Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Mindfulness is een levenswijze die gericht is op bevrijding van lijden en ervaren van geluk. Het kan een ondersteuning zijn bij het coachen, waarbij de cliënt zijn/haar persoonlijke proces in het licht van deze wijsheid plaatst. Beschrijving van het coachtraject, met voorbeelden, tips en oefeningen.
Mindfulness --- Coaching --- 366.41 --- mindfulness --- management --- Management-Leidinggeven --- Mindfulness Mindfulness --- Coaching Coaching --- E-books --- Management --- Kind
Choose an application
'Psychologische verschijnselen in coaching' koppelt coaching aan het werkterrein dat er het meest mee verwant is: de psychologie. Het boek behandelt een aantal veelvoorkomende psychologische verschijnselen die zich in coaching voordoen. Elk verschijnsel wordt toegelicht en de relevantie ervan voor coaching verduidelijkt. Zoals gebruikelijk in coaching is de praktijk het startpunt en het eindpunt. Je leert met dit praktische boek om psychologische processen in coaching te herkennen en ermee om te gaan op een manier die je werk ondersteunt. Zo kun je beter inspelen op verschillende (lastige) situaties die je in het begeleidingsproces kunt tegenkomen.
366.41 --- coaching --- psychologie --- coachen --- Management-Leidinggeven --- Coaching ; management --- E-books
Choose an application
Dit boek biedt een basis voor verdere ontwikkeling als coach. De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen. Het sturen en stimuleren van leren vraagt om deskundigheid en zorgvuldigheid. Aan de hand van een model worden de zes fasen van het coachingsproces beschreven: contract, onderzoek, doelen formuleren, acties formuleren, uitvoeren en evalueren en afsluiten. Het model structureert dit proces en geeft houvast bij het methodisch werken. Voordat zij de fasen van het model nader uitwerken, beschrijven de auteurs de relatie coach-coachee. Deze is een van de belangrijke succesfactoren voor een geslaagd coachingstraject. Ook wordt aandacht besteed aan hoe de coach kan omgaan met feedback, confrontatie en weerstand en aan hoe de coach zijn handelen kan verantwoorden. Leren coachen is bestemd voor mensen die zich de methodiek van het coachen eigen willen maken: leidinggevenden, personeelsmanagers, opleiders en mensen die collega's (in mensgerichte beroepen) willen coachen. Het boek is ook geschikt voor externe coaches en kan eveneens worden gebruikt in studies en opleidingen.
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- Personeelsmanagement --- Coaching --- E-books --- 366.41 --- Management-Leidinggeven
Choose an application
Ontwikkelingsgericht coachen heeft een methodische consistentie en filosofische fundering. In dit handboek worden twee kerncompetenties uitgewerkt: het samenwerkingsmodel gebaseerd op de dans van volgen en leiden en het structureren van welgevormde ontwikkeling middels het Vorkmodel. Dit model is de methodische kapstok bij uitstek om de zingeving en maatschappelijke relevantie van coaching te verankeren in de praktijk.
366.41 --- coaching --- teamontwikkeling --- Management-Leidinggeven --- PXL-Education 2015 --- gedragspsychologie --- identiteitsontwikkeling --- coachen --- samenwerkingsmodellen --- maatschappijontwikkeling --- 331.124 --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching
Choose an application
Civilisation --- AA / International- internationaal --- 331.061 --- 65.012.4 --- Economische vooruitzichten. --- management - leidinggeven --- Business forecasting --- Forecasting --- Economic forecasting --- Strategic planning --- Software --- Methodology --- Economische vooruitzichten --- Forecasting - Software --- Forecasting - Methodology
Choose an application
Wanneer een leidinggevende of externe coach ervoor kiest om een team ontwikkelingsgericht te coachen, stellen we de methodiek van de ontwikkelcirkel voor. De ontwikkelcirkel is een regelmatig terugkerend kringgesprek waarin de teamidentiteit opgebouwd wordt. Het team wordt gesitueerd in het leven van alle individuen én in de ontwikkeling van het geheel waartoe het behoort. Door deze situering wordt samenwerken weer samenleven.
management --- Coaching Coaching --- Equipe Team --- Relations humaines Menselijke relaties --- 366.41 --- coaching --- teamontwikkeling --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Management-Leidinggeven --- Persoonlijkheidsleer --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Veranderingsproces --- Methodiek --- Teamwerk --- Coaching
Choose an application
366.41 --- leidinggeven --- professionalisering --- veranderingsmanagement --- professionele leergemeenschap --- 458.1 --- Management-Leidinggeven --- Leraren --- Teamwerk --- Onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijsbeleid --- Professionalisering --- Leraar --- Leiderschap --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Management leidinggeven leiderschap coachen cultuur gedrag samenwerken --- Attachment behavior --- Leadership --- Behavior, Attachment --- Developmental psychology --- Love --- Transitional objects (Psychology) --- Ability --- Command of troops --- Followership
Choose an application
Het lijkt wel of managers vooral bezig zijn met het zo efficiënt mogelijk zaken doen. Vergaderingen worden strak gepland, productietijden moeten omlaag, en e-mails moeten per ommegaande worden beantwoord. Terwijl uit onderzoek blijkt dat we ons soms moeten vervelen, zelfs een beetje verward of onzeker moeten zijn om tot de beste resultaten te kunnen komen.In Een goede manager zaait verwarring laten Brafman en Pollack zien hoe belangrijk een beetje chaos is binnen elke organisatie. Een goede manager zoekt dit actief op, door bijvoorbeeld een vergadering te houden zonder agendapunten, personeelsleden uit alle lagen van het bedrijf aan een tafel te zetten of door even niet te focussen op meetbare resultaten. Zo ontstaat ruimte voor serendipiteit en kan een flow van nieuwe ideeën op gang komen, waaruit weer nieuwe mogelijkheden ontstaan. Dat dit echt voor elke organisatie geldt, blijkt uit hoe de auteurs het superefficiënte Amerikaanse leger hielpen een betere organisatie te worden door beperkte chaos te omarmen.Dit boek staat vol praktische adviezen en interessante voorbeelden, bedoeld voor de toekomstige verwarringzaaier. Weten hoe je chaos in je voordeel kunt laten werken, zorgt niet alleen voor een beter inzicht in organisaties, maar ook dat je niet van slag raakt als de chaos zich aandient. Met alle revolutionaire veranderingen van dien.Bron : http://www.mavenpublishing.nl
Organization theory --- Chaos --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Veranderingsmanagement --- Management --- 65.014 --- 65.012.4 --- 658.3 --- bedrijfsstructuur - bedrijfshiërarchie - structuur van organisaties --- management - leidinggeven --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- Leiderschap --- bedrijfsbeleid
Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|