Listing 1 - 10 of 78 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Authentiek opleiden in scholen
Author:
Year: 2003 Publisher: 's-Hertogenbosch : KPC Groep,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Veranderingen in onderwijs en samenleving, een uitdaging voor de lerarenopleiding: verslag van het VULON-Congres 1986
Authors: ---
ISBN: 9064720967 9789064720963 Year: 1986 Publisher: Den Haag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Développer un curriculum d'enseignement ou de formation : des options politiques au pilotage
Authors: --- ---
ISSN: 13730258 ISBN: 2804150593 9782804150594 Year: 2006 Volume: *48 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De zes rollen van de leraar : handboek voor effectief lesgeven
Author:
ISBN: 9789492525123 Year: 2018 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren in het voortgezet onderwijs kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:- de gastheer;- de presentator;- de didacticus;- de pedagoog; - de afsluiter;- de coach.Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -vaardigheden en overtuigingen die beginnende leraren bezitten. Ze beschrijft met de nieuwe, overzichtelijke leerlijn van de leraar ook helder hoe leraren zich ontwikkelen en wat ervaren leraren kennen en kunnen.Uitgebreid staat Slooter stil bij de zesde rol: de leraar als coach. Als leraren in staat zijn samen met leerlingen te reflecteren op hun leerproces, komt het ultieme doel in zicht: de zelfregulatie van leerlingen, waarbij ze het eigen leren sturen.De zes rollen van de leraar is een volledig boek, dat behalve de leerlijn van de leraar ook concrete gedragsindicatoren en reflectietools bevat. Dit maakt het onmisbaar voor iedere leraar - zowel studerend, beginnend als ervaren.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)


Book
Former des enseignants professionnels : quelles stratégies ? , quelles compétences ?
Authors: --- --- ---
ISBN: 2804137406 9782804137403 Year: 2001 Volume: *33 Publisher: Bruxelles : De Boeck,


Book
Beroepsprofiel van de leraar als black box : Analyse van de werking van onderwijsstandaarden
Author:
ISBN: 9789044133288 Year: 2016 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden. Door de werking van het beroepsprofiel te reconstrueren en de mechanismen die het stabiliteit verlenen bloot te leggen, biedt dit boek een aanzet om onze geroutineerde manier van omgaan met onderwijsstandaarden te herbekijken.


Periodical
Tijdschrift voor lerarenopleiders
Authors: ---
ISSN: 18764622 Year: 2007 Publisher: Eindhoven VELON


Book
The professional teacher educator : roles, behaviour, and professional development of teacher educators
Authors: --- ---
ISBN: 9789462095168 9789462095175 9789462095182 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Sense Publishers

Developing a pedagogy of teacher education : understanding teaching and learning about teaching.
Author:
ISBN: 0415367301 9780415367301 0415367271 9780415367271 9780203019672 9781134210602 9781134210558 9781134210596 Year: 2007 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A pedagogy of teacher education must go well beyond the simple delivery of information about teaching. This book describes and explores the complex nature of teaching and of learning about teaching, illustrating how important teacher educators' professional knowledge is and how that knowledge must influence teacher training practices. The book is divided into two sections. The first considers the crucial distinction between teaching student-teachers and teaching them about teaching, allowing practice to push beyond the technical-rational, or tips-and-tricks approach, to teaching about teaching in a way that brings in the appropriate attitudes, knowledge and skills of teaching itself. Section two highlights the dual nature of student teachers’ learning, arguing that they need to concentrate not only on learning what is being taught but also on the way in which that teaching is conducted.


Book
Doen we het goed? : bespiegelingen van lerarenopleiders
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463711371 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout / 's-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders' neemt de lezer mee in de wereld van de lerarenopleiders. Het boek laat kennismaken met acht bevlogen lerarenopleiders die met passie en verantwoordelijkheidsgevoel het beste onderwijs willen bieden dat zij kunnen. Gedrevenheid is echter geen garantie voor kwaliteit en dus vragen deze opleiders zich af of zij het goed en het goede doen.Acht lerarenopleiders reflecteerden, aan de hand van een concrete les of onderwijssituatie, op hun eigen praktijk en zochten naar theorie die daarbij past. Het boek weerspiegelt een eerlijke en voortdurende zoektocht van onderwijsprofessionals naar impact op aanstaande leraren en, in het verlengde daarvan, leerlingen.'Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders' is door en voor lerarenopleiders geschreven. Maar ook aanstaande leraren, werkplekbegeleiders, schoolopleiders, directies, bestuurders, onderwijsonderzoekers en alle andere betrokkenen zijn van harte uitgenodigd om mee te lezen.Met bijdragen van Bruno Oldeboom, Claudia Tempels, Els Franken, Erik Meij, Etto Planting, Henk la Roi, Joop de Vries & Roland BruijnMet voorwoord van prof. dr. Fred Korthagen, emeritus-hoogleraar in de didactiek van het opleiden van leraren(https://gompel-svacina.eu/product/doen-we-het-goed-bespiegelingen-van-lerarenopleiders/)

Listing 1 - 10 of 78 << page
of 8
>>
Sort by