Listing 1 - 10 of 976 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In ons dagelijks leven vindt een voortdurende confrontatie met massamedia plaats. We hebben te maken met een steeds groeiende verscheidenheid aan media-uitingen. Naast de traditionele media zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom van boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie. Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van massacommunicatie in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over massacommunicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends in de massacommunicatie en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over massacommunicatie. Dit handboek is bestemd voor de beroepspraktijk en het hoger onderwijs. Het is vlot geschreven met duidelijke voorbeelden uit de praktijk. De auteur biedt verschillende perspectieven, waardoor hij de lezer stimuleert zelf een mening te vormen. Deze derde gewijzigde druk is geheel geactualiseerd. Bij het boek hoort de website www.demedia-explosie.nl, waarop aanvullend materiaal te vinden is.
Choose an application
In de derde editie van De media-explosie wordt meer aandacht besteed aan issuemanagement. De omgang met issues in theorie en praktijk staat in deze editie centraal. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de vermeende negatieve rol van de media bij de opkomst van Pim Fortuyn en de neergang van het kabinet Paars II . De naweeën van 11 september worden in deze derde druk in kaart gebracht. In dit boek staat de menselijke omgang met die media-explosie centraal. Daarbij gaat het niet om de technologie en de informatiekunde, maar om de massacommunicatie. Hoe gaan de media om met politieke, economische en culturele trends? Welke trends en issues komen in de (massa)media naar voren? Hoe ontwikkelen de media zich als communicatiemiddel? En hoe beïnvloedt dat ons alledaagse bestaan? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie. Resultaat is een heldere inleiding in de massacommunicatie die de basisbeginselen aanreikt voor de analyse van het hedendaagse medialandschap. De gedegen vakkennis en betrokken schrijfstijl van de auteur maken dit boek bij uitstek geschikt als eerste kennismaking met het onderwerp.
Choose an application
Choose an application
overheidscommunicatie --- Mass communications --- Massacommunicatie
Choose an application
Choose an application
Media scholarship has responded to a rapidly evolving media environment that has challenged existing theories and methods while also giving rise to new theoretical and methodological approaches. This volume explores the state of contemporary media research. Focusing on Intellectual Foundations, Theoretical Perspectives, Methodological Approaches, Context, and Contemporary Issues, this volume is a valuable resource for media scholars and students.
Choose an application
Choose an application
Massamedia --- Massacommunicatie --- Media
Choose an application
Media --- Massacommunicatie --- Marketing --- Crossmedia
Listing 1 - 10 of 976 | << page >> |
Sort by
|