Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Achtergrondinformatie over taalontwikkeling en meertaligheid van peuters, het belang van voorlezen en vertellen en de criteria voor het kiezen van boeken. Het tweede deel gaat in op de praktijk: ervaringen met voorleesprojecten - inrichten van een interculturele boek- en luisterhoek - dramatiseren van kinderboeken - vertellend spelen.
Didactics of Kindergarten --- didactiek --- leesbevordering --- intercultureel onderwijs --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Taalverwerving --- Ontluikende geletterdheid --- Kleuteronderwijs --- Voorlezen --- Vertellen --- Prentenboeken --- Peuters --- Allochtonen --- Meertalig onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Werken met jeugdboeken --- Luisterhoeken --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Jeugdbibliotheken --- Kinderdagverblijven --- Nederlands als tweede taal --- Boekenhoeken --- Dramatische vorming --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Prentenboek --- Peuter --- Allochtoon --- Luisterhoek --- 3-jarige --- 4-jarige --- Jeugdbibliotheek --- Kinderdagverblijf --- NT2 --- Boekenhoek --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Alls kernactiviteiten spelen zich af in deze hoeken: spel met zand en water, rollenspel, constructieve en beeldende activiteiten, lees-schrijfactiviteiten en reken-wiskundeactiviteiten. In onderlingen samenhang en in een thematische context. Het pedagogisch-didactisch handelen van leerkrachten is aan alle activiteiten verbonden. Daarom doet de leerkracht mee aan het hoekenwerk, om in samenspel en samenspraak voor begeleiding en nieuwe leermomenten te zorgen. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- hoekenwerk --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Hoekenwerk --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 471.5 --- kleuters --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 474.21 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Bouwhoeken --- Constructie --- Fotografie --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Leeshoeken --- Luisterhoeken --- Muziekhoeken --- Poppenhoeken --- Post --- Ruimte --- Stenen --- Watertafels --- Wereldoriëntatie --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Zandtafels --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Didactische werkvormen --- 051099.jpg --- kleuterschool: hoekenwerk --- Klasinrichting --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Natuur
Choose an application
Beginnende geletterdheid begint bij voorlezen en visuele en auditieve spelletjes. Het boek bevat hiervoor talrijke leuke suggesties. Maar kleuters zijn ook best in voor letterspelletjes en leren ook de letter van hun eigen naam. Kortom een schat aan ideeën die te gebruiken zijn bij eigen thema's en projecten. Naast het boek zijn bovendien ook heel veel speelse aansluitende werkbladen verkrijgbaar.
Aanvankelijk lezen. --- talenonderwijs --- mondelinge expressie --- Dutch language --- voorbereidend lezen --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Nederlandse taalkunde --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- beginnende lezers --- kleuters --- 471.41 --- lezen --- ontluikende geletterdheid --- schoolboeken --- Nederlands --- didactiek --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- 475.2 --- ABC-boeken (Alfabetboeken) --- Alfabet --- Boekenhoeken --- Dieren --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringactiviteiten --- Leeshoeken --- Letters --- Lezen --- Luisterhoeken --- Reizen --- Schrijfhoeken --- Speelhoeken --- Taalonderwijs --- Taalspelen --- Vertellen --- Voorlezen --- Woorden --- kleuteronderwijs --- lezen 4+ --- letters --- taalonderwijs --- Beginnende geletterdheid --- 472.12 --- Kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- taal --- verbale expressie --- Ontluikend schrijven --- Ontluikend lezen --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- taalverwerving --- hoekenwerk --- voorbereidend schrijven --- Kringactiviteit --- Natuur --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Kansrijke Taalhoeken in groep 1-8 werkt een aantal 'hoeken' (plaatsen, verspreid in de school) uit voor het zelfstandig leren in alle groepen van de basisschool. In dit tweede deel bieden vier hoeken (de gedichtenhoek, de stap-in-een-boek-hoek, de interessante-boekenhoek en de taaldrukhoek) extra activiteiten, werkvormen en opdrachtkaarten. Drie andere hoeken zijn nu volledig uitgewerkt voor zelfstandig leren: de contacttaalhoek, de woordenschathoek en de hoek: letterlijk-figuurlijk. Ook nieuw zijn de aan het eind van elke hoek opgenomen Activiteitenlijnen van groep 1-8: gedocumenteerde overzichten van werkvormen, activiteiten en opdrachten bij elke hoek. Met behulp daarvan kunt u leerlijnen maken van groepn 1-8 en een taalaanbod componeren dat is aangepast aan uw eigen situatie en behoeften. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- taalvaardigheid --- zelfstudie --- hoekenwerk --- taalspelletjes --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+110.52 --- Hoekenwerk --- 475.2 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Luisterhoeken --- Schrijfhoeken --- Taal --- Taaldrukken --- Taalhoeken --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Computers --- Didactiek --- Drukken --- Klei --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Post --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Schrijven --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taaldidactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Boetseren) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Communicatie --- Woordenschat --- Informatievaardigheden --- Informatieve jeugdboeken --- Muzisch taalgebruik --- 043382.jpg --- Kleuterschool: taal --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Taalhoek --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|