Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
dr.
Downsyndroom --- 462.3 --- Kinderen --- Motorische ontwikkeling --- Syndroom van Down --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Downsyndroom. --- Kinderen. --- Motorische ontwikkeling. --- Syndroom van Down. --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen.
Choose an application
Meer dan gewoon is in de eerste plaats een praktische handleiding voor leerkrachten in het regulier basisonderwijs die een leerling met het downsyndroom begeleiden. Zij zijn de spil waar het allemaal om draait. Maar ook interessant voor ouders, orthopedagogen, intern begeleiders, ambulante begeleiders en onderwijsassistent.
Choose an application
The editors have skilfully blended the clinical expertise of more than 20 authors in the fields of medicine, psychology, dentistry, nursing and rehabilitation, an extensive literature review, individual grant-funded research of contributors, and a large data file compiled from interdisciplinary evaluations of individuals with Down syndrome.
Downsyndroom --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 462.3 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Down syndrome. --- Down's Syndrome. --- Klinische psychologie --- interactie en interventie --- interactie en interventie.
Choose an application
"Zintuigen en Motoriek" is een handig en gestructureerd werkboek dat ontstaan is uit praktijklessen met kinderen uit het Buitengewoon lager onderwijs (type2). Het bevat 15 volledig uitgewerkte themalessen waarbij je kinderen in contact brengt met zintuiglijke waarnemingen en zinvolle motorische bewegingen binnen een vertrouwde, veilige omkadering waar het welbevinden hoog is en het stressniveau laag. Dit boek bevat tevens een CD met duidelijke pictogrammen en al het nodige beeldmateriaal om de lessen op een vlotte manier te laten verlopen. Zowel de kinderen als de leerkrachten (begeleiders) ervaren deze activiteiten als leuk, leerrijk en een meerwaarde in de algemene ontwikkeling van de zintuiglijke en motorische vaardigheden van het kind.
Music --- Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- zomer --- kinderliederen (genre) --- 462.3 --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Motoriek --- autisme --- Thematisch werken --- Welbevinden --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Contains audio-visual material --- 471.46 --- 477.7 --- Zomer --- Kinderliederen (Liedjes) --- Muzikale opvoeding --- Children's songs
Choose an application
Boek 1: inleiding bij Kleine Stapjes; boek 2: het oefenplan van uw kind; boek 3: communicatie; boek 4: grove motoriek; boek 5: fijne motoriek; boek 6: receptieve taal; boek 7: persoonlijke en sociale vaardigheden; boek 8: overzicht van opeenvolgende ontwikkelingsstappen.
Orthopedagogics --- ontwikkeling van het kind --- ontwikkelingsstoornissen --- #PBIB:1999.4 --- psychomotoriek --- Down-syndroom --- Mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- 462.3 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- kinderen met een verstandelijke beperking --- Down syndroom --- communicatie --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- therapiemateriaal --- logopedie --- ergotherapie
Choose an application
#KVHB: Mentaal gehandicapten --- #KVHB: Orthopedagogie --- #KVHB: Spel --- gehandicapten --- mensen met een mentale beperking --- spel --- spelbegeleiding --- 462 --- 462.3 --- 622 --- Begeleiding(Coaching) --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Observatie --- Peer tutoring --- Sherborne, Veronica --- Spelen(Kinderspelen) --- Video-interactiebegeleiding (Videofeedback) --- 615.854 --- Kinderen met een handicap --- Methodiek --- Ontwikkeling --- Personen met een mentale handicap --- Speelgoed --- Spelbegeleiding --- Spelen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Gezelschapsspelen --- personen met een mentale beperking --- spelen --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- speltherapie --- zintuiglijk spel
Choose an application
Als er na de geboorte twijfels zijn over de conditie van het kind verdwijnen de gebruikelijke kraamgesprekken om plaats te maken voor angst en zorgen over de toekomst. De hechting tussen ouder en kind kan daardoor vertragen of zich anders ontwikkelen. Buitengewoon belicht in 10 stappen de uitdagingen waar ouders voor staan tijdens het opvoeden van hun kind met beperking. De weg tot en met de handicapdiagnose typeert zich als een periode van innerlijke spanning. Er wordt ingegaan op het nut en het gevaar van een diagnose en beredeneert waarom er in dit tijdperk een explosieve groei is aan diagnoses. Ouders komen onbewust voor de taak te staan om symbolisch afscheid te nemen van het gefantaseerde kind. Hierdoor komen zij terecht in een periode van rouw. Deze rouwperiode gaat over in een opbouwfase waarin ouders zich accommoderen aan de bijzondere gezinssituatie. Het boek beschrijft hoe ouders hun waarnemen en betekenisgeving vormen, hetgeen van belang is voor hun emotionele draagkracht. Naast mooie momenten tijdens de opvoeding worden ouders eveneens geconfronteerd met opvoedstress, frustraties of wederom een periode van rouw. Er wordt ingegaan op hoe ouders hier op verschillende manieren mee omgaan. Naast inzicht in conflictbronnen tussen ouders en schoolteams wordt de pathologisch symbiotische hechtingsrelatie tussen ouder en kind aandachtig onder de loep genomen. Dit boek geeft ouders er- en herkenning en is voor studenten en professionals binnen dit vakgebied onmisbare aanvullende vakkennis. Over de auteur: LOT STEENBERGHE – BLOKPOEL begeleidt vanaf 1998 cliënten met verschillende psychosociale problemen en zingevingsvragen. Daarnaast is zij actief als (conflict) coach binnen organisaties. Ze is zelf moeder van een ‘buitengewoon' kind.
#KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Orthopedagogie --- 460 --- 462.3 --- Gehandicapte kinderen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Orthopedagogie --- hechting (psychologie) --- Gehandicapten --- Hechting (gehechtheid) --- Orthopedagogiek --- Personen met een handicap --- 376 --- Hechting --- Kinderen met een handicap --- Opvoeding --- Verwerking --- 111745.jpg --- Gehandicapte kinderen ; opvoeding --- 376.4 --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- 376.4 Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- Ouders van gehandicapte kinderen. --- Orthopedagogics --- ouders-kind relatie --- kinderen met een beperking --- opvoeding --- orthopedagogiek --- opvoedingstips --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs --- Children with mental disabilities --- Family life education --- Parents of handicapped children --- Services for
Choose an application
Robin gaat met mama naar de kinderboerderij. Daar is een lief konijntje. Robin durft het konijntje niet op te pakken. Een jongen tilt het konijntje op en duwt het in Robins armen. De jongen ziet er een beetje anders uit dan andere jongens en hij praat en loopt ook anders. Hij heet Max en zorgt voor de dieren. Max lacht veel en heeft leuke plannetjes. Robin heeft met Max die middag veel plezier. Als Max vraagt : "Vriend?" weet Robin het wel : ja, ze worden vriendjes.
diversiteit --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- anders zijn --- emotionele opvoeding --- JB STAR --- dieren --- kinderboerderijen --- prentenboeken --- 462.3 --- 471.44 --- Anders zijn --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Anders zijn (jeugd) --- Anders zijn ; verhalen --- Gevoelens -gedrag --- 472.9 --- Anders zijn : basisonderwijs --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- diversiteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- RSV basisonderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?
Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé --- Gezondheidszorg --- Gehandicapten
Choose an application
Professor Feuerstein en zijn collega's zien de mens als modificeerbaar, open voor verandering. Zij verzetten zich tegen het passief-aanvaardende 'iemand accepteren zoals hij is', waardoor hij wordt veroordeeld tot afhankelijkheid. Met hun gerichte, intensieve aanpak hebben zij indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.
Downsyndroom. --- Intellectuele ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Schoolrijpheid. --- Mentaal gehandicapten. --- Kinderen. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Developmental psychology --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- Feuerstein, Reuven --- Cognition in children --- Socialization --- 462.3 --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- 376.3 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein --- Integratie --- Personen met een mentale handicap --- Sociale vaardigheden --- Cognitieve psychologie --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Integratie van personen met een handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 462 --- buitengewoon onderwijs --- mentaal gehandicapten --- sociale ontwikkeling --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Downsyndroom --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Sociale ontwikkeling --- Feuersteinmethode --- Afwijkend gedrag --- Opvoeding en onderwijs --- Ontwikkelingsproblemen --- Feuerstein, Georg --- 316.42 --- #gsdbP --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Cognitieve ontwikkeling --- #KVHB:Sociale ontwikkeling --- #KVHB:Gedragsverandering --- #KVHB:Leerpsychologie --- cognitieve stimulatie --- orthopedagogiek --- mensen met een mentale beperking --- cognitieve ontwikkeling --- Intellectuele ontwikkeling ; mentaal gehandicapten --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Kind met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Feuerstein methode --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Opvoeding --- Ontwikkelingsprobleem --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|