Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Heel wat scholen hebben te kampen met onbetaalde schoolfacturen. Onbetaalde schoolfacturen zijn slechts een symptoom van vele onderliggende problemen, waarvan de oorzaken doorgaans rechtstreeks gelinkt zijn aan armoede. Gelukkig willen heel veel scholen de problematiek aanpakken, maar men weet niet altijd goed hoe eraan te beginnen. De vzw SOS Schulden op School begeleidt scholen in die oefening. Samen gaan we op zoek naar structurele oplossingen.Geen twee scholen zijn gelijk. Een kant-en-klare oplossing bestaat dus niet. Er zijn wel veel zaken die kunnen worden uitgeprobeerd om te zien wat werkt en wat niet. Een aantal tools kan men probleemloos in elke school toepassen. Maar daarbovenop zal men telkens nog een extra laag moeten aanbrengen. In dit boekje proberen we alvast wat inspiratie mee te geven, uitgelegd in vijf hoofdstukjes.Deze publicatie past in een reeks waarmee het GO! directeurs, leerkrachten, ouders en andere betrokkenen een helpende hand wil reiken. Op een overzichtelijke en bondige manier wordt weergegeven welk beleid een school zou kunnen of moeten voeren of opzetten rond een zorgwekkend thema.https://www.politeia.be/nl/publicaties/225066-omgaan+met+schulden+op+school+pakket+van+5
Social problems --- School management --- Studiekosten --- studeren --- armoede --- schuldenregeling --- Onderwijs --- Schuld (financiën) --- Financiële moeilijkheden --- Armoede --- Maximumfactuur
Choose an application
Wie de onderwijspolitiek, de opiniestukken en de leraarskamers volgt, heeft soms de indruk dat er nooit genoeg geld in onderwijs kan geïnvesteerd worden. Wat vandaag voldoende lijkt, is morgen ontoereikend. Want inmiddels stapelen de problemen zich op: lerarentekort, dalende onderwijskwaliteit, ongelijke kansen, dure leermiddelen, onvoldoende of verouderde infrastructuur, gebrek aan ondersteunend personeel ... Alle nieuwe uitdagingen en grote hervormingen daarbij gaan telkens gepaard met de vraag naar meer financiële middelen.Hoe verloopt het financieringsproces in onderwijs en waaraan worden de middelen besteed? Wie betaalt wat? In Vlaanderen kan je vrij vlot de middelenstromen onderscheiden: de overheid, de ouders zelf, bedrijven en ngo?s. In deze publicatie proberen we verschillende sporen aan bod te laten komen en laten we auteurs aan het woord die het financieringsbeleid in Vlaanderen onder de loep namen.https://www.politeia.be/nl/publicaties/365645-iedereen+telt
Onderwijsbeleid. --- Onderwijsfinanciering. --- 720 Onderwijs --- Onderwijs --- Financiering --- Financieel beleid --- Onderwijsbegroting --- Gelijke onderwijskansen --- Maximumfactuur --- Schoolmanagement --- Vlaanderen --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- financiering --- onderwijsfinanciering --- onderwijsbeleid
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|