Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Door analyse van fouten in drie speciaal daartoe geconcipieerde uitspraaktests werd nagegaan welke de meest persistente fouten zijn die DaF-studenten (Deutsch als Fremdsprache) maken tegen de uitspraak van het Duits. De scriptie gaat in op vier delen van de Duitse uitspraakleer, nl. de beklemtoning, medeklinkers ('v', 'z' en 's'), de "vokalischer Neueinsatz" en de progressieve assimilatie. Het uiteindelijke doel van de scriptie is het om deze fouten beter te kunnen opsporen, zodat een betere, dwz een acceptabele uitspraak van het Duits bereikt wordt. Middelen: Door middel van drie speciaal daartoe geconcipieerde uitspraaktests worden de moeilijkheden bij de uitspraak van het Duits bij 12 DaF-studenten (Deutsch als Fremdsprache) opgespoord. Resultaten: De scriptie bestaat uit twee grote delen: een onderzoek naar de verschillen tussen de Nederlandse en de Duitse uitspraak en een fonetische analyse van de fouten. Het onderzoek toont aan dat studenten meest moeilijkheden hebben met de klemtoon aan het begin van het woord, de "Neueinsatz" en de assimilatie.
Analyse van fouten. --- Beklemtoning. --- Duits. --- Medeklinkers. --- Progressieve assimilatie. --- Taalverwerving. --- Theoretisch taalonderzoek. --- Uitspraak. --- Uitspraaktest. --- Vokalischer Neueinsatz.
Choose an application
Dutch language --- Phonetics --- #KVHA:Fonetiek; Nederlands --- #KVHA:Uitspraak; Nederlands --- 841 --- Klinkers --- Medeklinkers --- Nederlandse uitspraak --- Uitspraak --- Uitspraak * --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
fonetiek --- Dutch language --- Phonetics --- Fonologie --- Nederlandse taalkunde --- Logopedie --- Uitspraak --- Spreekoefeningen --- Consonanten --- Nederland --- Academic collection --- articulatie --- medeklinkers --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands: uitspraak --- Mondelinge taalvaardigheid --- Consonant --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Nederlands --- Oefening --- Literatuur
Choose an application
-5
Nederlandse spelling. --- Leenwoorden. --- Orthography --- Dutch language --- Nederlandse spelling --- Spelling --- Taal --- Nederlands --- 803.93-1 --- 801.5 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Spelling; Nederlands --- spelling --- *842 --- Medeklinkers --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- 803.93-1 Nederlands: spelling --- Nederlands: spelling --- Monograph --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit is een handig naslagwerkje waarbij de duidelijke inhoudsopgave en het register ervoor zorgen dat snel het juiste antwoord wordt gevonden op problemen met betrekking tot de correcte spelling. In dit boekje worden algemeen geldende regels geformuleerd en voor bijzondere problemen (zoals bastaardwoorden) wordt extra hulp geboden. Op die manier moet men niet langer gokken of om de haverklap naar een woordenboek grijpen. Voor de nieuwe editie is de tekst herzien en uitgebreid, onder meer met de nieuwe spellingregels die hier eenvoudiger geformuleerd en met meer voorbeelden geïllustreerd worden dan in het Groene Boekje.
Didactics of secundary education --- Nederlands --- spelling --- Didactics of Dutch --- Orthography --- taal --- spelling 2005 --- 485.1 --- Handboek/cursus --- 475.24 --- spellingsregels --- hoofdletters --- leestekens --- medeklinkers --- Nederlandse spelling --- Spelling --- Nederlands: spelling --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
The series publishes state-of-the-art work on core areas of linguistics across theoretical frameworks as well as studies that provide new insights by building bridges to neighbouring fields such as neuroscience and cognitive science. The series considers itself a forum for cutting-edge research based on solid empirical data on language in its various manifestations, including sign languages. It regards linguistic variation in its synchronic and diachronic dimensions as well as in its social contexts as important sources of insight for a better understanding of the design of linguistic systems and the ecology and evolution of language.
Consonants --- Nasality (Phonetics) --- Markedness (Linguistics) --- Nasal sounds (Phonetics) --- Nasalization (Phonetics) --- Sonorants (Phonetics) --- Marked member (Linguistics) --- Distinctive features (Linguistics) --- Consonants. --- Markedness (Linguistics). --- Nasality (Phonetics). --- Consonnes --- Marque (Linguistique) --- Nasalisation --- Universals (Linguistics) --- Language and languages --- Grammar, Comparative and general --- Universals --- Linguistic universals. --- Phonetics --- Linguistic universals --- Voice --- Generative grammar --- Linguistics --- Typology (Linguistics) --- Phonology --- Universaux (Linguistique) --- Universaliën. --- Nasalen [Fonetiek]. --- Consonnes. --- Universaux. --- Nasales [Phonétique]. --- Medeklinkers.
Choose an application
Et en de letterfabriek is een taalmethode voor het eerste leerjaar, die de kinderen de letters leert kennen. Dit gebeurt aan de hand van wekelijkse verhalen. De methode heeft niet alleen aandacht voor de motorische ontwikkeling van de leerlingen, maar biedt ook een aanbod aan hoekenwerk en differentiatie. Et en de letterfabriek is gebaseerd op de visie van De Taalbende.
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- schrijfmethodes --- leerboeken --- lager onderwijs --- Schrijven --- 475.24 --- 475.2 --- Lager onderwijs --- Nederlands --- schoolboeken --- schrijven --- Schrijven ; basisonderwijs ; leermiddelen --- schrift --- Aanvankelijk schrijven --- Nederlandse spelling, basisonderwijs, leermiddelen --- nederlandse spelling --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelling --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Letters --- Klinkers --- Medeklinkers --- Letter --- Klinker --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Consonant
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- #KVHB:Schrijven --- 1e leerjaar s.o. --- 485.1 --- Handboek/cursus --- Nederlands --- directe rede --- handboek --- klinkers --- leesteken --- lettergrepen --- medeklinkers --- spelling 1995 --- spelling --- tweeklanken --- werkwoorden --- Nederlands: spelling --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar s.o --- didactiek --- * 842 --- 485.13 --- Nederlands - spelling
Choose an application
#KVHB:Test-log-taal-lezen & schrijven-T --- #KVHB:Spellen --- moedertaal --- lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- spelling --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- klinkers --- leestekens --- lettergrepen --- medeklinkers --- meervoud --- trappen van vergelijking --- verkleinwoorden --- werkwoorden --- woordtekens --- 475.21 --- 485.1 --- Handboek/cursus --- moedertaal: spelling --- Nederlands: spelling --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Orthography --- kinderen
Choose an application
Spellingprobleem: moeilijke letters (q,x,c,y,th), moeilijke uitgangen.
Nederlands --- Spelling --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- spelling --- spellingproblemen --- logopedie --- therapiemateriaal --- remediëring --- 1e leerjaar l.o --- 2e leerjaar l.o --- 3e leerjaar l.o --- 475.24 --- 4e leerjaar l.o --- 5e leerjaar l.o --- 6e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- aai-ooi-oei --- combinaties van 3 of meer medeklinkers --- d-t --- eer-oor-eur --- ei-ij --- handboek --- klinkerdief --- kop- en staartstukken --- leenwoorden --- medeklinkercombinaties --- medeklinkers --- moeilijke letters --- moeilijke uitgangen --- moeilijke woorden --- tweetekenklanken --- verdubbelaar --- Spelling: handboek lagere school --- spelling: handboek lagere school --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Verkleinwoorden --- Meervoudsvorming --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Verkleinwoord
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|