Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Massacommunicatie --- 659.3 --- Massamedia (media) --- 654.19 --- 316.772.44 --- 316.772.44 Massacommunicatie--(communicatiesociologie) --- Massacommunicatie--(communicatiesociologie) --- Mass communications --- massacommunicatie
Choose an application
televisiekritiek --- Journalism --- Mass communications --- Cultuursociologie --- Massamedia (media) --- #A9901A --- Pers --- Pierre Bourdieu ; vertaling Rokus Hofstede --- Televisie --- kunst --- cultuurfilosofie --- twintigste eeuw --- televisie --- pers --- journalistiek --- kijkcijfers --- 791.46 --- 095 --- massamedia --- sociologie --- 384 --- 301
Choose an application
In het boek geven de auteurs dé 10 kenmerken van de WIFI-generatie, geïllustreerd met vele interviews. De WIFI-generatie zijn de jongeren (vanaf 10 jaar) die opgroeien in een online-omgeving. Ze hebben altijd en overal toegang tot online informatie. Deze toegang onttrekt zich aan het toezicht van ouders, opvoeders en docenten. De auteurs benadrukken het toenemend belang van media-educatie en mediawijsheid. Ze bieden praktische handvatten voor ouders, onderwijs, overheid, media en bedrijfsleven.
193 Kinderrechten en Media --- cyberpesten --- gamen --- intenet --- internetopvoeding --- jongeren --- 433.5 --- auteursrechten --- internet --- media --- opvoeding --- privacy --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Massamedia (media) --- Pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Mobiel internet --- Mediaopvoeding --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
voorlichtingskunde --- amnioscopie --- didactische processen --- Advertising. Public relations --- communicatie --- Groupes Groepen --- Communication Communicatie --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Communication de masse Massacommunicatie --- Management Management --- Relations humaines Menselijke relaties --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Reclame. Public relations --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Massamedia (media) --- Voorlichting(-skunde)
Choose an application
Dit handboek focust op de normatieve ethiek, dit wil zeggen dat er op zoek gegaan wordt naar de morele basisprincipes die bepalen wat goed en wat kwaad is. Deze morele basisprincipes worden dan getoetst aan het functioneren van de media. Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van die morele basisprincipes. In dit handboek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.) als gesproken media (radio, televisie, film, enz.), als nieuwe media (internet, interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.
Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- 179.1 --- 316.77 --- #KVHA:Ethiek --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- 092 --- 305.8 --- beroepsethiek --- media --- media-ethiek --- vrije meningsuiting --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Massamedia (media) --- Ethiek van de pers --- Communicatiesociologie --- Journalistiek - Pers --- Communicatie --- 316.77 Communicatiesociologie --- 179.1 Ethiek van de pers
Choose an application
63 p.
Mass communications --- Sociology of culture --- #SBIB:309H1016 --- 905.2 --- cultuursociologie --- imago --- populaire cultuur --- 316.7 --- beroemdheden --- massacommunicatie --- massamedia --- Massamedia (media) --- Pers --- Televisie --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, cultuursociologie --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Populaire cultuur --- Cultuurstudies --- Cultuursociologie --- Cultuurstudie
Choose an application
Jongeren hebben zich in een mum van tijd het sms’en en het chatten op internet eigengemaakt. Zij zijn de ervaringsdeskundigen bij uitstek, de echte experts in de ‘Short Messages Service’-vaardigheden.In ‘Messages’ staat de cultuur van sms’en en chatten van jongeren centraal. Wat is hun beleving van dit moderne medium?Uit het interview ‘Jongeren over intimiteit, sms’en en chatten’ blijkt dat jongeren door te sms’en en te chatten sneller iemand kunnen leren kennen en dat zij in geen tijd de meest intieme vragen aan elkaar durven stellen. Jongeren beschouwen sms’en en chatten als een spelend aftasten van het leven, als een uitzoeken van wat kan en wat niet kan.In het artikel ‘Praten uit het donker’ geeft Marc De Kesel, filosoof, een reflectie op de communicatiecultuur van jongeren. ‘Jongeren communiceren vanuit een fictief (virtueel) punt, van achter een masker met de wereld’, aldus Marc De Kesel. ‘Die positie laat hem toe de zotste dingen te zeggen en te doen. Maar die positie kan ook ondraaglijke pijn veroorzaken als het masker afgerukt wordt of als hij aan het masker verslaafd geraakt. Het is daarvoor dat volwassenen bij jongeren vrezen.’Het heeft echter weinig zin om ons uit angst tegen het medium (sms’en en chatten) te keren. Het komt erop aan om het in cultuur te brengen. En naarmate dat lukt, zijn wij meer in staat om anderen als mensen te ontmoeten.
Communicatiehulpmiddelen. --- Jeugd en cultuur. --- Jeugdcultuur. --- SMS. --- jongerencultuur --- chatten --- Age group sociology --- SMS (short message service) --- Mass communications --- Jongerencultuur --- SMS --- Chatten --- 308.4 --- jeugd --- jeugdcultuur --- sms'en --- 528.51 --- communicatie --- jeugdigen --- virtuele relaties --- cultuur --- messag.jpg --- sociale groepen - jeugd --- Raadplegen en gebruiken van internet --- 007 --- 008 --- 362.8 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Massamedia (media) --- Sms --- Jongere
Choose an application
Dit boek geeft een totaalbeeld van de massamedia met alle elementen : public relaton, propaganda, reclame, voorlichting, berichtgeving, beleidsaspecten, functies, effecten, boodschappen, vormen, communicatoren, participanten, enz.
communicatietheorieën --- massacommunicatie --- Mass communications --- media --- communicatie, extern --- communicatie, intern --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Massamedia --- Effecten --- Communicatiebeleid --- Nieuwe media --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Academic collection --- #SBIB:309H022 --- #SBIB:309H1000 --- 659.1 --- 800 --- Media --- Massamedia (media) --- Media: algemene en theoretische werken --- France. Armee.. Legion etrangere. 2e Regiment etranger de parachutistes --- -Biography --- Effect --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
#C9205 --- 095 --- sociologie --- televisie --- Massamedia-televisie --- Sociologie --- massamedia --- Televisie --- televisiekritiek --- Massamedia (media) --- Vrijetijdssociologie --- #KVHB:Televisie --- #KVHB:Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Maatschappijkritiek --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H1022 --- #SBIB:AGGR --- #KVHB:Marketing --- #GGSB: Sociale wet. essays --- Populaire cultuur algemeen --- Mediaboodschappen met een amusementsfunctie en/of esthetische functie --- Mass communications --- Sociology of culture --- Mass media --- Influence --- United States --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Sociale wet. essays --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|