Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2149)

KBR (1148)

KU Leuven (1117)

UCLL (1082)

VIVES (1062)

Odisee (828)

Thomas More Mechelen (826)

Hogeschool Gent (716)

EHC (663)

Thomas More Kempen (596)

More...

Resource type

book (3858)

object (249)

audio (103)

digital (96)

dissertation (32)

More...

Language

Dutch (3097)

English (433)

French (348)

German (94)

Undetermined (81)

More...

Year
From To Submit

2024 (18)

2023 (43)

2022 (46)

2021 (63)

2020 (77)

More...
Listing 1 - 10 of 4101 << page
of 411
>>
Sort by

Book
Reading acquisition
Authors: --- ---
ISBN: 9781351236881 1351236881 9781351236898 135123689X 9781351236874 1351236873 9781351236904 1351236903 0815372663 9780815372660 Year: 2017 Publisher: New York, NY Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

lezen


Book
Het kijkwoordenboek
Authors: ---
ISBN: 9789401465892 Year: 2020 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat zijn er veel woorden in de wereld! Soms is een woord bijzonder. Soms is een woord heel gewoon. Hoeveel woorden heb je nodig voor een verhaal? Honderd? Of een miljoen? En voor een woordenboek? Staat daar echt alles in? Kun je de woorden dan nog tellen? In dit woordenboek van bekroond duo Sylvia Vanden Heede en Thé Tjong-Khing vind je zes nieuwe verhalen van Vos en Haas. En er worden meer dan 250 woorden eenvoudig uitgelegd. Onmisbaar thuis en in de klas.

Keywords

lezen


Book
Help, mijn kind leert lezen : een cd-rom voor ouders van kinderen die leren lezen.
Author:
ISBN: 9027640459 Year: 1998 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De cd-rom geeft honderd leestips voor ouders om thuis het lezen van hun kind te begeleiden. Het programma geeft advies op maat. Het is instalbaar op het leesniveau van het kind en groeit met het leesniveau mee. Uitgelegd wordt o.a. hoe het leesonderwijs op school in elkaar zit, hoe het leesproces in zijn werk gaat en wat het belang is van lezen in de gezinssituatie. Verder bevat de cd-rom de geschiedenis van het leesonderwijs, boekentips, een quiz en nog veel meer... (Bron: uitgeversfolder)

Keywords

lezen


Book
Beyond decoding : the behavioral and biological foundations of reading comprehension
Authors: --- ---
ISBN: 9781606233108 Year: 2009 Publisher: New York Guilford Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What cognitive processes and skills do children draw on to make meaning from text? How are these capacities consolidated over the course of development? What puts some learners at risk for comprehension difficulties? This authoritative volume presents state-of-the-science research on the behavioral and biological components of successful reading comprehension. Uniquely integrative, the book covers everything from decoding, fluency, and vocabulary knowledge to embodiment theory, eye movements, gene-environment interactions, and neurobiology. The contributors are prominent investigators who describe their methods and findings in depth and identify important implications for the classroom.

Keywords

Lezen


Image
Van beginnende geletterheid tot lezen : letterposter
Author:
Publisher: Larsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Lezen


Book
Progress in reading literacy in national and international context : the impact of PIRLS 2006 in 12 countries
Authors: ---
ISBN: 9783830926665 Year: 2012 Publisher: Waxmann Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since 2001, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) has been conducting, in cycles of five years, the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS). The PIRLS program encompasses trend studies designed to monitor progress in reading achievement in an internationally comparative context. PIRLS 2001 and PIRLS 2006 both assessed primary school students in their fourth year of schooling (Grade 4 in the majority of countries). Progress in Reading Literacy in National and International Context is the second book to explore the influence of findings from the PIRLS surveys on different education systems. It presents a compilation of insights from 12 of the 35 countries that participated in PIRLS 2006. These insights relate to the impact of PIRLS on the systemic, governmental, administrative, and school-level aspects of the education systems featured and exemplify how PIRLS has influenced research initiatives, policy development, and national capacity-building.

Keywords

Lezen


Book
Mijn kind leest maan roos vis : voor ouders van kinderen die leren lezen
Authors: ---
ISBN: 9027640424 Year: 1998 Volume: *23 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mol en beer : letterlijn.
Author:
Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De letterlijn bestaat uit een voorbeeld in lees- en schrijfletter van iedere letter of lettercluster. Dit wordt geleverd met een touw en knijpers om alles netjes op te hangen.


Object
Rotaspel : op een speelse wijze leren lezen.
Year: 2009 Publisher: Edegem : Rotaspel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U werkt met kinderen uit de derde kleuterklas of het eerste leerjaar, of kinderen op dat peil? U bent op zoek naar een spel dat kan helpen bij het voorbereidend lezen? Of u wenst materiaal ter differentiatie? Liefst iets met een sterke didactische lijn, een stevige 'rode draad' doorheen alle oefeningen? U wil dat kinderen langere tijd zelfstandig kunnen werken? U bent op zoek naar extra variatie in uw speel- en oefenmateriaal voor voorbereidend lezen? Misschien heeft u ook al heel wat bedenkingen gehad bij een leesdidactiek die woorden 'globaal' aanleert. Het Rotaspel is een zelfcorrigerend vraag- en antwoordspel dat kinderen wil helpen bij het voorbereidende lezen. Het hele concept is gesteund op het doordacht vergelijken van woorden, visueel en auditief, en dit in heel wat varianten. Dit vergelijken van woorden met elkaar leidt juist tot het ontdekken van de samenhang tussen het zien en het horen van gelijkenissen en verschillen. Kinderen ontdekken geleidelijk en bijna spelenderwijze dat 'taal' beantwoordt aan een systeem. Onze taal is inderdaad 'fonologisch' opgebouwd. Ze is fonetisch voor zover zulks logisch mogelijk is. We schrijven het woord 'raam' zoals we achtereenvolgens de klanken erin horen. We schrijven echter 'bed' met 'd' achteraan, naar analogie met de meervoudsvorm 'bedden'. Als kinderen die logica in de taal geleidelijk ontdekken, leidt zulks uiteindelijk tot het 'kraken van de taalcode' tot het eigenlijke lezen. Voordturend wordt er een beroep gedaan op het logisch redeneren. Kinderen kunnen daar reeds behoorlijk sterk in zijn. En wat je kan beredeneren, hoef je niet vanbuiten te leren.


Object
Mol en beer : wandplaten en woordkaarten.
ISBN: 9789048617432 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 4101 << page
of 411
>>
Sort by