed by one writer as “Twitterosis”) and the constant media exposure given to Trump during the campaign. They propose photojournalists as visual fact checkers (“lessons of the paparazzi”) and debate whether Trump's administration is authoritarian or just authoritarian-like. Finally, they consider future strategies for the news and social media to improve the quality of democratic life.
Journalism --- Politics --- mediakritiek --- politieke wetenschappen --- journalistiek --- Trump, Donald --- United States of America
Choose an application
Once on the fringe, fake news has become mainstream. From bogus social media accounts to Russian troll factories, phony news muddies the social and political discourse, and is a threat to our democracy. This high-interest book defines fake news and reveals the people behind the spread of disinformation. This text directly correlates with state journalism standards about developing media literacy. Readers will also glimpse the future of fake news and the alarming technologies used to make it, such as face-morphing technology. This book will help readers navigate the messy world of fake news.
Mass communications --- Pragmatics --- nieuwsberichtgeving --- mediakritiek --- mediawijsheid --- journalistiek --- online nieuwsmedia --- Fake news --- Journalism --- Online journalism
Choose an application
Sociology of culture --- Telecommunication services --- mediacultuur --- mediakritiek --- media-analyse --- volkscultuur --- Netherlands
Choose an application
Vijf essayisten laten hun licht schijnen over de toekomst van cultuur en media.De studenten die Bas Heijne in Berlijn ontmoet staan via hun iPhone en laptops voortdurend in contact met internationale netwerken, maar weten niet langer wie Brecht is. Valeire Frissen stelt dat bibliotheken, musea en kunstinstellingen minder snel hun weg op internet vinden dan hun publiek - een publiek dat zelf filmpjes maakt en nieuwsscoops voor de neus van professionele journalisten wegkaapt. Fouad Laroui beschrijft de gevolgen van culturele diversiteit, Sara Selwood de kansen van culturele instellingen om ook in tijden van economische tegenwind hun financiële en maatschappelijke draagvlak te vergroten. Paul Schnabel, tot slot, beschrijft de toenemende individualisering: 'Dankzij de techniek is ook de individualisering van het luisteren naar muziek of het kijken naar film nu bijna overal en altijd mogelijk geworden. De eigen keuze op het zelfgekozen moment in bijna iedere situatie.'
cultuurbeleid --- mediacultuur --- mediakritiek --- Sociology of cultural policy --- cultuurmedia --- departement Beeldende Kunst 11 --- 600 Cultuur --- 690 Media, mediarecht --- Media --- Cultuur --- Toerisme
Choose an application
We hebben het nog maar zelden over ‘de pers’. We spreken vooral over ‘de media’. Meestal dan nog over ‘de sociale media’. Sinds de totale overrompeling door Facebook en cie. ligt wat ooit de vierde macht was aan het infuus. Nieuws werd een mediacircus. Het programmeert 24/7 voorstellingen met relletjes van de dag, alternatieve feiten en regelrechte leugens. Het is in handen van enkelen die hun profijt laten primeren op het welzijn van hun toeschouwers. Het werd de motor van de ontwrichting en de tweedeling van onze samenleving.Guido Van Liefferinge, oprichter van bladen als Joepie en Dag Allemaal, was veertig jaar lang een van de gezichten van de populaire pers in Vlaanderen. Zijn Fuck de media, red de pers is een J’accuse. Van de almacht van de Citizen Kanes van gisteren tot die van de Murdochs en de Zuckerbergs van vandaag: het omspant meer dan een eeuw. Het eindigt met een dringende oproep: er is actie nodig om onafhankelijke, kritische en diverse journalistiek te beschermen en te steunen. Anders komen onze hard bevochten vrijheden en verworvenheden in het gevaar.
Journalism --- journalistiek --- Maatschappij en media --- Pers --- Press - Belgium --- Journalists - Belgium --- Mass media - Belgium --- Fake news --- 694 Schrijvende pers --- mediakritiek --- books --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- Press --- Journalists --- Mass media
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|