Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Langs elkaar heen praten, onhandig woordgebruik, verkeerde lichaamshouding: er kan nogal wat misgaan in de communicatie. In 'Ben ik zo duidelijk?' vind je de basisregels voor goede communicatie overzichtelijk bij elkaar. Meer dan 30 tips en checklists zijn samengebracht in de vorm van een handige waaier: van misverstanden in de communicatie tot het voeren van een slechtnieuwsgesprek en van de betekenis van lichaamstaal tot het omgaan met klachten en verwijten.
Mass communications --- 316.77 --- Communicatie --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- Slechtnieuwsgesprek --- communicatie --- 305.8 --- Communicatie ; algemeen --- Community organization --- Sociology
Choose an application
Choose an application
Is deze klant echt geïntereseerd? Hoe voelt mijn werknemer zich echt? Is deze sollicitant oprecht?...Lichaamstaal maakt 60 tot zelfs 80% van onze communicatie uit. Mensen zeggen veel ook al spreken ze geen woord.In zakelijke onderhandelingen, professionele gesprekken, maar ook in dagdagelijkse situaties is degene met kennis van lichaamstaal in het voordeel. Kennis van non-verbale communicatie helpt je immers om de ware intenties van je gesprekspartner te achterhalen. Via bewegingen op het gezicht leer je de echte emoties benoemen en kan je het verloop van een gesprek beter inschatten. Het boek biedt concrete tools om authentieker en efficiënter te communiceren en zo de dagelijkse communicatie te verbeteren
lichaamstaal --- Psycholinguistics --- Mass communications --- Body language --- Handbooks, manuals, etc. --- communicatie --- 65.012.4 --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- 316.772 --- Lichaamstaal --- Communicatie --- Vaardigheden talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- PXL-Central Office 2014 --- non-verbale communicatie --- communicatievaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Non-verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Onderwijsstijl
Choose an application
Primary groups --- Mass communications --- non-verbale communicatie --- Semiotics --- Nonverbal communication. --- 800.95 --- Nonverbal communication --- #SBIB:309H53 --- 305.8 --- communicatie --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- 159.925.8 --- 159.93 --- Non-verbale communicatie --- lichaamstaal --- Non-verbal communication --- Communication --- Expression --- Niet-verbale communicatie --- Communicatie --- 007 --- 800.95 Non-verbale communicatie
Choose an application
1. Verbale communicatie tussen hulpverlener en hulpvrager 2. Non-verbale communicatie in de zorgverlening 3. Proxemica: ruimte-relatiepatronen tussen mensen 4. De functie van de non-verbale communicatie 5. 'Groene signalen' in de non-verbale communicatie 6. 'Gele signalen' in de non-verbale-communicatie 7. Effectief reageren op gele signalen 8. 'Rode signalen' in de non-verbale communicatie 9. Positieve contact-relatietekens 10. Statusvertoon bij open communicatie 11. Communicatieproblemen in andere situaties 12. Non-verbale houdingen voor en in groepen
Gesprekstechnieken --- Lichaamstaal. --- Gezondheidszorg. --- Hulpverlening. --- Primary groups --- Sociology of social care --- lichaamstaal --- hulpverlening --- non-verbale communicatie --- 305.8 --- 415.2 --- communicatie --- verbale communicatie --- 800.95 --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- 316.772 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- Relaties --- communicatie (leesbaarheid) --- psychologie --- communicatie in de hulpverlening --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- 361.2 --- 007 --- Verpleegplan
Choose an application
lichaamstaal --- haptonomie --- kinderverzorging --- Educational sciences --- Social psychology --- kinderen --- Hygiene. Public health. Protection --- non-verbale communicatie --- opvoeding --- 416.1 --- baby's --- communicatie --- kinderpsychologie --- kinderverpleegkunde --- psychologie --- 615.6 --- aanraken --- lichaamscontact --- peuters --- Kinderverzorging --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- Baby's --- Pediatrie --- communicatie (leesbaarheid) --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- kinderverzorgenden --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- therapeutic touch (aanraking) --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderhygiëne en -verzorging --- Kinderen --- Verzorging --- Lichaamstaal --- Kinderhygiëne en -verzorging --- Kind --- Baby --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Beroep
Choose an application
Woordvooraf Inleiding 1. Waarnemen en interpreteren 2. Non-verbaal gedrag 3. Luisteren 4. Samenvatten 5. Vragen stellen 6. Concretiseren 7. Meningen 8. Omgaan met gevoelens 9. Feedback 10. Assertief reageren Om verder te lezen
Omgangskunde --- Sociale vaardigheden. --- Gezondheidszorg. --- Verpleegkunde. --- Sociale vaardigheden ; verpleegkunde --- 65.012 --- communicatie --- lichaamstaal --- sociale psychologie --- verpleegkunde --- 304 --- 305.8 --- 499.4 --- assertiviteit --- communicatieve vaardigheden --- feedback --- gezondheidszorg --- hoger onderwijs --- luisteren --- skillslabmethode --- sociale vaardigheden --- waarnemen --- Sociale vaardigheden --- 305 --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 613.3 --- observeren --- sociale vaardigheden (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- emoties --- gesprekstechnieken --- rapporteren --- Communicatie --- 65.012 Methods --- Methods --- Sociale pedagogie - Agogie --- Mondelinge communicatie --- Communicatie ; algemeen --- Non-verbale communicatie --- 007 --- Assertiviteit --- Gesprekstechnieken --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- Luisteren --- Observeren --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Mass communications
Choose an application
l: Communicating with children and adults : interpersonal skills for those working with babies and children
Communicatie ; ouders --- mondelinge communicatie --- kinderopvang --- opvoeding --- 433 --- (kind) --- 433.1 --- 800.95 --- Communicatie --- Conflicten --- Conflicthantering --- Familiebegeleiding (ouderbegeleiding) --- Kinderverpleegkunde --- Lichaamstaal (nonverbale communicatie) --- Luisteren --- Machtspatronen --- Opvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Ouders --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Relatie ouder - school --- 316.77 --- Feedback --- Kinderen --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: Ruzie) --- Kinderopvang --- Relatie ouder - kinderopvang --- communicatie: in onderwijs --- 304 --- 499.4 --- communicatie --- gesprek --- gesprekstechnieken --- luisteren --- ouder-kindrelatie --- sociale vaardigheden
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|