Listing 1 - 10 of 4101 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wat zijn er veel woorden in de wereld! Soms is een woord bijzonder. Soms is een woord heel gewoon. Hoeveel woorden heb je nodig voor een verhaal? Honderd? Of een miljoen? En voor een woordenboek? Staat daar echt alles in? Kun je de woorden dan nog tellen? In dit woordenboek van bekroond duo Sylvia Vanden Heede en Thé Tjong-Khing vind je zes nieuwe verhalen van Vos en Haas. En er worden meer dan 250 woorden eenvoudig uitgelegd. Onmisbaar thuis en in de klas.
Choose an application
De cd-rom geeft honderd leestips voor ouders om thuis het lezen van hun kind te begeleiden. Het programma geeft advies op maat. Het is instalbaar op het leesniveau van het kind en groeit met het leesniveau mee. Uitgelegd wordt o.a. hoe het leesonderwijs op school in elkaar zit, hoe het leesproces in zijn werk gaat en wat het belang is van lezen in de gezinssituatie. Verder bevat de cd-rom de geschiedenis van het leesonderwijs, boekentips, een quiz en nog veel meer... (Bron: uitgeversfolder)
Choose an application
What cognitive processes and skills do children draw on to make meaning from text? How are these capacities consolidated over the course of development? What puts some learners at risk for comprehension difficulties? This authoritative volume presents state-of-the-science research on the behavioral and biological components of successful reading comprehension. Uniquely integrative, the book covers everything from decoding, fluency, and vocabulary knowledge to embodiment theory, eye movements, gene-environment interactions, and neurobiology. The contributors are prominent investigators who describe their methods and findings in depth and identify important implications for the classroom.
Choose an application
Choose an application
Since 2001, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) has been conducting, in cycles of five years, the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS). The PIRLS program encompasses trend studies designed to monitor progress in reading achievement in an internationally comparative context. PIRLS 2001 and PIRLS 2006 both assessed primary school students in their fourth year of schooling (Grade 4 in the majority of countries). Progress in Reading Literacy in National and International Context is the second book to explore the influence of findings from the PIRLS surveys on different education systems. It presents a compilation of insights from 12 of the 35 countries that participated in PIRLS 2006. These insights relate to the impact of PIRLS on the systemic, governmental, administrative, and school-level aspects of the education systems featured and exemplify how PIRLS has influenced research initiatives, policy development, and national capacity-building.
Choose an application
Choose an application
De letterlijn bestaat uit een voorbeeld in lees- en schrijfletter van iedere letter of lettercluster. Dit wordt geleverd met een touw en knijpers om alles netjes op te hangen.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs.
Choose an application
U werkt met kinderen uit de derde kleuterklas of het eerste leerjaar, of kinderen op dat peil? U bent op zoek naar een spel dat kan helpen bij het voorbereidend lezen? Of u wenst materiaal ter differentiatie? Liefst iets met een sterke didactische lijn, een stevige 'rode draad' doorheen alle oefeningen? U wil dat kinderen langere tijd zelfstandig kunnen werken? U bent op zoek naar extra variatie in uw speel- en oefenmateriaal voor voorbereidend lezen? Misschien heeft u ook al heel wat bedenkingen gehad bij een leesdidactiek die woorden 'globaal' aanleert. Het Rotaspel is een zelfcorrigerend vraag- en antwoordspel dat kinderen wil helpen bij het voorbereidende lezen. Het hele concept is gesteund op het doordacht vergelijken van woorden, visueel en auditief, en dit in heel wat varianten. Dit vergelijken van woorden met elkaar leidt juist tot het ontdekken van de samenhang tussen het zien en het horen van gelijkenissen en verschillen. Kinderen ontdekken geleidelijk en bijna spelenderwijze dat 'taal' beantwoordt aan een systeem. Onze taal is inderdaad 'fonologisch' opgebouwd. Ze is fonetisch voor zover zulks logisch mogelijk is. We schrijven het woord 'raam' zoals we achtereenvolgens de klanken erin horen. We schrijven echter 'bed' met 'd' achteraan, naar analogie met de meervoudsvorm 'bedden'. Als kinderen die logica in de taal geleidelijk ontdekken, leidt zulks uiteindelijk tot het 'kraken van de taalcode' tot het eigenlijke lezen. Voordturend wordt er een beroep gedaan op het logisch redeneren. Kinderen kunnen daar reeds behoorlijk sterk in zijn. En wat je kan beredeneren, hoef je niet vanbuiten te leren.
Lezen --- Voorbereidend lezen. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs.
Listing 1 - 10 of 4101 | << page >> |
Sort by
|