Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Campagne --- Maatschappelijke oriëntatie --- Anticonceptie --- Crossmedia-ontwerp --- Graphic Design/Photo Design
Choose an application
Deze bundel reikt leraren instrumenten aan om vlot te kunnen inspelen op actualiteit en politiek met hun leerlingen. De bundel bestaat uit vier delen en bevat aanbevelingen i.v.m. gespreks- en discussietechnieken, politieke standpunten en deontologie, hoe werken met concrete cases in de klaspraktijk. In deel 1 heeft men het over het wat en waarom van heikele thema's en de rol van de leerkracht hierin. Deel 2 betreft vaardigheden van leerlingen én leraren: aandachtspunten voor een goedgesprek, een goede houding en stevige vaardigheden als proces- en groepsbegeleider. Deel 3 gaat over het beheren van gesprekken en discussies, met verschillende aandachtspunten, modellen, werkvormen,... In deel 4 worden suggesties aangereikt om met enkele inhoudelijke thema's aan de slag te gaan. Er zijn ook korte verwijzingen naar andere organisaties, websites of lectuur waar je terecht kunt voor meer info over de democratie en haar instellingen, burgerzin, participatie, de rol van de media, omgaan met agressie,...
Choose an application
Doelstelling: In Nederland en Vlaanderen wordt er respectievelijk sinds 1998 en 2003 een inburgeringsbeleid gehanteerd dat onder meer een inburgeringstraject uitstippelt om immigranten wegwijs te maken in de samenleving en om hen de Nederlandse taal te laten verwerven. Verder wordt er ook voorzien in begeleiding bij voortstuderen of werk zoeken. In dit onderzoek gingen we na op welke manier het Nederlandse en het Vlaamse integratiebeleid met elkaar overeenkomen en waarin ze verschillen. Hiervoor deden we onderzoek naar de inhoud van het beleid en naar de terminologie die erin gebruikt wordt. Middelen of methode: Na studie van de vakliteratuur gingen we na op welke gebieden het Nederlandse en het Vlaamse integratiebeleid van elkaar verschillen dan wel overeenkomen. We bespraken per onderdeel respectievelijk de Nederlandse en de Vlaamse situatie, waarna we een vergelijking maakten. In deze scriptie kwam eerst de geschiedenis van het integratiebeleid aan bod. Daarna volgde er een algemene toelichting bij het integratiebeleid, afkomstig van het (Nederlandse) Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, het (Vlaamse) Agentschap voor Binnenlands Bestuur en het Vlaams Minderhedencentrum. Vervolgens werden de doelgroep, het inburgeringsproces en de inhoud van het integratietraject besproken. Tot slot werden kritische commentaren geanalyseerd zoals die geformuleerd werden door deskundigen en immigranten zelf, en zoals die door anderen in de pers aan de orde werden gesteld. Resultaten: Bij de vergelijking van het Nederlandse en Vlaamse inburgeringsbeleid werden verschillen gevonden in de volgende aspecten: de herkomst van de immigranten, de mijlpalen waarop het actuele inburgeringsbeleid gebaseerd is, de algemene toelichting bij het inburgeringsbeleid, afkomstig van het (Nederlandse) Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, het (Vlaamse) Agentschap voor Binnenlands Bestuur en het Vlaams Minderhedencentrum, de doelgroep, het inburgeringsproces en de inhoud van het inburgeringstraject.
Beroepsoriëntatie. --- Immigranten. --- Inburgeringsbeleid. --- Kennis van de Nederlandse Samenleving. --- Loopbaanoriëntatie. --- Maatschappelijke oriëntatie. --- NT2. --- Studie van maatschappelijke aspecten. --- Trajectbegeleiding.
Choose an application
'Museum van het gevoel. Musea op de huid van de samenleving neemt de lezer op sleeptouw langs grotendeels onontgonnen terrein: nieuwe vormen van museumbeleving, met (hernieuwde) aandacht voor morele verantwoordelijkheid, engagement, empathie, wijsheid, schoonheid, persoonlijke betekenisgeving, zintuiglijkheid en emotionaliteit. Het rationele, intellectuele museum dat alleen maar objecten bestudeert, is voorgoed passé.Als u zich afvraagt hoe musea emoties kunnen inzetten, en waarom dat eigenlijk zou moeten, dan is dit boek beslist iets voor u. Voor iedereen die interesse heeft in musea, tentoonstellingen, erfgoedstudies en erfgoed(beleid). Aanbevolen literatuur voor museumprofessionals, (lokale) beleidsmakers, studenten (kunst-) geschiedenis, Cultural Studies en onderzoekers.
museumkunde --- erfgoed --- Musea. --- beauty --- empathy --- Sociology of cultural policy --- museology --- emotion --- Museology --- kunstopvoeding --- Museums --- Management --- Social aspects --- Psychological aspects --- 904 --- Erfgoed --- cultuur --- C3 --- musea --- 613 Musea --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 008 --- Kunst en cultuur --- PXL-Education 2017 --- cultuuroverdracht --- kunst en maatschappij --- Musea --- Tentoonstellingen --- Emoties --- Innovatie --- Musea voor opvoeding en onderwijs --- Maatschappelijke oriëntatie --- 700.7 --- Museums--Vlaanderen --- Museum --- Tentoonstelling --- Emotie --- museumkunde. --- erfgoed.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|