Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Storm in de media
Author:
Year: 2009 Publisher: Amsterdam Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The sociology of news
Author:
ISBN: 9780393912876 Year: 2011 Publisher: New York, N.Y. Norton

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fuck de media, red de pers
Author:
ISBN: 9789462673694 9462673691 Year: 2022 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds de totale overrompeling door de sociale media ligt wat ooit de vierde macht was aan het infuus. Het mediacircus is in handen van enkelen die hun profijt laten primeren. Dit boek is een J'accuse en eindigt met een dringende oproep: er is actie nodig om onafhankelijke, kritische en diverse journalistiek te beschermen.


Book
Sauver les médias : capitalisme, financement participatif et démocratie
Author:
ISBN: 9782021219555 2021219550 Year: 2015 Publisher: Paris: Seuil,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les médias sont en crise. Pas seulement la presse écrite, dont les soubresauts font chaque jour l'actualité, mais toute la chaîne de production de l'information. Journaux, radios, télévisions, pure players sont tous à la recherche d'un nouveau modèle économique. Ce livre, qui repose sur une étude approfondie du fonctionnement des médias en Europe et aux États-Unis, propose de créer un statut de "société de presse à but non lucratif" sur le modèle des grandes universités internationales, conciliant activité commerciale et non-lucrativité. Ce modèle permet d'une part de sécuriser le financement des acteurs médiatiques, d'autre part d'encadrer le pouvoir des actionnaires par des statuts contraignants. Il offre une place nouvelle aux sociétés de lecteurs et de rédacteurs, et un cadre juridique favorable au développement du crowdfunding. Il en va de notre démocratie : oeuvrer pour des médias indépendants de leurs actionnaires, des annonceurs et des pouvoirs publics, mais dépendants de leurs lecteurs. En d'autres termes, il s'agit d'inventer un modèle économique adapté à la révolution numérique et aux enjeux du XXIe siècle


Book
Van forum tot supermarkt? : consumenten en burgers in de informatiesamenleving
Authors: ---
ISBN: 9033440393 Year: 1998 Publisher: Leuven : Acco,


Book
Media, democratie en identiteit : de rol van media in een democratische samenleving
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038225623 Year: 2016 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze tijden van globalisering en mediatisering ervaren we de samenleving in al haar culturele diversiteit hoofdzakelijk en soms uitsluitend via media. Deze spelen dan ook een cruciale rol in de manier waarop wij de ons omringende werkelijkheid trachten te begrijpen. Vanuit een kritische wetenschappelijke houding ten aanzien van actuele maatschappelijke kwesties en debatten reflecteert Media, democratie en identiteit over de rol en relevantie van media in een democratische samenleving. Dit boek brengt theoretische essays en empirische studies samen. De bijdragen gaan in op vragen omtrent media in een context van institutionele politiek en beleid, op de relatie tussen media en de constructie van collectieve en individuele identiteiten, en op andere vraagstukken met betrekking tot macht en de publieke sfeer. Media, democratie en identiteit is een verzameling essays die de neerslag vormt van onderzoek binnen het Centre for Cinema and Media Studies (CIMS), een onderzoeksgroep van de Univ ...


Book
Media en innovatie in een veranderende samenleving: uitdagingen voor de Vlaamse mediasector
Authors: ---
ISBN: 9789461172280 9461172281 9789461172563 Year: 2021 Publisher: Brussel Academic & Scientific publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze media staan vandaag voor gigantische uitdagingen. Businessmodellen worden grondig door elkaar geschud, mediagebruik verschuift van klassieke mediakanalen richting online en mobiel, en lokale mediamerken nemen het steeds meer op tegen internationale spelers zoals Netflix, Facebook of YouTube. Waar we onze favoriete fictiereeksen kijken, welke persoonlijke data we delen met anderen, waar we betrouwbaar nieuws halen en wie beweert geloofwaardig nieuws te brengen: allen zijn ze het laatste decennium aan grote verandering onderhevig. Tegelijkertijd wordt onze samenleving complexer en geconfronteerd met polarisering en de uitholling van het democratisch debat, uitdagingen op het vlak van inclusie en diversiteit, en de blijvende bestendiging van maatschappelijke ongelijkheid.Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel 'Media in een samenleving in transitie', een onderzoekssamenwerking tussen VRT, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen deze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap. https://www.aspeditions.be/nl-be/book/media-en-innovatie-in-een-veranderende-samenleving/18610.htm


Book
Media-activistme : don't hate the media, be the media
Authors: --- ---
ISBN: 9064453365 9789064453366 Year: 2004 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitgangspunt van dit boek is een kritische analyse van de media. Men gaat op zoek naar de mechanismen die mediawerkers verhinderen om goed hun werk te kunnen doen. Niemand minder dan de betrokkenen zelf kunnen verhalen van onrecht en uitsluiting vertellen. Dit wordt gestaafd met heel wat praktijkvoorbeelden. Ook het methodisch aspect komt aan bod: Hoe een reportage maken? Hoe een verhaal vertellen ? Het technologisch aspect wordt uitgediept en tot slot wordt er ingegaan op de uitdaging: be the media.

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by