Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Business ethics : decision making for personal integrity and social responsibility
Authors: --- ---
ISBN: 9781259921674 1259921670 Year: 2018 Publisher: New York (N.Y.) McGraw-Hill Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This textbook provides a comprehensive, yet accessible introduction to the ethical issues arising in business" -- Preface.


Book
Multinational business finance
Authors: --- ---
ISBN: 9781292097879 1292097876 Year: 2016 Publisher: Harlow Pearson


Book
Management en organisatie
Authors: ---
ISBN: 9789043036436 9043036439 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek op hbo-niveau. Management en Organisatie biedt een volledige, praktijkgerichte en levendige kennismaking met het vakgebied organisatiekunde. Daarbij is veel aandacht geschonken aan actualiteit, wat tot uiting komt in de aansprekende artikelen en praktijkvoorbeelden. Dankzij de toegankelijke schrijfstijl is het boek een bondig alternatief voor de 'zwaardere' boeken over dit vakgebied.Dit boek volgt een model van Management & Organisatie dat als een heldere rode draad de noodzakelijke samenhang toont tussen de deelgebieden: strategie, management, structuur, cultuur, processen en medewerkers. De aandacht voor cultuur en het opzetten en verbeteren van klantgerichte processen wordt in drie hoofdstukken onderstreept.Ieder hoofdstuk begint met leerdoelen. In de tekst van het hoofdstuk zijn onderwerpen eveneens gegroepeerd in een logische opbouw. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een schematische samenvatting die ook weer is toegespitst op die leerdoelen. Met de oefenvragen kan het begrip van de leerstof direct worden getoetst. Dit maakt het boek ook uitstekend geschikt voor zelfstudie. ; Nieuw in deze editie: De tweede editie van Management en Organisatie is volledig geactualiseerd met nieuwe ontwikkelingen en passende praktijkvoorbeelden. In deze editie wordt, naast grote internationaal opererende ondernemingen, expliciet aandacht geschonken aan startende, kleine en middelgrote ondernemingen. Ook de invloed van ICT-ontwikkelingen en nieuwe organisatievormen worden besproken, zoals het agile organiseren, de holacractie en het Spotify-model.Daarnaast is er veel meer aandacht in het boek en op de digitale leeromgeving MyLab voor de koppeling met de praktijk. In het boek komen er meer cases, opdrachten en aansprekende voorbeelden terug, gericht op grote bedrijven, maar ook op het mkb en start-ups en voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt. MyLab is onder andere uitgebreid met teamoefeningen die docenten kunnen inzetten in de lessen en meer toetsvragen. Zo zijn er, naast de bestaande 600 multiplechoicevragen, nu ook 500 multiplechoicevragen beschikbaar die het inzicht toetsen. ; Doelgroep: Dit boek is specifiek geschreven voor hbo-studenten van opleidingen zoals Bedrijfseconomie, Management, Economie & Recht, Commerciële Economie, Small Business & Retail Management, Technische Bedrijfskunde en Facility Management. Daarnaast kan het ook goed gebruikt worden voor opleidingen zoals Personeel en Arbeid en technische opleidingen die het vak Management en Organisatie in hun curriculum hebben opgenomen. (Bron: website uitgever)


Book
International business strategy : rethinking the foundations of global corporate success
Authors: ---
ISBN: 9781108738378 9781108488037 Year: 2022 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"International Business Strategy presents, interprets and critiques 74 seminal articles from the Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review and California Management Review. It synthesizes the practical knowledge contained in these articles into a unifying framework of seven key concepts for successful global business"--


Book
Corporate finance
Authors: ---
ISBN: 9781292160160 1292160160 9781292160177 Year: 2017 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For MBA/graduate students taking a course in corporate finance.   An Emphasis on Core Financial Principles to Elevate Individuals' Financial Decision Making Using the unifying valuation framework based on the Law of One Price, top researchers Jonathan Berk and Peter DeMarzo have set the new canon for corporate finance textbooks. Corporate Finance, Fourth Edition blends coverage of time-tested principles and the latest advancements with the practical perspective of the financial manager, so students have the knowledge and tools they need to make sound financial decisions in their careers.   For a streamlined book specifically tailored to the topics covered in the first one-semester course, Corporate Finance: The Core is also available by Jonathan Berk and Peter DeMarzo.   MyFinanceLabTM not included. Students, if MyFinanceLab is recommended/mandatory component of the course, please ask your instructor for the correct ISBN and course ID. MyFinanceLab should only be purchased when required by an instructor. Instructors, contact your Pearson representative for more information. MyFinanceLab is an online homework, tutorial, and assessment product designed to personalize learning and improve results. With a wide range of interactive, engaging, and assignable activities, students are encouraged to actively learn and retain tough course concepts. An Emphasis on Core Financial Principles to Elevate Individuals’ Financial Decision Making. Using the unifying valuation framework based on the Law of One Price, top researchers Jonathan Berk and Peter DeMarzo have set the new canon for corporate finance textbooks. Corporate Finance, Fourth Edition blends coverage of time-tested principles and the latest advancements with the practical perspective of the financial manager, so students have the knowledge and tools they need to make sound financial decisions in their careers. For a streamlined book specifically tailored to the topics covered in the first one-semester course, Corporate Finance: The Core is also available by Jonathan Berk and Peter DeMarzo.


Book
Strategic human resource management : a balanced approach
Author:
ISBN: 9780077145620 0077145623 Year: 2014 Publisher: London McGraw-Hill Education


Book
International business strategy
Author:
ISBN: 9781107027893 1107027896 9781107683099 1107683092 1107357772 1107255600 1107345650 1107341906 1139227165 1107348153 Year: 2013 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Too many international business strategy textbooks slavishly adhere to mainstream conceptual models. The publication of those models in prestigious practitioner journals such as the Harvard Business Review seems to shelter them from scholarly criticism. The problem is that the policy recommendations derived from these models, while sometimes insightful, are all too often based on implicit and restrictive assumptions. They are frequently oversimplified and seldom based on a rigorous analytical framework that assesses the opportunity costs of following the recommended paths, that is the costs of foregoing alternative strategies"--


Book
Supply chain management : strategy, planning and operation
Author:
ISBN: 0134731883 1292257911 9780134731889 129225789X 9781292257891 9781292257914 1292294833 0134732421 Year: 2020 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For MBA, engineering master, or senior-level undergraduate courses in supply chain management. A strategic framework for understanding supply chain management. Supply Chain Management introduces high-level strategy and concepts while giving students the practical tools necessary to solve supply chain problems. Using a strategic framework, students are guided through all of the key drivers of supply chain performance, including facilities, inventory, transportation, information, sourcing, and pricing. The 7th edition, global edition, weaves in compelling case study examples to illustrate how good supply chain management offers a competitive advantage and how poor supply chain management can damage an organization’s performance. With this text, students gain a deeper understanding of supply chains and a firm grasp on the practical managerial levers that can improve supply chain performance.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by