Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
enneagram --- bedrijfscommunicatie --- Business management --- management --- organisatiepsychologie --- sociale marketing --- personeelsmanagement --- Beroepsopleidingen --- Comportement --- Dynamique de groupe --- Formations professionnelles --- Gedragswetenschap --- Groepsdynamica --- Enneagram --- Management --- Persoonlijkheidsleer --- Typologie --- psychologie --- Management : sociale vaardigheden --- 65.012 --- 37.03 --- Persoonlijkheidsleer. --- psychologie. --- Enneagram. --- Management. --- Psychologie.
Choose an application
leidinggeven --- sociale vaardigheden --- Sociology of work --- Business policy --- Social psychology --- Aptitude au commandement --- Art de commander --- Chef [Fonctions de ] --- Commandement [Aptitude au ] --- Commandement [Art du ] --- Direction (Commandement) --- Leadership --- Leiderschap --- Leiding --- Leidinggeven --- Management : kwaliteit --- Management : sociale vaardigheden --- Arbeid : kwaliteitsbeheersing --- 65.012.4 --- Executives --- Time management --- Training of
Choose an application
De serie 'Hoe formuleer ik het?' is bedoeld voor een breed publiek, dat effectiever wil leren communiceren met behulp van gedetailleerd omschreven voorvallen op het werk. In deze uitgave worden drie voorvallen met zeurende of klagende mensen uitgewerkt. Zowel voor geschillen met klanten als collega's worden de meest voorkomende reacties en mogelijke communicatietechnieken gegeven met enkele voor- en nadelen. De nadruk ligt op het feitelijk weergeven van de situatie en de eigen wensen. Geen interpretaties en helder communiceren zodat geen misverstanden kunnen ontstaan. De auteur is mede-eigenaar van een bedrijf waar zij workshops percussie, zang en beweging geeft. De helder omschreven reacties met hun voor en nadelen zijn beperkt tot de beschreven situaties.
Communicatie. --- Conflicthantering. --- Klachtenregeling. --- Pesten --- Werknemers. --- Mass communications --- Social psychology --- Communicatie ; organisaties --- Conflicthantering --- Klachtenregeling --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Formuleren --- communicatie --- probleemgedrag --- probleemgesprek --- 007 communicatie --- 159.9 psychologie --- 316.62 sociaal gedrag --- 316.47 sociale relaties --- *843 --- 65.012 --- Management : sociale vaardigheden --- Management --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Communicatie --- Communicatiepsychologie
Choose an application
'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk
Management. --- Managementtechnieken. --- Managementvaardigheden. --- management --- Organization theory --- Personnel management --- managementvaardigheden --- 658 --- 366.4 --- bemiddelen --- mentor --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- bedrijfsleiding, management --- Management --- Management : sociale vaardigheden --- 65.01 --- 098 Bedrijfskunde --- Management Management --- Managers Managers --- Médiation Bemiddeling --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:35H2102 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: mensen --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- Vaardigheden --- Handboeken --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Voor hbo'ers en academici zijn communicatieve en sociale vaardigheden van groot belang. Werkgevers blijken deze voor leidinggevenden vaak belangrijker te vinden dan studieresultaten, werkervaring en vakinhoudelijke kennis. Besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, het geven van een presentatie, onderhandelen, omgaan met culturele verschillen en samenwerking: in Sociale vaardigheden voor leidinggevenden komen al deze vaardigheden uitgebreid aan de orde. In ieder hoofdstuk wordt een van de zeven specifieke vaardigheden besproken, waarbij de auteur steeds theorieën uit de sociale psychologie combineert met aanwijzingen voor de praktijk. Hij wijst op veelgemaakte fouten, doet suggesties om deze fouten te voorkomen en geeft bij iedere vaardigheid een lijst van aandachtspunten. Verder zijn bij ieder hoofdstuk oefeningen opgenomen waarmee de lezer de stof in praktijk kan brengen. Het hoofdstuk 'omgaan met culturele diversiteit', een zeer actueel thema in de hedendaagse multiculturele onderneming, neemt een speciale plaats in. Tot slot beschrijft Van Oudenhoven een voorbeeldopzet voor een practicum sociale vaardigheden, waarbij alle organisatorische en didactische aspecten ter sprake komen. Dit boek is bestemd voor iedereen die een leidinggevende functie ambieert of zijn vaardigheden op dit gebied wil verbeteren. Verkorte Inhoudsopgave : 1. Samenwerking 2. Besluitvorming 3. Conflicthantering 4. Voorzitten 5. Onderhandelen 6. Presentaties 7. Omgaan met culturele diversiteit 8. Beschrijving van een practicum sociale vaardigheden
Sociale vaardigheden. --- Business management --- management --- sociale vaardigheden --- leidinggeven --- mondelinge communicatie --- presenteren --- Social psychology --- culturele diversiteit --- Business policy --- vergaderen --- conflicthantering --- Sociale vaardigheden --- Management --- Leidinggeven --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- 331.6 --- 658.011 --- OF 1 2015-2016 --- 005.57 --- 305.9 --- 316.77 --- 658.3 --- besluitvorming --- communicatie --- diversiteit --- leiding geven --- onderhandelen --- presentaties --- sociale psychologie --- sociale vaardigheidstraining --- 65.012.4 --- Management : sociale vaardigheden --- S2006566.JPG --- managers --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Bedrijfsbeleid --- OO Inleiding tot de psychologie --- Communicatie --- Overige onderwerpen uit de sociale psychologie --- communicatieleer --- Menselijke betrekkingen in de onderneming --- 007 --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Conflicthantering --- Onderhandelen --- Vergaderen --- Besluitvorming --- Teamwerk --- 005.5 --- Leiderschap --- Onderhandeling
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|