Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nieuwsagentschappen --- Internationalisering --- Media --- Informatiemaatschappij --- Media-onderzoek --- Nieuwsagentschap --- Mediaonderzoek
Choose an application
Media --- Trends --- Mediabeleid --- Nederland --- Onderzoek --- Media-onderzoek --- Trend --- Mediaonderzoek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel. In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en ter inspiratie is het boek verrijkt met relevante artikelen en citaten. Daarnaast is een aantal mediacases uit de recente praktijk ter illustratie opgenomen. Het boek is aangevuld met handige checklists die niet alleen voor studenten, maar zeker ook voor docenten en bedrijfsleven goed bruikbaar zijn. Inclusief website Op www.mediaplanning.boom.nl vind je aanvullende informatie .
Marketingcommunicatie. --- Reclame. --- Applied marketing --- mediaplanning --- marketingcommunicatie --- Mass communications --- Mediaplanning --- Marketingcommunicatie --- Media --- Media-onderzoek --- Reclamestrategieën --- Reclame --- 695.1 Public relations --- Mediaonderzoek --- Reclamestrategie
Choose an application
Het alsmaar toenemende aanbod van media en reclame was altijd al een bekend fenomeen, maar vooral de laatste jaren is het aanbod explosief gestegen. Zo is het gemiddelde advertentievolume, gemeten over alle mediumtypen, in de afgelopen tien jaar ruim verviervoudigd. In deze SWOCC publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag welke gevolgen deze ontwikkeling heeft voor de aandacht die consumenten aan reclame-uitingen schenken. Hiervoor zijn aan de hand van deskresearch verschillende recente tijdreeksen achterhaald, waarin reclamescores zijn weergegeven. Verder wordt, mede op basis van interviews met communicatiewetenschappers, onderzocht welke gevolgen de overvloed van informatie zou hebben voor reclamebeleid. Bij de beantwoording van de vraagstelling worden verschillende ontwikkelingen beschreven die zich in de afgelopen decennia in de Nederlandse samenleving hebben voorgedaan. Zo komt de (vrije)tijdsbesteding en de mediaconsumptie van Nederlanders aan bod en wordt een beknopt overzicht gegeven van de groei in het media- en reclame-aanbod in het afgelopen decennium.
Media. --- Reclame. --- Reclame --- Media --- Information overload --- Informatiemaatschappij --- Psychologie van de consument --- Mediaconsumptie --- Onderzoek --- Reclame-onderzoek --- Media-onderzoek --- Informatiestress --- Consumentenpsychologie --- Mediaonderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
reclame --- Marketing --- Advertising. Public relations --- adverteren --- Reclame --- Reclamecommunicatie --- Briefing --- Reclamebudgettering --- Reclameplanning --- Mediaplanning --- Media --- Onderzoek --- Effectiviteit --- Reclame-effectiviteit --- Reclame-onderzoek --- Media-onderzoek --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Reclame --- 658.8 --- 659 --- Reclame. Public relations --- Reclamebudget --- Mediaonderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Space and time in mass media. --- Mass communications --- Communicatie --- Media --- Toerisme --- Internationalisering --- Communicatiemiddelen --- Interactiviteit --- Onderzoek --- Media-onderzoek --- Communicatie-onderzoek --- Space and time in mass media --- #SBIB:309H1000 --- Mass media --- Media: algemene en theoretische werken --- Communicatiemiddel --- Mediaonderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
De mediawereld ondergaat een ware revolutie. Een alsmaar groeiend aantal mediakanalen kan door middel van nieuwe technologieën op elk gewenst moment, vanaf iedere locatie, op een mobiele telefoon, laptop of e-reader worden gebruikt. Wat is de invloed hiervan op het huidige bereiksonderzoek? Deze publicatie laat in de eerste plaats zien dat bereik een fundamentele en objectieve maat is voor mediaplanning. Vervolgens wordt belicht dat door de fragmentatie van media(publiek) het massabereik vervaagt. Het gevolg hiervan is de inzet van steeds meer crossmediale campagnes. De vraag is hoe het huidige bereiksonderzoek kan omgaan met deze ontwikkelingen. Blijft bereik relevant? Als antwoord zijn acht toekomstscenario's in de publicatie beschreven. Hiervoor zijn 32 experts geïnterviewd en is literatuuronderzoek verricht. Dit overzichtswerk kan als handvat dienen ter voorbereiding op de toekomst van bereiksonderzoek.
Media --- Evolutie. --- Mediabereik --- Sociale communicatie --- Internet --- Mediaplanning --- Media-onderzoek --- Reclame --- Reclamecampagnes --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H400 --- #SBIB:303H14 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Media en publieksgroepen: algemene werken --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Mediaonderzoek --- Reclamecampagne
Choose an application
Appearing more than twenty years after the revolutions in Central and Eastern Europe, this book could not have come at a more appropriate time; a time to take stock not only of the changes but also the continuities in media systems of the region since 1989. To what extent are media institutions still controlled by political forces? To what extent are media markets operating in Central and Eastern Europe? Do media systems in Central and Eastern Europe resemble media systems in other parts of Europe? The answers to these questions are not the same for each country in the region. Their experience is not homogeneous.An international line up of distinguished experts and emerging scholars methodically examine the different economic, political, cultural, and transnational factors affecting developments in media systems across Central and Eastern Europe. Whereas earlier works in the media system tradition have, in the main, adopted the political framework of comparative politics, the authors argue that media systems are also cultural and economic institutions and there are other critical variables that might explain certain outcomes better. Topics discussed range from political economy to gender inequality to the study of ethno-cultural diversity.This unmatched volume gives you the unique opportunity to study the growing field of comparative media analysis across Eastern and Western Europe. A valuable resource that goes beyond the field of media and cultural analysis which media scholars as well as to area specialists should not go without!Bron : http://www.ashgate.com
Mediabeleid --- Oost-Europa --- Media-onderzoek --- Politiek --- Economie --- Cultuur --- Massamedia --- Mediaonderzoek --- Toerisme --- Maatschappij --- Film --- Mass media --- Mass media and culture --- Culture and mass media --- Culture --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Political aspects --- Economic aspects
Choose an application
De wereld van de marketingcommunicatie verandert voortdurend. Marketingcommunicatiestrategie slaagt erin om te midden van al die veranderingen marketingcommunicatie een fundament te geven. Dit door middel van een doordacht stappenplan en inzichten die gebaseerd zijn op feiten. Na een inleiding in het vakgebied komen in Marketingcommunicatiestrategie systematisch alle marketingcommunicatie-instrumenten en de bijbehorende media aan bod. Vervolgens leert de student een afgewogen mix samen te stellen. Naast reclame worden sponsoring, PR, promoties, direct marketing, persoonlijke verkoop en winkelcommunicatie besproken, waarbij het belang van sterke merken een terugkerend thema is. Het boek is met name geschikt voor studenten van opleidingen in het hoger economisch en communicatieonderwijs.Wat is nieuw in de zevende editie van Marketingcommunicatiestrategie ?Deze zevende editie van Marketingcommunicatiestrategie is volledig geactualiseerd. Het stappenplan is aangepast en er is een nieuw merkmodel opgenomen. Verder bevat het een nieuwe visie op de veranderde consument, op de mediamix en op onderzoek. De online ontwikkelingen staan niet meer in een apart hoofdstuk, maar zijn nu geïntegreerd verwerkt in het boek. Ook wordt dieper ingegaan op de nieuwe ontwikkelingen en onderzoek naar de werking van communicatie. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.Online ondersteuningOp de bijbehorende site is veel aanvullend studie- en oefenmateriaal te vinden voor zowel docenten als studenten. Docenten kunnen ook gebruikmaken van Toets-op-maat voor het samenstellen van toetsen.Bron : http://ho.noordhoff.nl
Applied marketing --- Advertising. Public relations --- marketing --- reclamecampagnes --- marketingstrategie --- marketingcommunicatie --- reclame --- communicatiestrategie --- evenementen marketing --- communicatiemanagement --- Mass communications --- public relations --- PXL-Business 2015 --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Communicatie --- Marketing --- Public relations --- Direct marketing --- Reclameplanning --- Media --- Onderzoek --- Reclame-onderzoek --- Media-onderzoek --- Communicatie-onderzoek --- Evenementenmarketing --- 658.8 --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Sponsoring --- Mediaonderzoek --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Marktonderzoek
Choose an application
Free enterprise --- Globalization. --- International economic relations. --- Values. --- Social aspects. --- Political sociology --- Economic sociology --- Sociology of culture --- Social aspects --- Values --- International economic relations --- Globalization --- Marktmechanismen --- Marketing --- Media --- Cultuur --- Cultuurstudies --- Trends --- Organisatiecultuur --- Onderzoek --- Media-onderzoek --- Marktmechanisme --- Cultuurstudie --- Trend --- Mediaonderzoek --- Toerisme --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Marktonderzoek
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|