Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Werken met het enneagram : naar persoonlijk meesterschap en sociale intelligentie
Authors: ---
ISBN: 905594176X 9020941550 Year: 2000 Publisher: Tielt Schiedam Lannoo Scriptum Management


Book
Sociale vaardigheden voor managers & leidinggevenden. Investeren in : communicatie, inzet personeel, besturingskunde
Author:
ISBN: 9024412668 Year: 1992 Volume: vol *17 Publisher: Baarn Uitgeverij H. Nelissen


Book
Lastpakken : hoe ga je ermee om ?
Author:
ISBN: 901300797X Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie 'Hoe formuleer ik het?' is bedoeld voor een breed publiek, dat effectiever wil leren communiceren met behulp van gedetailleerd omschreven voorvallen op het werk. In deze uitgave worden drie voorvallen met zeurende of klagende mensen uitgewerkt. Zowel voor geschillen met klanten als collega's worden de meest voorkomende reacties en mogelijke communicatietechnieken gegeven met enkele voor- en nadelen. De nadruk ligt op het feitelijk weergeven van de situatie en de eigen wensen. Geen interpretaties en helder communiceren zodat geen misverstanden kunnen ontstaan. De auteur is mede-eigenaar van een bedrijf waar zij workshops percussie, zang en beweging geeft. De helder omschreven reacties met hun voor en nadelen zijn beperkt tot de beschreven situaties.


Book
Handboek managementvaardigheden - Derde editie
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9039520135 9789039520130 Year: 2003 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk


Book
Sociale vaardigheden voor leidinggevenden
Author:
ISBN: 9789046900154 9046900150 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor hbo'ers en academici zijn communicatieve en sociale vaardigheden van groot belang. Werkgevers blijken deze voor leidinggevenden vaak belangrijker te vinden dan studieresultaten, werkervaring en vakinhoudelijke kennis. Besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, het geven van een presentatie, onderhandelen, omgaan met culturele verschillen en samenwerking: in Sociale vaardigheden voor leidinggevenden komen al deze vaardigheden uitgebreid aan de orde. In ieder hoofdstuk wordt een van de zeven specifieke vaardigheden besproken, waarbij de auteur steeds theorieën uit de sociale psychologie combineert met aanwijzingen voor de praktijk. Hij wijst op veelgemaakte fouten, doet suggesties om deze fouten te voorkomen en geeft bij iedere vaardigheid een lijst van aandachtspunten. Verder zijn bij ieder hoofdstuk oefeningen opgenomen waarmee de lezer de stof in praktijk kan brengen. Het hoofdstuk 'omgaan met culturele diversiteit', een zeer actueel thema in de hedendaagse multiculturele onderneming, neemt een speciale plaats in. Tot slot beschrijft Van Oudenhoven een voorbeeldopzet voor een practicum sociale vaardigheden, waarbij alle organisatorische en didactische aspecten ter sprake komen. Dit boek is bestemd voor iedereen die een leidinggevende functie ambieert of zijn vaardigheden op dit gebied wil verbeteren. Verkorte Inhoudsopgave : 1. Samenwerking 2. Besluitvorming 3. Conflicthantering 4. Voorzitten 5. Onderhandelen 6. Presentaties 7. Omgaan met culturele diversiteit 8. Beschrijving van een practicum sociale vaardigheden


Book
Iedereen baas ! : over samenwerken met vier generaties
Author:
ISBN: 9789401416832 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be

Listing 1 - 6 of 6
Sort by