Listing 1 - 10 of 153 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het beroep van docent is afwisselend, interessant en uitdagend. Maar de docent loopt ook verhoogde risico's om problemen te krijgen en wellicht vast te lopen, gezien de voortdurende onderwijs- en organisatieveranderingen, het veranderend gedrag van leerlingen en gegeven de hoge werk- en prestatiedruk. De risico's gelden evenzeer voor beginnende leraren als voor leraren met ervaring die zich voor nieuwe en onbekende situaties geplaatst zien. Gerichte ondersteuning en begeleiding op school, door ervaren collega's, is onontbeerlijk. Alleen, begeleiden moet men leren. Steunen Leren Stimuleren is een praktijkboek over begeleiden van docenten door docenten. Het begeleidingsmodel dat de basis van het boek vormt is uitgebreid beproefd. Met behulp van dit boek kan de begeleider leren om op elk gewenst moment in de loopbaan waar zich knelpunten voordoen, steun te bieden aan collega's. Teksten en oefeningen zijn rechtstreeks aan de school- en begeleidingspraktijk gekoppeld. Zo wordt de begeleider toegerust om zo goed mogelijk zijn taken te vervullen. Ook schoolleiders kunnen van dit boek profiteren. Het boek helpt hen om de kwaliteit van hun docententeams te bevorderen.
Choose an application
Leerkrachten die hun eerste stappen zetten in het onderwijs, kunnen dankbaar gebruikmaken van de ervaringen en de deskundigheid van collega's die al langer in functie zijn. Voorwaarde is dat die collega's over de vaardigheden beschikken om de nieuwkomers te coachen. En ook leerkrachten of andere personeelsleden die een nieuwe taak toebedeeld krijgen, kunnen vaak rijkelijk profiteren van de kennis van meer ervaren collega's. Ook wie al langer aan de slag is als leraar, kan veel voordeel halen uit de 'luisterende aanwezigheid' van zo'n collega-coach. Dit boek beschrijft en bespreekt op een praktijkgerichte manier hoe coaching in al deze situaties kan verlopen. Inhoudsopgave : 1. De plaats van de coach binnen het schoolgebeuren 2. Noden van de beginnende leraar en verwachtingen van de school 3. Coach zijn = kiezen voor een procesmatige aanpak 4. Vaardig worden in de job van coach 5. Zelf vorm geven aan de job van coach
Lerarenbegeleiding. --- Schoolleiding. --- Schoolmanagement.
Choose an application
Choose an application
Leiderschap --- Onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Schoolmanagement
Choose an application
9789065081575
Passend onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Professionalisering --- Zorgverbreding
Choose an application
Dit boek werd geschreven vanuit een vormingsprogramma over coachingsvaardigheden; De auteurs vertrekken van de vaststelling dat beginnende leraren te veel aan hun lot worden overgelaten. Het is een zegen wanneer de school voor hen een coach aanstelt die zorgt voor coördinatie inzake 'startbegeleiding'. Maar ook wie al langer aan de slag is als leraar, kan veel voordeel halen uit de 'luisterende aanwezigheid' van zo'n collega-coach.
onderwijs --- lerarenbegeleiding --- kwaliteitszorg --- beroepsethiek --- leraren
Choose an application
Choose an application
Spiritualiteit --- Onderwijs --- Leraar --- Levenskunst --- Lerarenbegeleiding
Choose an application
Intervisie is leren van en met elkaar, praten met elkaar in plaats van over elkaar. In dit boek zijn specifieke onderwijsthema's en werkvormen uitgewerkt voor intervisiegroepen in het onderwijsveld. Het is voor iedereen makkelijk te gebruiken, ook voor beginnende intervisiegroepen en beginnende begeleiders van de intervisie. Het is geschikt voor allerlei doelgroepen binnen het onderwijs: studenten, leerkrachten en docenten, managers, leerlingenbegeleiders, beginners, herintreders, senioren, lerarenopleiders, personeelsfunctionarissen, enz.
Lerarenbegeleiding. --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Coaching --- Leidinggeven --- Management --- Schoolmanagement --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Lerarenbegeleiding --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 153 | << page >> |
Sort by
|