Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Kinderen met het syndroom van Down : motorische ontwikkeling en behandeling = Children with Down syndrome : motor development and intervention
Author:
ISBN: 9073038235 Year: 2000 Publisher: Amersfoort 's Heeren Loo Zorggroep


Book
Meer dan gewoon : passend onderwijs voor kinderen met het downsyndroom in de basisschool : een gids voor leerkrachten en ouders op zoek naar mogelijkheden voor geïntegreerd onderwijs aan kinderen met het downsyndroom.
Author:
ISBN: 9789077834251 Year: 2006 Publisher: Utrecht Agiel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan gewoon is in de eerste plaats een praktische handleiding voor leerkrachten in het regulier basisonderwijs die een leerling met het downsyndroom begeleiden. Zij zijn de spil waar het allemaal om draait. Maar ook interessant voor ouders, orthopedagogen, intern begeleiders, ambulante begeleiders en onderwijsassistent.


Book
Clinical perspectives in the management of Down syndrome
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 038796987X 354096987X 1461396468 1461396441 Year: 1990 Publisher: New York Berlin : Springer-Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The editors have skilfully blended the clinical expertise of more than 20 authors in the fields of medicine, psychology, dentistry, nursing and rehabilitation, an extensive literature review, individual grant-funded research of contributors, and a large data file compiled from interdisciplinary evaluations of individuals with Down syndrome.


Multi
De zomer van Kapitein Winokio : 25 zomerliedjes en -versjes
Author:
ISBN: 9789490378240 Year: 2013 Publisher: Schelle Kapitein Winokio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Zintuigen en Motoriek" is een handig en gestructureerd werkboek dat ontstaan is uit praktijklessen met kinderen uit het Buitengewoon lager onderwijs (type2). Het bevat 15 volledig uitgewerkte themalessen waarbij je kinderen in contact brengt met zintuiglijke waarnemingen en zinvolle motorische bewegingen binnen een vertrouwde, veilige omkadering waar het welbevinden hoog is en het stressniveau laag. Dit boek bevat tevens een CD met duidelijke pictogrammen en al het nodige beeldmateriaal om de lessen op een vlotte manier te laten verlopen. Zowel de kinderen als de leerkrachten (begeleiders) ervaren deze activiteiten als leuk, leerrijk en een meerwaarde in de algemene ontwikkeling van de zintuiglijke en motorische vaardigheden van het kind.


Book
Kleine stapjes : een early intervention programma ('vroeghulp') voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand
Authors: ---
ISBN: 9075704070 9075704011 907570402X 9075704038 9075704046 9075704054 9075704062 9075704089 9075704097 Year: 2002 Publisher: Amersfoort V & V Produkties

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Boek 1: inleiding bij Kleine Stapjes; boek 2: het oefenplan van uw kind; boek 3: communicatie; boek 4: grove motoriek; boek 5: fijne motoriek; boek 6: receptieve taal; boek 7: persoonlijke en sociale vaardigheden; boek 8: overzicht van opeenvolgende ontwikkelingsstappen.


Book
Buitengewoon : het opvoedproces van een kind met een handicap
Authors: ---
ISBN: 9789033483905 Year: 2011 Publisher: Leuven Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er na de geboorte twijfels zijn over de conditie van het kind verdwijnen de gebruikelijke kraamgesprekken om plaats te maken voor angst en zorgen over de toekomst. De hechting tussen ouder en kind kan daardoor vertragen of zich anders ontwikkelen. Buitengewoon belicht in 10 stappen de uitdagingen waar ouders voor staan tijdens het opvoeden van hun kind met beperking. De weg tot en met de handicapdiagnose typeert zich als een periode van innerlijke spanning. Er wordt ingegaan op het nut en het gevaar van een diagnose en beredeneert waarom er in dit tijdperk een explosieve groei is aan diagnoses. Ouders komen onbewust voor de taak te staan om symbolisch afscheid te nemen van het gefantaseerde kind. Hierdoor komen zij terecht in een periode van rouw. Deze rouwperiode gaat over in een opbouwfase waarin ouders zich accommoderen aan de bijzondere gezinssituatie. Het boek beschrijft hoe ouders hun waarnemen en betekenisgeving vormen, hetgeen van belang is voor hun emotionele draagkracht. Naast mooie momenten tijdens de opvoeding worden ouders eveneens geconfronteerd met opvoedstress, frustraties of wederom een periode van rouw. Er wordt ingegaan op hoe ouders hier op verschillende manieren mee omgaan. Naast inzicht in conflictbronnen tussen ouders en schoolteams wordt de pathologisch symbiotische hechtingsrelatie tussen ouder en kind aandachtig onder de loep genomen. Dit boek geeft ouders er- en herkenning en is voor studenten en professionals binnen dit vakgebied onmisbare aanvullende vakkennis. Over de auteur: LOT STEENBERGHE – BLOKPOEL begeleidt vanaf 1998 cliënten met verschillende psychosociale problemen en zingevingsvragen. Daarnaast is zij actief als (conflict) coach binnen organisaties. Ze is zelf moeder van een ‘buitengewoon' kind.


Book
Anders zijn : waarom kan Max niet fluiten?
Authors: ---
ISBN: 9057881586 9789057881589 Year: 2006 Publisher: Amersfoort Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Robin gaat met mama naar de kinderboerderij. Daar is een lief konijntje. Robin durft het konijntje niet op te pakken. Een jongen tilt het konijntje op en duwt het in Robins armen. De jongen ziet er een beetje anders uit dan andere jongens en hij praat en loopt ook anders. Hij heet Max en zorgt voor de dieren. Max lacht veel en heeft leuke plannetjes. Robin heeft met Max die middag veel plezier. Als Max vraagt : "Vriend?" weet Robin het wel : ja, ze worden vriendjes.


Book
De zorg voor kinderen met Downsyndroom : een gids voor hulpverleners, opvoeders en ouders
Authors: ---
ISBN: 9033439972 Year: 1999 Publisher: Leuven/Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?

Keywords

Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé --- Gezondheidszorg --- Gehandicapten


Book
Laat me niet zoals ik ben : een baanbrekende methode om de cognitieve en sociale ontwikkeling te stimuleren
Authors: --- ---
ISBN: 906069886X Year: 1993 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professor Feuerstein en zijn collega's zien de mens als modificeerbaar, open voor verandering. Zij verzetten zich tegen het passief-aanvaardende 'iemand accepteren zoals hij is', waardoor hij wordt veroordeeld tot afhankelijkheid. Met hun gerichte, intensieve aanpak hebben zij indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.

Keywords

Downsyndroom. --- Intellectuele ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Schoolrijpheid. --- Mentaal gehandicapten. --- Kinderen. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Developmental psychology --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- Feuerstein, Reuven --- Cognition in children --- Socialization --- 462.3 --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- 376.3 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein --- Integratie --- Personen met een mentale handicap --- Sociale vaardigheden --- Cognitieve psychologie --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Integratie van personen met een handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 462 --- buitengewoon onderwijs --- mentaal gehandicapten --- sociale ontwikkeling --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Downsyndroom --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Sociale ontwikkeling --- Feuersteinmethode --- Afwijkend gedrag --- Opvoeding en onderwijs --- Ontwikkelingsproblemen --- Feuerstein, Georg --- 316.42 --- #gsdbP --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Cognitieve ontwikkeling --- #KVHB:Sociale ontwikkeling --- #KVHB:Gedragsverandering --- #KVHB:Leerpsychologie --- cognitieve stimulatie --- orthopedagogiek --- mensen met een mentale beperking --- cognitieve ontwikkeling --- Intellectuele ontwikkeling ; mentaal gehandicapten --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Kind met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Feuerstein methode --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Opvoeding --- Ontwikkelingsprobleem --- Onderwijs

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by