Listing 1 - 10 of 257 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe verzamelen of ?maken? kranten het nieuws? Hoe gaat de openbare omroep, die van ons allemaal is, om met objectiviteit? Hoe hebben de commercialisering en de marketinglogica, na de ontzuiling, tot vervlakking geleid?00Is er nog een verschil tussen 'De Standaard' en 'De Morgen' of wordt het steeds meer eenheidsworst? Wat met de satirische pers, de betekenis van humor in de samenleving na 9/11? Op welke manier sluipt de politiek-correcte zelfcensuur in de redacties van kranten, weekbladen, tv-zenders? Bestaat er nog echt zoiets als vrijemeningsuiting, of is die alleen voorbehouden aan het kransje van zogenaamde ?opiniemakers??00'Na het journaal volgt het nieuws' is geen klaagzang, maar een uitnodiging tot kritisch lezen en kijken. Bij een goede dosis mediakritiek is iedereen gebaat, ook de pers zelf. In deze lezing, waar ook plaats moet zijn voor humor en relativering, worden we allemaal een beetje journalist, en daar kan de democratie alleen maar bij winnen.
#SBIB:309H1025 --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Journalism --- mass media
Choose an application
Choose an application
Presents the first comprehensive review of the charges, the evidence, and the effects of media bias allegations. By carefully narrowing his definition of media bias to charges from conservatives such as Rush Limbaugh that the American media is tilted by partisanship, Niven is able to present an "unbiased" measurement of media bias. After examining some of the academic literature regarding partisan bias in the media, he presents the results of a comparative study exploring how the media treats issues of unemployment under different presidents. By sidestepping issues of structural and class bias that go unchanged under a steady stream of presidents, he is able to suggest that the media displays no tilt.
Journalism --- Mass media --- #SBIB:053.AANKOOP --- #SBIB:309H1025 --- Objectivity --- Mediaboodschappen met een informatieve functie
Choose an application
Mass communications --- United States --- Journalism --- -#SBIB:309H1025 --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- #SBIB:309H1025 --- New journalism
Choose an application
Choose an application
Van de media wordt verwacht dat ze als ‘vierde macht’ het bredere publiek informeert en de bestaande machtsstructuren aan een kritische blik onderwerpt. Verschillende media-analyses wijzen echter uit dat de media die opdracht vaak niet vervullen. Ze slagen er dikwijls niet in om burgers correct te informeren of werkelijke kritisch met de bestaande machtsstructuren om te gaan. Integendeel, veelal blijken er heel wat onderhuidse relaties te bestaan tussen de media en de machtshebbers. In de hedendaagse berichtgeving spelen er dan ook een aantal onderhuidse processen die vaak onderbelicht blijven maar die er voor zorgen dat de meeste mediakanalen hun functie van kritische informatieverstrekker niet voldoende (kunnen) opnemen. Eén van de sterkste analysten van dergelijke onderhuidse processen is de bekende linguïst en politicoloog Noam Chomsky. Terecht wordt hij soms omschreven als één van de belangrijkste en meest geciteerde intellectuelen in de wereld. Hij laat nu eenmaal al vele decennia zijn licht schijnen over de hedendaagse geopolitiek en zijn invloed is wereldwijd in vele academische en activistische milieus voelbaar. Na meer dan een halve eeuw academisch en activistisch werk is Chomsky nog steeds actief. Hij blijft zijn onderzoek verder zetten en geeft nog geregeld interviews. Hij wordt echter ook een dagje ouder aangezien hij in 2018 negentig wordt. Het leek de redactie van Kif Kif dan ook een goed moment om in dat jaar een (e)boekje uit te geven waarin het denken van deze uitzonderlijke man centraal staat. Met deze ode aan Chomsky kiest auteur Jonas Slaats ervoor om ‘in zijn voetsporen te treden’ aan de hand van een reeks analyses die inzoomen op concrete voorbeelden van het samenspel tussen macht, media, conflict en beeldvorming. Zo toont hij aan dat Chomsky’s gedachtegoed nog steeds in staat is om ons een beter inzicht te bieden in de verschillende sociale en politieke dynamieken die een dagelijkse impact hebben op onze samenleving.
Choose an application
Criminal law. Criminal procedure --- Belgium --- 122 Criminaliteit --- C3 --- Kunst en cultuur --- #SBIB:309H1025 --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- 960 --- rechtspraak geschiedenis --- moorden --- criminaliteit geschiedenis --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
The personal voice is everywhere. Whether in comment writing, personal columns, confessional journalism or blogging, speaking personally is a dominant feature of contemporary journalism.
Choose an application
Journalisme --- Mémoire --- Aspect social --- #SBIB:309H504 --- #SBIB:309H1025 --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Journalism. --- Memory. --- Collective memory. --- Journalistiek. --- Geheugen. --- Mémoire. --- Aspect social.
Choose an application
From video games that allow us to participate in Mafia-style violence, to newspaper reports about the latest terrorist atrocity, from detective novels that fill our bedside cabinets, to Hollywood's beloved legal dramas – the mass media is saturated with stories about crime, justice and disorder. Together they create a cultural landscape of crime that is distinctly at odds with reality, as criminologists are apt to complain. Crime and the Media attempts to make sense of this cultural landscape and its relationship with broader social trends and public attitudes. Through focussed, critical discussions about crime in the media - taking on crime news and fictional representations of cops, courts, and corrections - the text equips students with an understanding of the key theoretical concepts and methodological tools that are required to undertake media analysis. With questions for discussion, exercises and workshop sessions, as well as techniques for analysing crime in a range of media formats, the book makes an invaluable contribution to crime and media courses, and to the social sciences in general
Crime in mass media. --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:343.9H0 --- Crime and criminals in mass media --- Mass media --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Criminologie --- Crime in mass media
Listing 1 - 10 of 257 | << page >> |
Sort by
|