Listing 1 - 10 of 242 << page
of 25
>>
Sort by

Book
The Hollywood connection
Authors: ---
ISBN: 1498570488 9781498570480 9781498570473 149857047X Year: 2018 Publisher: Lanham

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Hollywood Connection argues that celebrity politics may matter in broader settings than previously understood. The questions presented in this collection are compelling and timely; the diverse methodologies and robust theoretical applications show the effects of fictional media on consumer audiences and implications for American politics.


Book
La Teoría de la Agenda Setting en Jaque : Los Porteños y Los Medios de Comunicación.
Author:
ISBN: 9789878164977 Year: 2021 Publisher: Buenos Aires : Prometeo Libros S. A.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Arab media in the information age
Author:
ISBN: 9948008189 9789948008187 Year: 2006 Publisher: Abu Dhabi : Emirates center for strategic studies and research,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'emprise médiatique sur le débat d'idées : trente années de vie intellectuelle (1989-2019)
Author:
ISBN: 2130838103 9782130838104 Year: 2022 Publisher: Paris: PUF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quelles modifications se sont produites au cours de ces trente dernières années dans la production et la circulation des idées en France ? Où se joue dorénavant la valeur publique des idées ? Se pencher conjointement sur la transformation des modalités du débat d’idées et sur les mutations en cours du monde médiatique permet d’y répondre. Au sein du monde intellectuel, le poids croissant de la logique économique et promotionnelle, le contexte politique et idéologique, les nouvelles relations entre acteurs en présence (universitaires, chercheurs, écrivains, artistes, éditeurs, journalistes) et l’essor des médias numériques ont changé les formes de reconnaissance et de visibilité. Au sein du monde médiatique, les nouveaux rapports à l’information, l’ébranlement des formes traditionnelles de prescription, l’essor des émissions polémiques à la télévision ainsi que l’expansion du web et des réseaux sociaux ont en partie occulté la richesse de la vie intellectuelle. Ils ont favorisé l’essor des idées inscrites dans l’air du temps et instauré des rapports de force différents entre producteurs, médiateurs et diffuseurs d’idées. Rémy Rieffel montre en sociologue comment le monde intellectuel a peu à peu subi l’attraction du monde médiatique et perdu une partie de son autonomie au regard du pouvoir croissant de sélection, de cadrage et de consécration exercé par les journalistes et les nouveaux influenceurs.


Book
Media Influence on Opinion Change and Democracy : How Private, Public and Social Media Organizations Shape Public Opinion.
Authors: ---
ISBN: 9783031702310 303170231X Year: 2024 Publisher: Cham : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book, edited by Manuel Goyanes and Azahara Cañedo, explores the influence of private, public, and social media on public opinion and democracy. It examines how media organizations shape public opinion, discussing topics such as media power shifts, the role of journalism in political campaigns, and the effects of big data and artificial intelligence on society. The book is divided into three sections: opinion change in private media, public service media, and social media platforms. It highlights the potential of public service media to foster trust and democratic engagement and analyzes the dynamics of content sharing and political polarization on social media. The work is intended for scholars and practitioners interested in media studies, political communication, and democratic processes.


Book
The dispute over the Diaoyu/Senkaku Islands : how media narratives shape public opinion and challenge the global order
Author:
ISBN: 9781349495344 9781137443359 1137443359 1349495344 Year: 2014 Publisher: Basingstoke: Palgrave MacMillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Journalism and PR : news media and public relations in the digital age
Authors: --- ---
ISBN: 9781784530624 178453062X Year: 2015 Publisher: London : I.B. Tauris,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Researching the public opinion environment
Author:
ISBN: 1452251940 9781452251943 9780761915317 0761915311 9781483328577 1483328570 9781506314099 1506314090 9780761915300 0761915303 1322416370 Year: 2000 Publisher: Thousand Oaks SAGE Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Researching the Public Opinion Environment: Theories and Methods informs the reader on the rationale, purposes, theories, and methodologies involved in researching the public. The book is divided into four parts. Part One looks at the theories and systems relevant to opinion research. Part Two addresses the topics of monitoring and analyzing the media. Part Three describes the basics of survey research, focus groups, Delphi techniques, stakeholder assemblies and Q methodology. Part Four analyzes the impact of the media.


Book
Les médias, le monde et nous
Authors: ---
ISBN: 9782330126315 233012631X Year: 2019 Publisher: Arles: Actes Sud,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"L'Etat nous pisse dessus et les médias nous disent qu'il pleut", et vice versa. Facile de résumer le ressenti de beaucoup à l'égard de la profession de journaliste. Il suffit de lire ce tag inscrit en haut d'une rame de métro pour (sou)rire, dans un premier temps, puis mesurer, ensuite, ce que résume ce trait d'humour - les médias nous manipulent, ils mentent et sont à la merci des pouvoirs. Prise en étau entre la fin d'un modèle économique et un rejet global des institutions, la presse a du plomb dans l'aile et le public semble en avoir ras le bol des informations déversées du matin au soir. Pourquoi et comment en sommes-nous arrivés là ? Est-il possible de renouveler le métier journalistique ? D'adopter une autre posture entre producteur et consommateur d'informations ? Cet ouvrage explique que les pistes de réconciliation passent par un travail commun mené par les journalistes et le public. Il propose d'explorer l'évolution de notre rapport aux médias, le rôle qu'ils jouent dans notre vision du monde et la façon dont ils nous permettent, ou non, d'être en prise avec le réel - et par extension avec les enjeux du siècle. En dressant des pistes de solutions illustrées de nombreux exemples, Anne-Sophie Novel part du principe que bien s'informer aujourd'hui devient aussi nécessaire que bien manger il y a vingt ans. Elle tend à dépasser les débats stériles qui nous empêchent de prendre de la distance vis-à-vis de l'actualité et de nous focaliser sur les vrais défis de notre époque. Elle prouve qu'il est possible de tracer de nouveaux chemins de faire et de mieux participer ainsi au débat de société."

Media control : the spectacular achievements of propaganda
Author:
ISBN: 1888363495 Year: 1997 Publisher: New York (N.Y.) : Seven stories press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 242 << page
of 25
>>
Sort by