Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Journalism --- Social aspects. --- Maatschappij en media --- Journalistiek --- Presse --- Sociologie
Choose an application
Sinds de totale overrompeling door de sociale media ligt wat ooit de vierde macht was aan het infuus. Het mediacircus is in handen van enkelen die hun profijt laten primeren. Dit boek is een J'accuse en eindigt met een dringende oproep: er is actie nodig om onafhankelijke, kritische en diverse journalistiek te beschermen.
Journalism --- journalistiek --- Maatschappij en media --- Pers --- Press - Belgium --- Journalists - Belgium --- Mass media - Belgium --- Fake news --- 694 Schrijvende pers --- mediakritiek --- books --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- Press --- Journalists --- Mass media
Choose an application
Les médias sont en crise. Pas seulement la presse écrite, dont les soubresauts font chaque jour l'actualité, mais toute la chaîne de production de l'information. Journaux, radios, télévisions, pure players sont tous à la recherche d'un nouveau modèle économique. Ce livre, qui repose sur une étude approfondie du fonctionnement des médias en Europe et aux États-Unis, propose de créer un statut de "société de presse à but non lucratif" sur le modèle des grandes universités internationales, conciliant activité commerciale et non-lucrativité. Ce modèle permet d'une part de sécuriser le financement des acteurs médiatiques, d'autre part d'encadrer le pouvoir des actionnaires par des statuts contraignants. Il offre une place nouvelle aux sociétés de lecteurs et de rédacteurs, et un cadre juridique favorable au développement du crowdfunding. Il en va de notre démocratie : oeuvrer pour des médias indépendants de leurs actionnaires, des annonceurs et des pouvoirs publics, mais dépendants de leurs lecteurs. En d'autres termes, il s'agit d'inventer un modèle économique adapté à la révolution numérique et aux enjeux du XXIe siècle
Mass media --- Médias --- Economic aspects --- Aspect économique --- Social aspects --- Maatschappij en media --- Democratie en media --- Médias --- Aspect économique --- Presse --- Mass media - Economic aspects --- Mass media - Social aspects
Choose an application
nieuwe media --- Sociology of knowledge --- informatiemaatschappij --- consumenten --- Mass communications --- Computer. Automation --- Politics --- Audiovisual methods --- Sociology --- Architecture --- cyberspace --- new media art --- Psychology --- Maatschappij --- Media --- Médias --- Société --- Communication --- Consumer behavior --- Information society --- Social aspects --- Informatiemaatschappij --- Consumentengedrag --- Maatschappij en media --- consumentengedrag --- informatica --- 520.7 --- Internet --- communicatie, extern --- consumentisme --- cultuur --- informatietechnologie --- media --- reclame --- televisie --- automatisering en maatschappij
Choose an application
In deze tijden van globalisering en mediatisering ervaren we de samenleving in al haar culturele diversiteit hoofdzakelijk en soms uitsluitend via media. Deze spelen dan ook een cruciale rol in de manier waarop wij de ons omringende werkelijkheid trachten te begrijpen. Vanuit een kritische wetenschappelijke houding ten aanzien van actuele maatschappelijke kwesties en debatten reflecteert Media, democratie en identiteit over de rol en relevantie van media in een democratische samenleving. Dit boek brengt theoretische essays en empirische studies samen. De bijdragen gaan in op vragen omtrent media in een context van institutionele politiek en beleid, op de relatie tussen media en de constructie van collectieve en individuele identiteiten, en op andere vraagstukken met betrekking tot macht en de publieke sfeer. Media, democratie en identiteit is een verzameling essays die de neerslag vormt van onderzoek binnen het Centre for Cinema and Media Studies (CIMS), een onderzoeksgroep van de Univ ...
Media --- Maatschappij en media --- #SBIB:309H1016 --- ethiek --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Mass communications --- Political sociology --- Journalism --- Sociology of culture --- Political systems --- Mass media --- Political aspects --- Social aspects --- PXL-Media & Tourism 2016 --- journalistiek --- media --- maatschappij
Choose an application
Onze media staan vandaag voor gigantische uitdagingen. Businessmodellen worden grondig door elkaar geschud, mediagebruik verschuift van klassieke mediakanalen richting online en mobiel, en lokale mediamerken nemen het steeds meer op tegen internationale spelers zoals Netflix, Facebook of YouTube. Waar we onze favoriete fictiereeksen kijken, welke persoonlijke data we delen met anderen, waar we betrouwbaar nieuws halen en wie beweert geloofwaardig nieuws te brengen: allen zijn ze het laatste decennium aan grote verandering onderhevig. Tegelijkertijd wordt onze samenleving complexer en geconfronteerd met polarisering en de uitholling van het democratisch debat, uitdagingen op het vlak van inclusie en diversiteit, en de blijvende bestendiging van maatschappelijke ongelijkheid.Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel 'Media in een samenleving in transitie', een onderzoekssamenwerking tussen VRT, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen deze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap. https://www.aspeditions.be/nl-be/book/media-en-innovatie-in-een-veranderende-samenleving/18610.htm
Media --- Mediabedrijf --- Mediabeleid --- Mediaconsumptie --- Mediaonderzoek --- Mediawetenschap --- Communicatiewetenschap --- #KVHA:Media --- #KVHA:Media; Vlaanderen --- #KVHA:Media-innovatie --- #KVHA:Maatschappij --- 090 --- media --- communicatie --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- Mass communications --- media-industrie --- sociale media --- massamedia --- media-analyse --- Mediabeleid ; Vlaanderen --- Maatschappij en media --- Innovatie --- Samenleving --- #SBIB:309H1000 --- Media: algemene en theoretische werken --- Flanders --- informatie --- podcasts --- film --- netflix --- televisie --- internet --- 130.2 --- mediakunde --- mediatheorie --- Telecommunication services
Choose an application
Mass media and culture. --- massamedia --- massacommunicatie --- cultuur --- perswetenschappen --- televisieprogramma's --- reclameboodschappen --- mediagebruik --- Mass communications --- populaire cultuur --- Maatschappij en media --- Mass media and culture --- Cultuurfilosofie --- Media --- Wetenschapsfilosofie --- Academic collection --- #SBIB:309H03 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C120 --- #A9901A --- Culture and mass media --- Culture --- Systeemtheorie: cybernetica systeemleer, mathematische informatietheorie --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Wetenschap --- Cultuur --- Cultuurstudies --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Cultuurstudie --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Communicatie
Choose an application
Uitgangspunt van dit boek is een kritische analyse van de media. Men gaat op zoek naar de mechanismen die mediawerkers verhinderen om goed hun werk te kunnen doen. Niemand minder dan de betrokkenen zelf kunnen verhalen van onrecht en uitsluiting vertellen. Dit wordt gestaafd met heel wat praktijkvoorbeelden. Ook het methodisch aspect komt aan bod: Hoe een reportage maken? Hoe een verhaal vertellen ? Het technologisch aspect wordt uitgediept en tot slot wordt er ingegaan op de uitdaging: be the media.
nieuwe media --- media-educatie --- Audiovisual methods --- Journalism --- persberichten --- reportages --- Critique sociale --- Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappijkritiek --- Media --- Médias --- Jongeren en media --- Maatschappij en media --- #SBIB:309H1010 --- #SBIB:309H300 --- Antiglobalisme --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- media --- 090 --- audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- computers in het sociaal-cultureel werk --- sociale actie --- beeldvorming --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- De communicator: algemene werken (theorieën, functie van de communicator,...) --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- 374 --- 384 --- 361.55 --- technologie
Choose an application
Journalism. --- Mass media. --- massamedia --- mediabeleid --- Mass communications --- Boone, Luk --- Media ; België --- Maatschappij en media --- Mediabeleid ; België --- Media --- Politiek --- Mediabeleid --- Televisie --- Regionale omroep --- Journalistieke ethiek --- Academic collection --- #SBIB:309H1012 --- #SBIB:309H1015 --- Media 316.774 --- Politiek 32 --- #A9901A --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Boone, L. --- Journalism --- Mass media --- 090 --- Media . België --- Maatschappij --- Film --- Onderzoek --- Geweld --- Huldeboeken --- Communicatie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|