Listing 1 - 10 of 923 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek geeft Karin Wessel jou als begeleider en/of coach handvatten die je tijdens de inductiefase van startende leraren en zij-instromers kunt gebruiken. Waar lopen de starters zoal tegenaan tijdens de eerste jaren? Hoe kun jij als begeleider of doach daar het beste op aansluiten en inspelen? En wat is het verschil tussen begeleiden en coachen? Aan de hand van zes toonaangevende elementen uit het inductielandschap, waaronder het lieve juf-syndroom en de metafoor van je landje, wordt geschetst hoe je als begeleider of coach bij ieder element op een goede manier kunt aansluiten. Het zakboek bevat daarnaast handige vragen, verwijzingen naar bruikbare websites en tips.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit artikel beschrijft het onderzoek van problemen bij beginnende leerkrachten Frans en/of Engels in het secundair onderwijs. Dit is onderzocht a.d.h.v. diepte-interviews afgenomen bij starters. Ze hebben gestudeerd aan de UCLL. Ze zijn minder dan twee jaar aan het werk. Na een literatuuronderzoek zijn de gegevens van de interviews geanalyseerd. Dit kwam neer op meer dan 5 en een half uur aan gesproken materiaal. Op basis van deze resultaten heb ik aanbevelingen gegeven aan de UCLL. Dit zijn aanbevelingen over de aanpassingen die ze in haar opleiding kan doorvoeren om haar studenten beter voor te bereiden op het werkveld. Enkele problemen die aan bod komen: het houden van gezag in de klas, omgaan met leerlingen met specifieke leerstoornissen, differentiatie en solliciteren. (Bron: auteur)
Choose an application
Choose an application
jeugdliteratuur --- avonturenverhaal --- leraren
Listing 1 - 10 of 923 | << page >> |
Sort by
|