Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eland heeft een plan: hij begint een bibliotheek. Niet zomaar een bibliotheek, maar eentje in een bus! Zo kan hij voor iedereen het plezier van lezen bereikbaar maken.
Prentenboeken --- bibliotheken --- vertellen --- lezen --- Leesplezier
Choose an application
Mila heeft veel boeken, terwijl ze er helemaal niet van houdt om die te lezen. En toch blijven mensen haar nieuwe boeken geven. Mila gebruikt de boeken dan ook voor allerlei andere doeleinden. Ze glijdt ermee van de trap, jongleert ermee of gebruikt een stapel boeken om haar vervelende broer uit haar slaapkamer te houden. Maar de boeken zijn het beu om zo gebruikt te worden en besluiten haar op te nemen op pagina?s in de boeken. Zo ontmoet ze een detective die ze graag wil helpen, en belandt ze in een ruimteschip wat ze geweldig vindt en vraagt ze of ze met een ridder mee mag op avontuur. Mila ontdekt dat er heel veel te beleven is in boeken. Vrolijk prentenboek waarin Mila op een speelse wijze verandert van boekenhater tot boekenliefhebber, een ontdekking die je veel kinderen gunt. Het verhaal is goed opgebouwd en laat zich prima voorlezen. Aan de gezichtsuitdrukking is erg goed te zien dat ze niets van boeken moet hebben, maar dan vrolijk wordt als ze boeken gebruikt voor andere dingen. De kleurrijke illustraties zijn dynamisch, zeker op het moment als de boeken in opstand komen. Een aanrader. Zeer geschikt om het plezier in (voor)lezen aan jonge kinderen duidelijk te maken. Vertaling van 'I don't like books. Never. Ever. The end'*. Vanaf ca. 4 jaar.© NBD BiblionToin Duijx
Boek --- Lezen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Leesplezier --- Avonturenverhalen
Choose an application
Ik hou niet van kinderen!,Ze zijn niet voorzichtig met boeken. Sla me maar eens open en kijk hoe de binnenkanten van mijn kaft eruitzien...Vreselijk! Een mooi ontmoeting tussen een slechtgeheurd boek en een jongen die niet van lezen houdt, voor reislustige boekenwurmen vanaf 5 jaar. (bron: covertekst)
French literature --- Boeken --- Lezen --- Leesplezier. --- Prentenboek. --- JB NAUM --- prentenboeken --- lezen --- emoties
Choose an application
In Competent in leesbevordering zijn bestaande initiatieven, materialen en middelen voor het eerst gebundeld. Uitgangspunt bij de samenstelling zijn vragen als: hoe kan ik zó voorlezen dat kinderen de smaak van lezen te pakken krijgen? Hoe zorg ik voor een ruim en verantwoord boekenaanbod? Hoe laat ik kinderen kennismaken met jeugdliteratuur? Hoe zorg ik voor een leesklimaat dat vooral leesplezier uitdraagt? De opbouw is thematisch. Aan bod komen: voorlezen, taal- en leesontwikkeling kinderen 0-12 jaar, kinder- en jeugdliteratuur, een rijke leesomgeving, werken met kinderboeken, leesoverleg, netwerken en netwerkpartners. (Bron: covertekst)
Sociology of cultural policy --- Psycholinguistics --- voorlezen --- taalverwerving --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- aanvankelijk lezen --- boeken --- Leesbevordering --- Lezen --- Voorlezen --- Jeugdliteratuur --- Taalverwerving. --- 433.7 --- Taalontwikkeling --- Leesontwikkeling --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Voorlezen ; basisonderwijs --- Leesplezier --- Prentenboek --- 110403.jpg --- Leesopvoeding --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Weet je nog toen je voor het eerst met Alexander en Oom Trotter op stap ging? Of hoe je ooit uren slaap verloor om het geheim van de steen der wijzen te ontrafelen? Zo maak je een lezer toont met helder advies en kennis van zaken hoe je dergelijk leesplezier met de paplepel kan meegeven.Tegenwoordig worden we overrompeld met berichten over het belang van lezen. En met reden: de voordelen van lezen voor de ontwikkeling van een kind zijn gigantisch. Maar tegelijkertijd tonen de nieuwsberichten dat er werk aan de winkel is als het op het verspreiden van die leesmicrobe aankomt. En voor dat werk, is alle hulp welkom. Vandaar dit boek.Verspreid over vier hoofdstukken neemt Zo maak je een lezer je mee langs de verschillende fases van een kinderleven met leeftijdsgebonden suggesties om de liefde voor boeken aan te moedigen, tips om een ongeïnteresseerde lezer alsnog te betrekken en handige overzichten met waar je best op let of net voor oppast wanneer je je boekencollectie uitbreidt.De auteurs nemen doorheen deze onmisbare gids de tijd om fabeltjes te ontkrachten, de zorgen van ouders, leerkrachten en opvoeders te sussen en boven alles hun onbetaalbare levenslessen te delen op een positieve en laagdrempelige manier.Bron: uitgever
Leesbevordering --- Leesplezier --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Lezen --- Leesgewoonte --- Voorlezen --- Opvoeding --- Jeugdliteratuur --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Children's literature. Juvenile literature --- leesbevordering --- lezen --- Boeken --- Leesbevordering. --- leesbevordering. --- Didactics of Dutch
Choose an application
Wat doe je in hemelsnaam voor de klas als je niet van lezen houdt? Dat is iets wat Naomi zich regelmatig afvraagt. In dit inspirerende en bruisende boek vertelt ze over haar eigen ervaringen en deelt ze haar liefde voor boeken en lezen. Ook geeft Naomi antwoord op prangende vragen, zoals: Hoe maak je van leeshaters nou echte booklovers? Hoe zet je kinderboeken in de les in (en laat je de methode lekker links liggen)? Wat zijn dé tips om met de hele klas samen hetzelfde boek te lezen?Voor dit boek heeft Naomi niet alleen uitvoerig gesproken met onderwijscollega?s, maar komen er ook kinderboekenauteurs aan het woord. Leerkrachten en pabo-studenten zullen door haar enthousiasme worden aangestoken en willen meteen hun kasten vullen met de mooiste kinderboeken. Want om kinderen de liefde voor het lezen bij te brengen moet je als ?lezende leerkracht? natuurlijk zelf het goede voorbeeld geven.Naomi Smits heeft de deeltijdpabo gedaan en werkt parttime als leerkracht in de bovenbouw op een basisschool in De Meern, waar ze ook leescoördinator is. Bij uitgeverij Pica debuteerde ze met Juf Naomi klapt uit de school. Ook haar zeer geliefde columns die ze voor Trouw en Juf & Meester schreef, zijn gebundeld in Eh? juf, hoe krijg je eigenlijk kinderen? Naast haar werkzaamheden als leerkracht en auteur is Naomi eigenaar van een tekstbureau en geeft ze lezingen.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wie-niet-leest-is-gek-pica
Leesplezier --- Voorlezen --- Creatief schrijven --- Leesmotivatie --- Lezen --- Leesonderwijs --- Leesbevordering --- Basisonderwijs --- Schrijven --- Lerarenopleiding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- taalvaardigheid --- lezen --- leesbevordering --- creatief taalgebruik --- Medieval Dutch literature: authors --- leesopvoeding --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
In Liefde voor letters en lezen staat de doelgerichte stimulering van geletterdheid bij kinderen tussen 0 en 7 jaar centraal. Het beoogt als inspiratiebron een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van geletterdheid en daarmee de kans op laaggeletterdheid wezenlijk te verkleinen
geletterdheid --- mondelinge taalvaardigheid --- leesplezier --- boekoriëntatie --- voorlezen --- schrift --- taalbewustzijn --- digitale geletterdheid --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Taalverwerving ; kinderen --- Geletterdheid --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactiek van het lager onderwijs --- ontluikende geletterdheid --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- aanvankelijk lezen --- voorbereidend lezen --- leesonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- 471.41 --- taalontwikkeling --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Didactics of Kindergarten --- PXL-Education 2019 --- kinderen --- leesvaardigheden --- verbale expressie --- schrijfvaardigheid --- Leesplezier --- Geletterdheid: kleuters --- Kleuters --- Taalontwikkeling --- Laaggeletterdheid --- Leesontwikkeling --- Stimulatie --- Alfabetisering --- Onderzoekend leren --- Leesbevordering --- Voorlezen --- Schrift --- Taalbewustzijn --- Digitale geletterdheid --- Feesten --- Schrijven --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Taalverwerving --- Kinderen --- Taalonderwijs --- Lezen --- Letters --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Handschrift (persoon) --- Feest --- Muziek --- Onderwijs --- Letter --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
De wereld van het kinderboek biedt een eerste kennismaking met jeugdliteratuur voor (aankomende) leerkrachten, mediathecarissen en ouders. De opzet en inhoud van het boek en de aandacht die het besteedt aan het werken met jeugdliteratuur maken het een uitstekende wegwijzer voor iedereen die een stimulerende invloed wil uitoefenen op het leesgedrag van kinderen. Het boek bevat bijdragen van deskundigen uit verschillende werkvelden. Zij schrijven onder meer over triviale kinderliteratuur, lezen en vertellen, wegwijs in de jeugdbibliotheek, prentenboeken, sprookjes, gedichten, strips en informatieve lectuur.
Didactics of Dutch --- Orthopedagogics --- Children's literature. Juvenile literature --- Nederlands --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding --- Kinderboeken. --- Leesplezier. --- kinderboeken --- 82-93 --- 456.1 --- 433.7 ) * KIND EN LECTUUR --- informatieve kinderboeken --- kind en boek --- leesbevordering --- poëzie --- prentenboeken --- sprookjes --- strips --- D091390.jpg --- Jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde
Choose an application
Leesbevordering in het basisonderwijs is meer dan ooit een absolute noodzaak. De afwezigheid van een echte brede leescultuur in Vlaanderen vraagt een meer resultaatgerichte aanpak. Lezen is een onmisbare basisvaardigheid in het dagelijks leven van kinderen (en volwassenen) en bovendien een boeiende bezigheid eens je deze vaardigheid onder de knie hebt. Leesbevordering dient daarom aantrekkelijk gebracht te worden via een brede waaier van activiteiten waarin steeds een ruim aanbod van hedendaagse kinderboeken centraal staat. Hierbij komen de kinderen altijd op de eerste plaats, waarbij vooral de zwakkere lezers en de niet-lezers voorrang krijgen. Dit boek is het resultaat van een jarenlang opgebouwde onderwijservaring in de leesbevordering. Het resultaat is een vak- en klasoverschrijdende leesbevordering waarbij het leesplezier van alle kinderen centraal staat. (Bron: covertekst)
Primary education --- basisonderwijs --- leesbevordering --- Lezen --- Leesbevordering --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 433.7 --- Leesplezier --- 433.7 ) * KIND EN LECTUUR --- lager onderwijs --- 474.54 --- Boek in het onderwijs; ba.o --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- 102704.jpg --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Activiteiten met het jeugdboek --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Dit handboek geeft een compleet en actueel overzicht van wat er nodig is om het onderwijs in technisch lezen optimaal vorm te geven. Het is een aanvulling op wat in de methodes staat over effectief leesonderwijs. Het bevat praktische tips over welke inhoudelijke en didactische accenten leraren leggen tijdens het voorbereidend lezen (groep 1 en 2 - 2de en 3de kleuterklas), het aanvankelijk lezen (groep 3 - eerste leerjaar), het voortgezet lezen (groep 4 en 5 - 2de en 3de leerjaar) en het onderhouden van de technische leesvaardigheid in groep 6, 7 en 8 - 4de, 5de en 6de leerjaar). Het boek bevat ook praktische instrumenten zoals bijvoorbeeld observatielijsten en groepsplannen.
Technisch lezen --- Voorbereidend lezen --- Aanvankelijk lezen --- Voortgezet lezen --- Leesvaardigheid --- Leesplezier --- 475.26 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- aanvankelijk lezen --- lezen --- Lezen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Instructie --- Leesonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- lager onderwijs --- technisch lezen --- Taal --- Schrijven --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|