Listing 1 - 10 of 578 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The Education Policy Outlook, the OECD’sanalyticalobservatory of education policy, is a collaborativeeffort between OECD countries and economies, the OECD Secretariat, and invited organisations, as well as all actors working within participating education systems, to help students achieve their potential.
Choose an application
Landbouw --- Tuinbouw --- Levenslang leren
Choose an application
Levenslang leren --- Vlaanderen --- Beleid
Choose an application
Levenslang leren --- Vlaanderen --- Behoefte
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Levenslang leren wordt niet alleen van belang beschouwd voor het concurrentievermogen en de (blijvende) inzetbaarheid van de mensen; maar ook voor sociale integratie, actief burgerschap en persoonlijke ontwikkeling van de bevolking.Maar hoe kijkt de (Vlaamse) bevolking zelf hier tegenaan? In welke mate zijn ze overtuigd van de levenslang leren visie? Wat is de houding van de Vlaamse inwoners tegenover levenslang leren? Zetten ze deze houding ook consequent om in daden? In welke mate nemen de Vlamingen deel aan bijkomende opleiding(en)? Wat is de reden om een bijkomende opleiding te volgen of net niet? Met dit SVR-Rapport tracht de Studiedienst van de Vlaamse Regering op deze vragen een antwoord te bieden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de SCV-survey. Bij de analyses wordt zowel naar verschillen als gelijkenissen tussen de Vlamingen gezocht en dit naar een aantal achtergrondkenmerken
Choose an application
In de huidige snel veranderende arbeidsmarkt is een leven lang leren essentieel. De leergierige professional biedt een verkenning van leerstrategieën en -theorieën en geeft tools om effectief te leren en jezelf voortdurend te verbeteren. Vijftig onderwerpen over leren worden aangestipt. Dit maakt dit boekje ideaal als naslagwerk en inspiratiebron tijdens je studie en verdere loopbaan.Wat? Waarom? Hoe?Het boekje is ingedeeld in drie delen. Het eerste deel (Wat?) behandelt diverse leertheorieën en -modellen, waaronder die van bekende denkers als Maslow, Gardner en Dweck. In dit deel lees je over begrippen zoals het Pygmalion-effect, breinleren, verborgen kennis en kenniscreatie. Het daaropvolgende deel (Waarom?) gaat in op waarom het belangrijk is om te blijven leren en hoe het leren afhankelijk is van de doelen die je voor ogen hebt. Aan bod komen onder andere expansief leren, transformatief leren, Theorie U en de lerende organisatie. Het derde deel (Hoe?) beschrijft praktische methoden en ideeën om leren te implementeren, zoals formeel en informeel leren, ervaringsgericht leren en leren door bewust te reflecteren op je ervaringen.??Leren doe je gericht en bewust tijdens een college of training, maar ook al doende, spontaan en vaak onbewust, door de kunst af te kijken bijvoorbeeld of door uitproberen.??Dit boek is specifiek ontworpen voor studenten en professionals die hun leerproces willen optimaliseren en zich professioneel willen blijven ontwikkelen.Marie-José Geenen is docent-onderzoeker in het hoger onderwijs. Zij was docent en supervisor bij de bacheloropleiding Social Work en tot 2024 hogeschoolhoofddocent bij de opleiding Master Forensisch Sociale Professional van de Hogeschool Utrecht. Als onderzoeker bij het lectoraat Werken in Justitieel Kader van de Hogeschool Utrecht houdt zij zich op dit moment met name bezig met kennis, houding en vaardigheden die van belang zijn voor het werken in het forensisch sociale domein.De Leergierige professional is de nieuwste editie uit een reeks met boekjes die inzoomen op onmisbare vaardigheden voor professionals. Eerder verschenen De onderzoekende professional, De sociaal ondernemer en De reflectieve professional.https://www.standaardboekhandel.be/p/de-leergierige-professional-9789046907429
Levenslang leren --- Competentie --- Leren --- Intelligentie --- Educational psychology --- leerstrategieën --- levenslang leren
Choose an application
Leren --- Levenslang leren --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Leiderschap --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Management --- Levenslang leren
Listing 1 - 10 of 578 | << page >> |
Sort by
|