Narrow your search

Library

ULB (6)

KU Leuven (4)

UGent (4)

UAntwerpen (2)

ULiège (2)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

RoSa (1)

UNamur (1)

VUB (1)


Resource type

book (5)

periodical (1)


Language

English (4)

French (1)

German (1)


Year
From To Submit

2009 (1)

2007 (1)

2006 (1)

2001 (2)

1997 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Sexe et solitude
Author:
ISBN: 2743607742 9782743607746 Year: 2001 Volume: 335 Publisher: Paris : Payot & Rivages,


Book
Women and sexuality in China : dominant discourses of female sexuality and gender since 1949
Author:
ISBN: 0745613985 0745613977 Year: 1997 Publisher: Cambridge, UK Polity Press


Book
Narration und Geschlecht : Texte, Medien, Episteme
Authors: ---
ISBN: 3412356050 Year: 2006 Publisher: Köln : Böhlau,


Periodical
Media, gender and identity: an introduction
Author:
ISBN: 9780415396608 9780415396615 0415396603 0415396611 9780203930014 9781134154975 9781134155019 9781134155026 9786611197933 1134155026 1281197939 0203930010 Year: 2009 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Popular media present a vast array of stories about women and men. What impact do these images and ideas have on people's identities? The new edition of "Media, Gender and Identity" is a highly readable introduction to the relationship between media and gender identities today. Fully revised and updated, including new case studies and a new chapter, it considers a wide range of research and provides new ways for thinking about the media's influence on gender and sexuality.David Gauntlett discusses movies such as "Knocked Up" and "Spiderman 3", men's and women's magazines, TV shows, self-help books, YouTube videos, and more, to show how the media play a role in the shaping of individual self-identities. The book includes: a comparison of gender representations in the past and today, from "James Bond" to "Ugly Betty"; an introduction to key theorists such as Judith Butler, Anthony Giddens and Michel Foucault; and an outline of creative approaches, where identities are explored with video, drawing, or Lego bricks.

Gender and the media.
Author:
ISBN: 9780745612737 9780745619156 0745619150 0745612733 Year: 2007 Publisher: Cambridge Polity press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe hebben adverteerders gereageerd op het feminisme? Is nieuws een gegenderd product? Worden mannelijke lichamen vandaag - net als vrouwelijke - geobjectiveerd? Dit zijn slechts enkele vragen uit dit boek dat een kritische inleiding wil geven in de studie van gender in de media met de hedendaagse knelpunten en debatten. Het wordt geïllustreerd door talrijke voorbeelden uit de Anglo-Amerikaanse media. Het onderzoekt het contradictorische karakter van genderrepresentatie, waarin er girlpower tegenover de schrijnende rapporten over toenemende anorexia bij jonge meisjes staat en er morele paniek is over het geïdealiseerde wasbordje voor mannen, maar absolute stilte over de her-seksualisering van vrouwelijke lichamen. Verder biedt het boek ook besprekingen van theoretische methoden om beeldvorming te analyseren.

Keywords

Mass media and sex. --- Men in mass media. --- Women in mass media. --- Médias et sexualité --- Hommes dans les médias --- Femmes dans les médias --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:316.346H29 --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Positie van de vrouw in de samenleving: andere topics --- Médias et sexualité --- Hommes dans les médias --- Femmes dans les médias --- Advertising. Public relations --- Criminology. Victimology --- Sociology of culture --- Pragmatics --- Journalism --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- mediatheorie --- postfeminisme --- pers --- Mass media and sex --- Men in mass media --- Women in mass media --- 130.2 --- cultuurfilosofie --- feminisme --- gender studies --- journalistiek --- reclamevormgeving --- televisie --- 316.774.16 --- 396 --- 801.56 --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- 396 Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Mass media --- Sex and mass media --- Sex --- 316.774.16 Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- 396 Feminism. Women's movement. Woman and society --- Feminism. Women's movement. Woman and society --- Feminism --- Gender --- Discourse analysis --- Newspapers --- Media --- Popular culture --- Publicity --- Television --- Rape --- Images of women --- Book

Listing 1 - 6 of 6
Sort by